EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
SM
Posty: 30
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: SM »

Dodam tylko, że próbny wtrysk jest tymczasowo zabudowany na podwoziu czeskiej E.499 z czeskim pantografem. Docelowo są planowane polskie pantografy AkP4.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3940
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Ranger »

Dostałem dzisiaj fotkę od Viteslava z MTB z pierwszej próby montażu EP05. Zapowiada się obiecująco.
Załączniki
MTB-eu05_TT_testPicture.jpg
AK
Posty: 360
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: AK »

Jeżeli już, to nie antena, tylko anteny. Lok miał radiotelefony FM302 czyli anteny 3085 których do końca eksploatacji nie zdemontowano nawet po zabudowie radiotelefonu 3006 z anteną 3086. Poza tym elektromagnes SHP ze skomplikowanym wspornikiem i osłony odgromników.
marcin r
Posty: 220
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: marcin r »

Pamiętam jak w 1991r., planowo EP05 przyjeżdżały do Gdyni z pospiechem Varsovią z Budapesztu. W ruchu była także jedynka.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: oelka »

Z grubsza można próbować określić, które w 1988 roku przeszły naprawy. Przy czym już rok później zaczęły się w tej serii pierwsze skreślenia.
marcin r
Posty: 220
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: marcin r »

Chociaż EP05 nie były w czasie swej służby codziennym gościem na wybrzeżu, tak jak np w Poznaniu czy Katowicach, to jednak zostały przebudowane z serii EU na EP w nieistniejących już ZNTK Gdańsk i jeździły tam na naprawy. Pamiętam gdy jechałem jako podróżny w kierunku Tczewa, na wiosnę 1988r., to przed wjazdem do Pruszcza Gdańskiego, pod wjazdowym semaforem od strony Portu Północnego, stały dwa Czechy w trakcji podwójnej i wracały do macierzystej szopy na Olszynkę Grochowska. Niestety nie zapisałem ich numerow.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: oelka »

Ciora pisze:Żebym jeszcze wiedział gdzie jest i jak wygląda radiotelefon.... to wiedziałbym na co patrzeć :oops: Nie jestem takim specem jak Kolega Gemol. Można na jakimś zdjęciu to zaznaczyć i pokazać?
Antena znajdowała się na dachu, nad jedną z kabin maszynisty. Poza tym warto też pamiętać o czujniku SHP montowanym pod pudłem lokomotywy.
Jutro zapewne jak się wyrobię będzie w odpowiednim miejscu szerszy opis EU/EP05.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3940
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Ranger »

Radiotelefon to skrót myślowy. Chodzi o antenę radiotelefonu na dachu.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 466
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Ciora »

Żebym jeszcze wiedział gdzie jest i jak wygląda radiotelefon.... to wiedziałbym na co patrzeć :oops: Nie jestem takim specem jak Kolega Gemol. Można na jakimś zdjęciu to zaznaczyć i pokazać?
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: gemol »

Brak gniazd sterowania wielokrotnego nie znaczy, że lokomotywa pasuje do większego przekroju epok. Jeszcze jest taki detal jak radiotelefon, nie mówiąc już o innym schemacie oznaczeń. To są rzeczy, które widać na pierwszy rzut oka. Wystarczy porównać zdjęcia z różnych okresów. Daty rewizji można pominąć, choć samo ich położenie na pudle zmieniało się na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 466
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: Ciora »

wojtek_ pisze:Zatem EP05-22 najdluzej jeżdzaca bez gniazd sterowania wielokrotnego, pozniej przemalowana na zielono.
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... ep0522.jpg
http://rail.phototrans.eu/15,1024,1.html
Na BWE sie nie lapie ale opisany wczesniej wariant b) i c) obsluzy!
@wlodar: zgadzam sie, lampy musza byc duze!
@golab: jestes w mylnym bledzie-na malowanki to byl czas 10 lat wstecz!
Wg p. Igielskiego z modelarstwo.info EP05-22 nigdy nie otrzymała gniazd sterowania wielokrotnego, EP05-16 otrzymała te gniazda w 1988 r. Czyli dla kolekcjonerów lepszym rozwiązaniem (pasującym do większego przekroju epok) byłby model 22-ki, bo pasuje od epoki od IVb (w IVa jako EU05) aż do ep. V. EU05-16 to sam koniec ep. IVc i V. Rację ma zatem Wojtek! Czy warto jeszcze rozmawiać z MTB, czy skoro pokazali już 16-kę to tak zostanie?
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 438
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: przemcol »

Może kiedyś powstaną dwa różne numery pomarańczowych to można będzie pojeździć w trakcji podwójnej. :)
Klik
Ale się rozmarzyłem! :D
marcin r
Posty: 220
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: marcin r »

W trzeciej ep nowki wtedy czechy prowadzily ciekawy poc. W rozkladzie jazdy letnim waznym od maja do wrzesnia 1963r na haku prowadzily Ex Odra do Wroclawia. Na odc Czestochowa - Opole byly przeciagane przez parowoz Pt47. Nie jestem pewien ale tak juz bylo prawdoodobnie od 1962r
Awatar użytkownika
miano
Posty: 653
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: miano »

A ja jako zwolennik VI epoki zakupie i se bede jeźdzał z BWE 8)

... bo ładna będzie
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: golab »

Marcin, bez obrazy, ale wrzuć czasem jakiś przecinek czy kropkę ... Choć cenię Twoją wiedzę merytoryczną, to czytanie dłuższych postów Twojego autorstwa przypomina oglądanie filmu z lektorem IVO .... :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości