BR290 PIKO - czkawka w analogu

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: Borczy »

Tak jak napisałem - wysiadł zasilacz.
W kwestii przewagi modelowych nad rurkami to nie ma co dyskutować oczywiście :) i to nie jest problem niesłuchania dobrych rad. Poza tym wszystkie tory trzeba czyścić regularnie bo i na modelowych zbiera się brud, który łapią loki i efekt jest podobny.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: tydzial »

Tak to się z reguły kończy jak się nie słucha dobrych rad .Najpierw jedna loka a skończy na wszystkich lokach taki urok rurek na modelowych tego nie ma ,owszem trzeba je czyścić z kurzu .
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 08:08 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
kacper.szczecin
Posty: 106
Rejestracja: 30 paź 2014, 09:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: kacper.szczecin »

JarUs pisze:
kacper.szczecin pisze:Mówię o bardzo drobnym papierze ściernym, ja po swoich rurkach jeżdżę kostką do szlifowania gładzi .
Łagodniejszy dla szyny jest sztuczny pumeks ;)
Oczywiście, że tak, ale po takim czyszczeniu często trzeba wygrzebywać fragmenty pumeksu z szutru. W takim pumeksie niestety bardzo szybko robią się dołki od szyn i bardzo łatwo jest "naruszyć" zwrotnicę, szczególnie na rurkach. Mam praktyki :|
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 12:43 przez kacper.szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: JarUs »

kacper.szczecin pisze:Mówię o bardzo drobnym papierze ściernym, ja po swoich rurkach jeżdżę kostką do szlifowania gładzi .
Łagodniejszy dla szyny jest sztuczny pumeks ;)
kacper.szczecin
Posty: 106
Rejestracja: 30 paź 2014, 09:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: kacper.szczecin »

Borczy pisze:
kacper.szczecin pisze:Przetrzyj rurki drobnym papierem ściernym i benzyną/denaturatem koła lokomotywy.
papierem trochę szkoda :/ poza tym inne loki łącznie z bttb jeżdżą super. Akurat br290 była pierwsza, która zaczęła jeździć po makiecie i trochę zebrała :)
Mówię o bardzo drobnym papierze ściernym, ja po swoich rurkach jeżdżę kostką do szlifowania gładzi .
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 12:43 przez kacper.szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: Borczy »

JarUs pisze:
Borczy pisze:Stosuję izopropanol.
... ja zmywacz do paznokci ... darmowa dostawa do domu ;)
Hahahahaha....
izopropanol polecam - wypiera wodę.
A chyba odkryłem przyczynę czkawki...zasilacz FZ1 :)
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 17:38 przez Borczy, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: JarUs »

Borczy pisze:Stosuję izopropanol.
... ja zmywacz do paznokci ... darmowa dostawa do domu ;)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: Borczy »

kacper.szczecin pisze:Przetrzyj rurki drobnym papierem ściernym i benzyną/denaturatem koła lokomotywy.
papierem trochę szkoda :/ poza tym inne loki łącznie z bttb jeżdżą super. Akurat br290 była pierwsza, która zaczęła jeździć po makiecie i trochę zebrała :)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: Borczy »

Rurki przecieram po każdym dłubaniu przy makiecie albo raz w tygodniu. Stosuję izopropanol.
Rozebrałem obudowy wózków, no fakt zebrałem trochę towaru. Puściłem na tory - jeździ jak na razie.
kacper.szczecin
Posty: 106
Rejestracja: 30 paź 2014, 09:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: kacper.szczecin »

Przetrzyj rurki drobnym papierem ściernym i benzyną/denaturatem koła lokomotywy.
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: JarUs »

... zacznij czyszczenie od torów, ururek i kółek
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BR290 PIKO - czkawka w analogu

Post autor: Borczy »

Witam, po dwóch dniach postoju ruszyłem loką i tragedia. Do tej pory na rurkach płynęła a dzisiaj czkawka, postoje. Zrobiła parę kółek - polepszyło się. Postała 10 minut - to samo. I tak w kółko.
Trzeba chyba zacząć od wózków i blaszek. Jak się dobrać do tego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości