Dla uściślenia. Niestety, nie jest to „prasa smarna starego typu- austriacka”, czyli prasa Friedmanna (FS) starszej konstrukcji.Ranger pisze:To jest zwykła obudowa prasy smarnej. Wygląda to tak jeśli prasa była wpuszczona w pomost.
Jeśli płyta górna pokrywy jest gładka to wskazuje na to, ze pod spodem jest prasa smarna Friedmana. Jeśli z płyty wystaje pióropusz przewodów to pod spodem jest prasa smarne starego typu - austriacka.
Ja robiłem tą pokrywę z blaszki lub polistyrenu.
W tym przypadku jest jeszcze inaczej, prasa austriacka ale przewody poprowadzone pod pomostem. Tak to wyglądało po wyjściu z produkcji.
Obrazek
Niemieckie konstrukcje przejęte po II WŚ przez PKP, w tym BR52/ Ty2, były wyposażone w smarotłocznie Boscha montowane w budce maszynisty.
W związku z normalizacją osprzętu na parowozach PKP w latach 50-tych ub. w. ze względu na jednolitość części zamiennych, napraw i obsługi i nie nadające się do napraw pompy Boscha były wymieniane na prasy smarne Friedmanna nowszej konstrukcji, umieszczone na pomoście . Sprawne pompy Boscha nie wymagające wymiany smarowały niektóre parowozy do ostatniego tchnienia pary.