EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:36
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Dodam tylko, że próbny wtrysk jest tymczasowo zabudowany na podwoziu czeskiej E.499 z czeskim pantografem. Docelowo są planowane polskie pantografy AkP4.
- Ranger
- Posty: 3940
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Dostałem dzisiaj fotkę od Viteslava z MTB z pierwszej próby montażu EP05. Zapowiada się obiecująco.
-
- Posty: 360
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Jeżeli już, to nie antena, tylko anteny. Lok miał radiotelefony FM302 czyli anteny 3085 których do końca eksploatacji nie zdemontowano nawet po zabudowie radiotelefonu 3006 z anteną 3086. Poza tym elektromagnes SHP ze skomplikowanym wspornikiem i osłony odgromników.
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Pamiętam jak w 1991r., planowo EP05 przyjeżdżały do Gdyni z pospiechem Varsovią z Budapesztu. W ruchu była także jedynka.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Z grubsza można próbować określić, które w 1988 roku przeszły naprawy. Przy czym już rok później zaczęły się w tej serii pierwsze skreślenia.
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Chociaż EP05 nie były w czasie swej służby codziennym gościem na wybrzeżu, tak jak np w Poznaniu czy Katowicach, to jednak zostały przebudowane z serii EU na EP w nieistniejących już ZNTK Gdańsk i jeździły tam na naprawy. Pamiętam gdy jechałem jako podróżny w kierunku Tczewa, na wiosnę 1988r., to przed wjazdem do Pruszcza Gdańskiego, pod wjazdowym semaforem od strony Portu Północnego, stały dwa Czechy w trakcji podwójnej i wracały do macierzystej szopy na Olszynkę Grochowska. Niestety nie zapisałem ich numerow.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Antena znajdowała się na dachu, nad jedną z kabin maszynisty. Poza tym warto też pamiętać o czujniku SHP montowanym pod pudłem lokomotywy.Ciora pisze:Żebym jeszcze wiedział gdzie jest i jak wygląda radiotelefon.... to wiedziałbym na co patrzećNie jestem takim specem jak Kolega Gemol. Można na jakimś zdjęciu to zaznaczyć i pokazać?
Jutro zapewne jak się wyrobię będzie w odpowiednim miejscu szerszy opis EU/EP05.
- Ranger
- Posty: 3940
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Radiotelefon to skrót myślowy. Chodzi o antenę radiotelefonu na dachu.
- Ciora
- Posty: 466
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Żebym jeszcze wiedział gdzie jest i jak wygląda radiotelefon.... to wiedziałbym na co patrzeć
Nie jestem takim specem jak Kolega Gemol. Można na jakimś zdjęciu to zaznaczyć i pokazać?

-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Brak gniazd sterowania wielokrotnego nie znaczy, że lokomotywa pasuje do większego przekroju epok. Jeszcze jest taki detal jak radiotelefon, nie mówiąc już o innym schemacie oznaczeń. To są rzeczy, które widać na pierwszy rzut oka. Wystarczy porównać zdjęcia z różnych okresów. Daty rewizji można pominąć, choć samo ich położenie na pudle zmieniało się na przestrzeni lat.
- Ciora
- Posty: 466
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Wg p. Igielskiego z modelarstwo.info EP05-22 nigdy nie otrzymała gniazd sterowania wielokrotnego, EP05-16 otrzymała te gniazda w 1988 r. Czyli dla kolekcjonerów lepszym rozwiązaniem (pasującym do większego przekroju epok) byłby model 22-ki, bo pasuje od epoki od IVb (w IVa jako EU05) aż do ep. V. EU05-16 to sam koniec ep. IVc i V. Rację ma zatem Wojtek! Czy warto jeszcze rozmawiać z MTB, czy skoro pokazali już 16-kę to tak zostanie?wojtek_ pisze:Zatem EP05-22 najdluzej jeżdzaca bez gniazd sterowania wielokrotnego, pozniej przemalowana na zielono.
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... ep0522.jpg
http://rail.phototrans.eu/15,1024,1.html
Na BWE sie nie lapie ale opisany wczesniej wariant b) i c) obsluzy!
@wlodar: zgadzam sie, lampy musza byc duze!
@golab: jestes w mylnym bledzie-na malowanki to byl czas 10 lat wstecz!
- przemcol
- Posty: 438
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Może kiedyś powstaną dwa różne numery pomarańczowych to można będzie pojeździć w trakcji podwójnej.
Klik
Ale się rozmarzyłem!

Klik
Ale się rozmarzyłem!

-
- Posty: 220
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
W trzeciej ep nowki wtedy czechy prowadzily ciekawy poc. W rozkladzie jazdy letnim waznym od maja do wrzesnia 1963r na haku prowadzily Ex Odra do Wroclawia. Na odc Czestochowa - Opole byly przeciagane przez parowoz Pt47. Nie jestem pewien ale tak juz bylo prawdoodobnie od 1962r
- miano
- Posty: 653
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
A ja jako zwolennik VI epoki zakupie i se bede jeźdzał z BWE
... bo ładna będzie

... bo ładna będzie
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Marcin, bez obrazy, ale wrzuć czasem jakiś przecinek czy kropkę ... Choć cenię Twoją wiedzę merytoryczną, to czytanie dłuższych postów Twojego autorstwa przypomina oglądanie filmu z lektorem IVO .... 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: BarTTmań i 2 gości