Prasa smarna

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
miro13
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2015, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Prasa smarna

Post autor: miro13 »

Ranger pisze:To jest zwykła obudowa prasy smarnej. Wygląda to tak jeśli prasa była wpuszczona w pomost.
Jeśli płyta górna pokrywy jest gładka to wskazuje na to, ze pod spodem jest prasa smarna Friedmana. Jeśli z płyty wystaje pióropusz przewodów to pod spodem jest prasa smarne starego typu - austriacka.
Ja robiłem tą pokrywę z blaszki lub polistyrenu.
W tym przypadku jest jeszcze inaczej, prasa austriacka ale przewody poprowadzone pod pomostem. Tak to wyglądało po wyjściu z produkcji.
Obrazek
Dla uściślenia. Niestety, nie jest to „prasa smarna starego typu- austriacka”, czyli prasa Friedmanna (FS) starszej konstrukcji.
Niemieckie konstrukcje przejęte po II WŚ przez PKP, w tym BR52/ Ty2, były wyposażone w smarotłocznie Boscha montowane w budce maszynisty.
W związku z normalizacją osprzętu na parowozach PKP w latach 50-tych ub. w. ze względu na jednolitość części zamiennych, napraw i obsługi i nie nadające się do napraw pompy Boscha były wymieniane na prasy smarne Friedmanna nowszej konstrukcji, umieszczone na pomoście . Sprawne pompy Boscha nie wymagające wymiany smarowały niektóre parowozy do ostatniego tchnienia pary.
Załączniki
Bosch3.jpg
Bosch.jpg
Bosch2.jpg
bosch (2).jpg
FS starszego typu.jpg
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, 12:36 przez miro13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Prasa smarna

Post autor: wicy »

Znalazłem u siebie takie coś na Tkt48
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 12:35 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Prasa smarna

Post autor: Ranger »

To jest zwykła obudowa prasy smarnej. Wygląda to tak jeśli prasa była wpuszczona w pomost.
Jeśli płyta górna pokrywy jest gładka to wskazuje na to, ze pod spodem jest prasa smarna Friedmana. Jeśli z płyty wystaje pióropusz przewodów to pod spodem jest prasa smarne starego typu - austriacka.
Ja robiłem tą pokrywę z blaszki lub polistyrenu.
W tym przypadku jest jeszcze inaczej, prasa austriacka ale przewody poprowadzone pod pomostem. Tak to wyglądało po wyjściu z produkcji.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 10:41 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrZ
Posty: 708
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Prasa smarna

Post autor: PiotrZ »

Tutaj http://forum.modelarstwo.info/threads/b ... 555k.9714/ jest dyskusja o pompach smarnych systemu Friedmanna. Są tam również zdjęcia szczegółów z natury (na drugiej stronie). Może Ci to coś pomoże...
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 751
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Prasa smarna

Post autor: Scio »

Jak w temacie, poszukuję rysunków tech. ewentualnie fotografii, jednym słowem wszystkiego co pomoże wykonać model tego urządzenia.
Załączniki
100_4098.JPG
100_4098.JPG (152.36 KiB) Przejrzano 4698 razy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości