Licznik prędkości, a DCC
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 paź 2006, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Ten licznik nie tylko nie jest dokładny, ale liczy co chce. To z grubsza tak, jak gdybyśmierzył prędkość i przebieg samochodu poprzez podawanie przez kierowcę jeżdżącego po mieście, jak mocno wcisnął gaz, naśladowanie tego wciścnięcia przez faceta siedzącego w samochodzie w garażu na rolkach i odczytywanie wskazań w tym samochodzie w garażu. Zrozum, że ten silnik "luzem" nie ma praktycznie nic wspólnego z lokomotywą jeżdżącą po torze. Oczywiście bawić się możesz, ale to nie jest żaden pomiar. Czy jak przytrzymasz lokomotywę, to ten drugi silnik staje?
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Nie twierdze ze licznik jest dokladny i o tym juz nie rozmawiamy koniec i kropka.
Jedyne co mnie martwi to identyczne CV we wszystkich lokach co dyskwalifikuje licznik jak chodzi o ddc. Podejrzewałem że tak musi być ale chcialem sie upewnić.
Wiec pozostaje poczekać na odpowiedni software.
Jedyne co mnie martwi to identyczne CV we wszystkich lokach co dyskwalifikuje licznik jak chodzi o ddc. Podejrzewałem że tak musi być ale chcialem sie upewnić.
Wiec pozostaje poczekać na odpowiedni software.
- martinezo
- Posty: 159
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 18:07
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
tak tylko sobie napisze, moje zdanko....:
nie jest mozliwe zasymulowanie/odwzorowanie tych samych warunkow i obciazen dla dekodera z licznikiem odpowiednich do zmiennych ktorym jest poddawany dekoder w lokomotywie...... nawet z feedback'iem.
czy ilosc obrotow kol lokomotywy i "kol" licznika jest taka sama ? (obroty silnika to zupelnie inna bajka niz kol....)
jak nie to taki pomiar mozna uznac za calkowicie z kosmosu.
dodatkowo:
dekoder w "liczniku" musi miec dokladnie te same parametry CV2, CV3, CV4 i CV5 (CV1 to oczywiste) i jezeli jest wlaczona tabela predkosci to tu i tu identyczna.
wnioseczek:
pomiar jest zgrubny jak ta lala - jak spalanie w miescie...... czyli byc moze sredni/przyblizony itd itp.
jedyny pewny sposob okreslenia predkosci to przejazd na odcinku prostym, przy stalej predkosci, przeskalowanej odleglosci w jednostce czasu i przekonwertowaniu pozniej tego na odpowiednie wartosci CV w dekoderze okreslajace Vmax i na tej podstawie wyliczenie predkosci loka dla posrednich krokow szybkosci.
to co robisz Przyjacielu to poprostu zabawa.
Pozdrawiam
martinezo
nie jest mozliwe zasymulowanie/odwzorowanie tych samych warunkow i obciazen dla dekodera z licznikiem odpowiednich do zmiennych ktorym jest poddawany dekoder w lokomotywie...... nawet z feedback'iem.
czy ilosc obrotow kol lokomotywy i "kol" licznika jest taka sama ? (obroty silnika to zupelnie inna bajka niz kol....)
jak nie to taki pomiar mozna uznac za calkowicie z kosmosu.
dodatkowo:
dekoder w "liczniku" musi miec dokladnie te same parametry CV2, CV3, CV4 i CV5 (CV1 to oczywiste) i jezeli jest wlaczona tabela predkosci to tu i tu identyczna.
wnioseczek:
pomiar jest zgrubny jak ta lala - jak spalanie w miescie...... czyli byc moze sredni/przyblizony itd itp.
jedyny pewny sposob okreslenia predkosci to przejazd na odcinku prostym, przy stalej predkosci, przeskalowanej odleglosci w jednostce czasu i przekonwertowaniu pozniej tego na odpowiednie wartosci CV w dekoderze okreslajace Vmax i na tej podstawie wyliczenie predkosci loka dla posrednich krokow szybkosci.
to co robisz Przyjacielu to poprostu zabawa.
Pozdrawiam
martinezo
Ostatnio zmieniony 09 lis 2006, 01:08 przez martinezo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
No tak ale ja jeszcze sobie nie zdałem trudu by objaśnic kalibracje tego ustrojstwa
Mianowicie cala petla ma na makiecie w przeliczeniu na real 500m, puszczam loke z prawdopodobną predkościa 60kmh, w liczniku rowerowym mam pomiar odlegosci, i jak widze ze okrązenie na liczniku wyszlo 400m znaczy to ze loka jedzie mniej niż 60kmh, wtedy zwiększam obroty silnika w liczniku az loka zmieci sie w 500m, ot i tyle

Mianowicie cala petla ma na makiecie w przeliczeniu na real 500m, puszczam loke z prawdopodobną predkościa 60kmh, w liczniku rowerowym mam pomiar odlegosci, i jak widze ze okrązenie na liczniku wyszlo 400m znaczy to ze loka jedzie mniej niż 60kmh, wtedy zwiększam obroty silnika w liczniku az loka zmieci sie w 500m, ot i tyle
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10872
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
IMHO: jest kuriozalny - przez porównanie. To tak, jakby patrząc na grubasa określać, jaki smak mają pączki, którymi on się zajadaEl_Filippo pisze:Sposób pomiaru prędkości opisany powyżej wydaje mi się bardzo mało dokładny


Ostatnio zmieniony 08 lis 2006, 22:49 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Z tym można powalczyć włączając kompensację obciążenia...El_Filippo pisze:2. Lokomotywa w przeciwieństwie do silnika w liczniku spotyka się z oporem - sama waga lokomotywy, skład, tory etc.

-
- Posty: 16
- Rejestracja: 01 sie 2006, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Sposób pomiaru prędkości opisany powyżej wydaje mi się bardzo mało dokładny, a wręcz nie miarodajny, ponieważ:
1. Silnik w liczniku jest pewnie innego typu niż w lokomotywie
2. Lokomotywa w przeciwieństwie do silnika w liczniku spotyka się z oporem - sama waga lokomotywy, skład, tory etc.
Stąd obroty silnika w liczniku będą się różnić od obrotów silnika w lokomotywie przy tym samym napięciu. Obawiam się, że margines błędu pomiaru będzie duży.
1. Silnik w liczniku jest pewnie innego typu niż w lokomotywie
2. Lokomotywa w przeciwieństwie do silnika w liczniku spotyka się z oporem - sama waga lokomotywy, skład, tory etc.
Stąd obroty silnika w liczniku będą się różnić od obrotów silnika w lokomotywie przy tym samym napięciu. Obawiam się, że margines błędu pomiaru będzie duży.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
i nalać sobie kufel piwa bo co wiecej do szczescie potrzebaW zasadzie równie dobrze można podłączyć woltomierz i/lub uruchomić stoper.

-
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 paź 2006, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Zliczane będą obroty silnika, który z żadną lokomotywą nie ma nic wspólnego. W zasadzie równie dobrze można podłączyć woltomierz i/lub uruchomić stoper. Naprawdę nie wiem, czemu to ma służyć.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Tylko Karolu co zrobisz, jak naraz puścisz dwa składy?
Jak mowie jedna loka bedzie zliczana
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
No nawet HDD ode mnie Karol dostał do tegoż celu specjalnie.
Z tego, co wiem, to Karol chce kupić jakiś dekoder typu Master, który mógłby się łatwo sprzęgać z każdym jednym dekoderem w lokomotywie. Tylko Karolu co zrobisz, jak naraz puścisz dwa składy?
Z tego, co wiem, to Karol chce kupić jakiś dekoder typu Master, który mógłby się łatwo sprzęgać z każdym jednym dekoderem w lokomotywie. Tylko Karolu co zrobisz, jak naraz puścisz dwa składy?
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Oczywiście docelowo wszystko bedzie programowo przez GBBkolejka. Komputer do makiety juz mam tylko brakuje mi adaptera Li100 i centralki Lenz La152 lub Roco.
Licznik w analogu dziala z dokladościa do 10% - dobrałem odpowiednią przekładnie.
Do 120kmh jest w miarę dokładnie jednak powyzej tej szybkosci zaczynaja sie problemy.
Na razie jest to rozwiązanie tymczasowe ponieważ nawet jak go uruchomie w ddc to i tak mam pomiar tylko jednej lokomotywy.
Licznik w analogu dziala z dokladościa do 10% - dobrałem odpowiednią przekładnie.
Do 120kmh jest w miarę dokładnie jednak powyzej tej szybkosci zaczynaja sie problemy.
Na razie jest to rozwiązanie tymczasowe ponieważ nawet jak go uruchomie w ddc to i tak mam pomiar tylko jednej lokomotywy.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Programowo ma obiecane...ArturSch pisze:To nie prościej programowo?

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10872
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
To ciekawa KONCEPCJA ! Musisz chyba jednak przepracować projekt.Karol pisze:Dokładnie o to chodzi

Jaka jest tolerancja tych wyników (współbieżność) 10, 20 %


- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Licznik prędkości, a DCC
Dokładnie o to chodzi 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości