Skreślone legendy...
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Przez przypadek wysłałem dwa razy ten sam post, z tym, że drugi zawierał krótką notatke o EPA42 (i ten moderator usunoł). "Akumulatorowiec" pracował do połowy lat 90tych w Warszawie, po czym pocięto go na złom w 1996r.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
EPA42 czy i gdzie jeszcze stoi 

- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Chyba nawet nie za bardzo sie napracowala, bo ZTCW okazalo sie, ze to byla mocno chybiona koncepcja.Irys pisze: [...] EPA42 [...] pracowala w Warszawie [...]
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Nie moge się tu z tobą zgodzić. Skoro już mówić o parowozach to można by tu wymienić kilkaset "legendarnych" seri. A jest z czego wybierać http://www.holdys.pl/tomi/index.php?wykaz=serie. Parowozy to zbyt rozległy dział. Zresztą te które kolega wymienił są całkiem znane (szczególnie Ok55).
Kilka zdjęć wcześniej poruszonych loków:

EP23-001

EPA42-001

EP40-41
Kilka zdjęć wcześniej poruszonych loków:

EP23-001

EPA42-001

EP40-41
- oelka
- Moderator
- Posty: 2212
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Skoro juz pojawia sie taka lista, to warto do niej dopisac parowozy Ok55-3 i TKr55-1.
Krzysztof
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
I EP23, która przerobiona spowrotem na 22 stoi w skansenie w Jaworzynie Śląskiej z numerami ET22-121.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Dorzuce do tej listy jeszcze "pomaranczowy epizod" ET40-41
- oelka
- Moderator
- Posty: 2212
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
EW51/52 juz nie, ale pozostale EW53, EW54 i EN56 jeszcze sie w pociagach sieciowych trafiaja. No i wystarczy miec ze trzydziesci kilka lat i mieszkac w Warszawie lub okolicach, aby pamietac wszystkie wysokoperonowe zespoly trakcyjneIrys pisze:Stosunkowo mało znane są ezety 51, 52, 53, 54, 56,

W tym roku, 15 grudnia wypada 70 elektryfikacji WWK.
Walim zostal kiedys calkiem sensownie opisany w Swiecie Kolei, a lokomotywa z kolei walimskiej stoi jako pomnik na terenie Grochowa.niedoszły 59, loki z Wąbrzeźna i Walimia.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
ZNTK PiłaJ.R. pisze:zostały zakupione przez któreś ZNTK
Stosunkowo mało znane są ezety 51, 52, 53, 54, 56, niedoszły 59, loki z Wąbrzeźna i Walimia. Warte odnotowania są róznego rodzaju pojedyńcze eksperymenty na lokomotywach ze znanych i licznych seri.
pozdro
- J.R.
- Posty: 85
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
No nie zupełnie - SP49-001 i SP49-002 to takie oznaczenie otrzymały prototypowe lokomotywy których wersję bez sterowania ukrotnionego zakupiły PKP - seria oznaczona jako SP32. Zresztą potem oba te prototypy zostały zakupione przez któreś ZNTK i włączone do seri SP32 w zamian za skasowane lokomotywy.WojTTek pisze:...SP49 to miała być SP32 z ukrotnieniem ale nic z tego nie wyszło...
To miała być lokomotywa towarowa o układzie osi BoBoBo na bazie EP09. Takie same kabiny, zbliżony wygląd, chyba te same podzespoły, wiadomo - dłuższe pudło. Miała zastąpić ET21 zwłaszcza na szlakach górskich (bo ET22 nie mogą wjeżdżać np. na linie do Zakopanego czy do Krynicy).WojTTek pisze:...a ET24 to pierwsze słyszę![]()
Co do SM01 to były chyba głównie lokomotywki produkcji wojennej i przedwojennej (w sumie 3 sztuki). Oznaczenie otrzymały różne lokomotywy, niekoniecznie identyczne zewnętrznie. A SM02 to są produkcji Fabloku ale nie wiem czy tez nie było z nimi podobie jak z SM01.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2006, 18:54 przez J.R., łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
ET24 to takie epe-zerodziewiątkowe Bo'Bo'Bo' rodzeństwo.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Owszem ale nie mam Habilitacji w sprawach taboru kolejowogu wytępującego na terenie europy. Dlatego też jeżeli fachowcy chcieliby się podzielić takimi informacjami to proszę bardzo.
Prawda SP47 może nie jest jakąś super legendą a raczej coś co obok legendy leżało...
Co do SM01, SM02, SP49, czy ET24 z loków PKP bic raczej nie zostało...
SM01 raczej słabo kiełznana, SM02 wala się po boczniacach niestety to nie loki PKP, SP49 to miała być SP32 z ukrotnieniem ale nic z tego nie wyszło a ET24 to pierwsze słyszę
Dlatego też zapraszam do zamieszczania tu ciekawych artykułów o legendach.
Prawda SP47 może nie jest jakąś super legendą a raczej coś co obok legendy leżało...
Co do SM01, SM02, SP49, czy ET24 z loków PKP bic raczej nie zostało...
SM01 raczej słabo kiełznana, SM02 wala się po boczniacach niestety to nie loki PKP, SP49 to miała być SP32 z ukrotnieniem ale nic z tego nie wyszło a ET24 to pierwsze słyszę

Dlatego też zapraszam do zamieszczania tu ciekawych artykułów o legendach.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
Gratuluje Wojtkowi pomysłu. To może być bardzo interesujące. Czekam z niecierpliwością na kolejne opisy.
Swoją drogą, czy SP47 to taka legęda? Wycofana została niedawno, a na jej temat wiele już pisano. Tu jest miejsce na takie perełki jak SM01, SM02, SP49, SP45-001 i 500, i o wielu elektrykach: ET24, EU40, itd
Swoją drogą, czy SP47 to taka legęda? Wycofana została niedawno, a na jej temat wiele już pisano. Tu jest miejsce na takie perełki jak SM01, SM02, SP49, SP45-001 i 500, i o wielu elektrykach: ET24, EU40, itd
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Skreślone legendy...
SP47-001
Lokomotywa legenda. HCP w latach 1975-77 zrobił tylko 2 prototypy o mocy 3000KM, prędkości 140/120 km/h. Konstrukcja lokomotywy w dużym stopniu jest wzorowana na konstrukcji lokomotywy serii SU46 z tym, że zastosowano 16-cylindrowy silnik spalinowy typu 2116SSF, trójfazową prądnicę główną wraz z prostownikiem krzemowym oraz zwiększono długość lokomotywy. Wprowadzono również wiele innych zmian poprawiających własności lokomotywy. Była najnowocześniejszą (jak na tamte czasy w PL/PRL) lokomotywą i jedyną z przekładnią AC/DC. Dalsza produkcja została wstrzymana decyzją odgórną. Zapewne była to zbyt wybiegająca konstrukcja poza żelazną kurtynę
.
SP47 - 001 zakończyła pracę w 1997 roku poczym została przekazana do Skansenu w Kościerzynie.
SP47 - 002 zakończyła pracę w 1991 roku poczym została złomowana.
Fotki:
Skansen Kościerzyna a w nim SP47-001:

Fot. Własna
SP47-001 w oryiginalnym malowaniu:

źródło TWB
Rysunki M. Plewki:
SP47-001 w oryginalnym malowaniu.

SP47-002 w malowaniu jakie teraz posiada numer 001

Schemat: (z http://hobby.ien.com.pl/kolej)

Text na podst. rail.pl i Atlasu Lokomotyw
Lokomotywa legenda. HCP w latach 1975-77 zrobił tylko 2 prototypy o mocy 3000KM, prędkości 140/120 km/h. Konstrukcja lokomotywy w dużym stopniu jest wzorowana na konstrukcji lokomotywy serii SU46 z tym, że zastosowano 16-cylindrowy silnik spalinowy typu 2116SSF, trójfazową prądnicę główną wraz z prostownikiem krzemowym oraz zwiększono długość lokomotywy. Wprowadzono również wiele innych zmian poprawiających własności lokomotywy. Była najnowocześniejszą (jak na tamte czasy w PL/PRL) lokomotywą i jedyną z przekładnią AC/DC. Dalsza produkcja została wstrzymana decyzją odgórną. Zapewne była to zbyt wybiegająca konstrukcja poza żelazną kurtynę



Fotki:


Fot. Własna


źródło TWB
Rysunki M. Plewki:




Schemat: (z http://hobby.ien.com.pl/kolej)

Text na podst. rail.pl i Atlasu Lokomotyw
Ostatnio zmieniony 07 paź 2006, 15:02 przez WojTTek, łącznie zmieniany 2 razy.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Skreślone legendy...
SP45-001, SP45-500, ST44-1500, SP32-151 itp.
To loki legendy. Te numery można mnożyć. E historii PKP jest kilknaście większych bądź mniejszych legend. W tym wątku każdy kto chce niech przedstawi którąś z lokomotyw legend.
Załózmy tu wątek o takich legendarnych pojazdach PKP ze zdjęciami i opisami ich obecnego stacjonowania oraz przyszłości.
Żeby nie być gołosłownym w następnym poście napiszę o jednej z legend
Powodzenia
To loki legendy. Te numery można mnożyć. E historii PKP jest kilknaście większych bądź mniejszych legend. W tym wątku każdy kto chce niech przedstawi którąś z lokomotyw legend.
Załózmy tu wątek o takich legendarnych pojazdach PKP ze zdjęciami i opisami ich obecnego stacjonowania oraz przyszłości.
Żeby nie być gołosłownym w następnym poście napiszę o jednej z legend

Powodzenia
Ostatnio zmieniony 07 paź 2006, 20:24 przez WojTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości