Skreślone legendy...

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

Irys
Posty: 32
Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
Lokalizacja: Stęszew
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: Irys »

Przez przypadek wysłałem dwa razy ten sam post, z tym, że drugi zawierał krótką notatke o EPA42 (i ten moderator usunoł). "Akumulatorowiec" pracował do połowy lat 90tych w Warszawie, po czym pocięto go na złom w 1996r.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: WojTTek »

EPA42 czy i gdzie jeszcze stoi ??
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: Witek M. »

Irys pisze: [...] EPA42 [...] pracowala w Warszawie [...]
Chyba nawet nie za bardzo sie napracowala, bo ZTCW okazalo sie, ze to byla mocno chybiona koncepcja.
Irys
Posty: 32
Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
Lokalizacja: Stęszew
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: Irys »

Nie moge się tu z tobą zgodzić. Skoro już mówić o parowozach to można by tu wymienić kilkaset "legendarnych" seri. A jest z czego wybierać http://www.holdys.pl/tomi/index.php?wykaz=serie. Parowozy to zbyt rozległy dział. Zresztą te które kolega wymienił są całkiem znane (szczególnie Ok55).
Kilka zdjęć wcześniej poruszonych loków:
Obrazek
EP23-001
Obrazek
EPA42-001
Obrazek
EP40-41
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2212
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: oelka »

Skoro juz pojawia sie taka lista, to warto do niej dopisac parowozy Ok55-3 i TKr55-1.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: BR101 112-1 »

I EP23, która przerobiona spowrotem na 22 stoi w skansenie w Jaworzynie Śląskiej z numerami ET22-121.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: Witek M. »

Dorzuce do tej listy jeszcze "pomaranczowy epizod" ET40-41
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2212
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: oelka »

Irys pisze:Stosunkowo mało znane są ezety 51, 52, 53, 54, 56,
EW51/52 juz nie, ale pozostale EW53, EW54 i EN56 jeszcze sie w pociagach sieciowych trafiaja. No i wystarczy miec ze trzydziesci kilka lat i mieszkac w Warszawie lub okolicach, aby pamietac wszystkie wysokoperonowe zespoly trakcyjne :)
W tym roku, 15 grudnia wypada 70 elektryfikacji WWK.
niedoszły 59, loki z Wąbrzeźna i Walimia.
Walim zostal kiedys calkiem sensownie opisany w Swiecie Kolei, a lokomotywa z kolei walimskiej stoi jako pomnik na terenie Grochowa.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Irys
Posty: 32
Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
Lokalizacja: Stęszew
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: Irys »

J.R. pisze:zostały zakupione przez któreś ZNTK
ZNTK Piła
Stosunkowo mało znane są ezety 51, 52, 53, 54, 56, niedoszły 59, loki z Wąbrzeźna i Walimia. Warte odnotowania są róznego rodzaju pojedyńcze eksperymenty na lokomotywach ze znanych i licznych seri.
pozdro
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: J.R. »

WojTTek pisze:...SP49 to miała być SP32 z ukrotnieniem ale nic z tego nie wyszło...
No nie zupełnie - SP49-001 i SP49-002 to takie oznaczenie otrzymały prototypowe lokomotywy których wersję bez sterowania ukrotnionego zakupiły PKP - seria oznaczona jako SP32. Zresztą potem oba te prototypy zostały zakupione przez któreś ZNTK i włączone do seri SP32 w zamian za skasowane lokomotywy.
WojTTek pisze:...a ET24 to pierwsze słyszę ;)
To miała być lokomotywa towarowa o układzie osi BoBoBo na bazie EP09. Takie same kabiny, zbliżony wygląd, chyba te same podzespoły, wiadomo - dłuższe pudło. Miała zastąpić ET21 zwłaszcza na szlakach górskich (bo ET22 nie mogą wjeżdżać np. na linie do Zakopanego czy do Krynicy).

Co do SM01 to były chyba głównie lokomotywki produkcji wojennej i przedwojennej (w sumie 3 sztuki). Oznaczenie otrzymały różne lokomotywy, niekoniecznie identyczne zewnętrznie. A SM02 to są produkcji Fabloku ale nie wiem czy tez nie było z nimi podobie jak z SM01.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2006, 18:54 przez J.R., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: DBv »

ET24 to takie epe-zerodziewiątkowe Bo'Bo'Bo' rodzeństwo.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: WojTTek »

Owszem ale nie mam Habilitacji w sprawach taboru kolejowogu wytępującego na terenie europy. Dlatego też jeżeli fachowcy chcieliby się podzielić takimi informacjami to proszę bardzo.
Prawda SP47 może nie jest jakąś super legendą a raczej coś co obok legendy leżało...
Co do SM01, SM02, SP49, czy ET24 z loków PKP bic raczej nie zostało...
SM01 raczej słabo kiełznana, SM02 wala się po boczniacach niestety to nie loki PKP, SP49 to miała być SP32 z ukrotnieniem ale nic z tego nie wyszło a ET24 to pierwsze słyszę ;)
Dlatego też zapraszam do zamieszczania tu ciekawych artykułów o legendach.
Irys
Posty: 32
Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
Lokalizacja: Stęszew
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: Irys »

Gratuluje Wojtkowi pomysłu. To może być bardzo interesujące. Czekam z niecierpliwością na kolejne opisy.
Swoją drogą, czy SP47 to taka legęda? Wycofana została niedawno, a na jej temat wiele już pisano. Tu jest miejsce na takie perełki jak SM01, SM02, SP49, SP45-001 i 500, i o wielu elektrykach: ET24, EU40, itd
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Skreślone legendy...

Post autor: WojTTek »

SP47-001

Lokomotywa legenda. HCP w latach 1975-77 zrobił tylko 2 prototypy o mocy 3000KM, prędkości 140/120 km/h. Konstrukcja lokomotywy w dużym stopniu jest wzorowana na konstrukcji lokomotywy serii SU46 z tym, że zastosowano 16-cylindrowy silnik spalinowy typu 2116SSF, trójfazową prądnicę główną wraz z prostownikiem krzemowym oraz zwiększono długość lokomotywy. Wprowadzono również wiele innych zmian poprawiających własności lokomotywy. Była najnowocześniejszą (jak na tamte czasy w PL/PRL) lokomotywą i jedyną z przekładnią AC/DC. Dalsza produkcja została wstrzymana decyzją odgórną. Zapewne była to zbyt wybiegająca konstrukcja poza żelazną kurtynę :evil: .

:arrow: SP47 - 001 zakończyła pracę w 1997 roku poczym została przekazana do Skansenu w Kościerzynie.
:arrow: SP47 - 002 zakończyła pracę w 1991 roku poczym została złomowana.

Fotki:
:arrow: Skansen Kościerzyna a w nim SP47-001:
Obrazek
Fot. Własna
:arrow: SP47-001 w oryiginalnym malowaniu:
Obrazek
źródło TWB

Rysunki M. Plewki:
:arrow: SP47-001 w oryginalnym malowaniu.
Obrazek

:arrow: SP47-002 w malowaniu jakie teraz posiada numer 001
Obrazek

Schemat: (z http://hobby.ien.com.pl/kolej)
Obrazek
Text na podst. rail.pl i Atlasu Lokomotyw
Ostatnio zmieniony 07 paź 2006, 15:02 przez WojTTek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Skreślone legendy...

Post autor: WojTTek »

SP45-001, SP45-500, ST44-1500, SP32-151 itp.
To loki legendy. Te numery można mnożyć. E historii PKP jest kilknaście większych bądź mniejszych legend. W tym wątku każdy kto chce niech przedstawi którąś z lokomotyw legend.
Załózmy tu wątek o takich legendarnych pojazdach PKP ze zdjęciami i opisami ich obecnego stacjonowania oraz przyszłości.

Żeby nie być gołosłownym w następnym poście napiszę o jednej z legend ;)

Powodzenia
Ostatnio zmieniony 07 paź 2006, 20:24 przez WojTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość