E 251, Hornby-Arnold
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E 251, Hornby-Arnold
Cyfryzacja loki jest bardzo prosta.gniazdo DCC
Next 18
Dekoder Zimo MX618N18:
Wyjmujemy zderzaki, ściągamy budę, 2 śrubki i mamy dostęp do gniazda dekodera. Łatwo wyjąć zaślepkę, a dekoder wkładamy z lekkim kliknięciem i gotowe.
Zgodnie z tym co napisano w instrukcji:
- F0 - zapala białe światła zgodnie z kierunkiem jazdy (czerwone zgaszone),
- F1 - zapala czerwone z jednej strony loki (niezależnie od kierunku jazdy),
- F2 - zapala czerwone z drugiej.
Funkcje działają na sumę, czyli można zapalić białe i czerwone z jednej strony na raz albo tylko same czerwone jako tył składu Push-Pull.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 20:52 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E 251, Hornby-Arnold
E251 006
nazwa modelu
Elektrische Lokomotive BR, E251 006, DR Ep. III, blau / Elektrowóz E 251 006 w niebieskim malowaniu targowym
nazwa producenta
Hornby Hobbies Ltd
forma/technologia/materiał
model gotowy, odlew plastikowy wysokociśnieniowy, metalowa rama
charakter produkcji
seria specjalna dla Spielemax
numer katalogowy modelu
HNS9023
zarząd/epoka
DR, III epoka
oznaczenie modelu
E251 006
stacjonowanie/data rewizji
Blankenburg / model w malowaniu wystawowym z 1965
napęd
silnik z dwoma kołami zamachowymi, napęd na wszystkie 6 osi, 2 skrajne osie zaopatrzone w gumki przyczepnościowe
oświetlenie
zmiennokierunkowe - 3 białe (w zasadzie żółte!), 2 czerwone
gniazdo DCC
Next 18
wersje modelu
HN9015 E251 009 DR III, ciemnozielona/czerwone wózki,
HN9016 BR171 005-2 DB AG V, czerwona orientalna,
HN9017 BR171 013-6 DB Cargo V, czerwona,
HNS9023 E251 006 DR III, niebieska, malowanie wystawowe 1966 - edycja specjalna dla Spiele-Max
HNS9029 E251 002 DR III, czerwona, malowanie wystawowe 1965 - edycja specjalna dla Michas Bahnhof
podsumowanie
-
fotki
Opakowanie
Pudełko i wkładki podobnie jak PIKO, lecz zabezpieczone nasuwanym kartonikiem z okienkiem. Wytłoczka posiada kieszonkę na ulotki. Model owinięty we folię co ułatwia jego wyjmowanie ze spasowanej wytłoczki.
Ulotki
nazwa modelu
Elektrische Lokomotive BR, E251 006, DR Ep. III, blau / Elektrowóz E 251 006 w niebieskim malowaniu targowym
nazwa producenta
Hornby Hobbies Ltd
forma/technologia/materiał
model gotowy, odlew plastikowy wysokociśnieniowy, metalowa rama
charakter produkcji
seria specjalna dla Spielemax
numer katalogowy modelu
HNS9023
zarząd/epoka
DR, III epoka
oznaczenie modelu
E251 006
stacjonowanie/data rewizji
Blankenburg / model w malowaniu wystawowym z 1965
napęd
silnik z dwoma kołami zamachowymi, napęd na wszystkie 6 osi, 2 skrajne osie zaopatrzone w gumki przyczepnościowe
oświetlenie
zmiennokierunkowe - 3 białe (w zasadzie żółte!), 2 czerwone
gniazdo DCC
Next 18
wersje modelu
HN9015 E251 009 DR III, ciemnozielona/czerwone wózki,
HN9016 BR171 005-2 DB AG V, czerwona orientalna,
HN9017 BR171 013-6 DB Cargo V, czerwona,
HNS9023 E251 006 DR III, niebieska, malowanie wystawowe 1966 - edycja specjalna dla Spiele-Max
HNS9029 E251 002 DR III, czerwona, malowanie wystawowe 1965 - edycja specjalna dla Michas Bahnhof
podsumowanie
-
fotki
Opakowanie
Pudełko i wkładki podobnie jak PIKO, lecz zabezpieczone nasuwanym kartonikiem z okienkiem. Wytłoczka posiada kieszonkę na ulotki. Model owinięty we folię co ułatwia jego wyjmowanie ze spasowanej wytłoczki.
Ulotki
Ostatnio zmieniony 01 lut 2015, 16:07 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
- krzysztof
- Posty: 1754
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: E 251, Hornby-Arnold
proszę bardzo: porównanie z "pierwszym z brzegu" Kuehnem z mojej kolekcjigolab pisze:jest dłuższa od 4 osiowej ? możesz je postawić obok siebie ?
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E 251, Hornby-Arnold
jest dłuższa od 4 osiowej ? możesz je postawić obok siebie ?
- krzysztof
- Posty: 1754
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
- krzysztof
- Posty: 1754
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
E 251, Hornby-Arnold
E251 002
nazwa modelu
Elektrische Lokomotive E251 002, DR Ep. III, rote Messelackierung
nazwa producenta
Hornby Hobbies Ltd
forma/technologia/materiał
model gotowy, odlew plastikowy wysokocisnieniowy, metalowa rama
charakter produkcji
seria specjalna dla Michas Bahnhoff
numer katalogowy modelu
HNS9029
zarząd/epoka
DR, III epoka
oznaczenie modelu
E251 009
stacjonowanie/data rewizji
Blankenburg / model w malowaniu wystawowym z 1965
napęd
silnik z dwoma kołami zamachowymi, napęd na wszystkie 6 osi, 2 skrajne osie zaopatrzone w gumki przyczepnościowe
oświetlenie
zmiennokierunkowe - 3 białe (w zasadzie żółte!), 2 czerwone
gniazdo DCC
Next 18
wersje modelu
HN9015 E251 009 DR III, ciemnozielona/czerwone wózki,
HN9016 BR171 005-2 DB AG V, czerwona orientalna,
HN9017 BR171 013-6 DB Cargo V, czerwona,
HN9023 E251 006 DR III, niebieska, malowanie wystawowe 1966 - edycja specjalna dla Siele-Max
podsumowanie
kiedyś deklarowałem sie jako zwolennik diesli, no ale od pewnego czasu kilka patyczaków pojawiło się w mojej kolekcji - jest i E251. model całkiem sympatyczny, choć pierwsze wrażenie było... ale przyjechał w mrozie, teraz jest już ok.
co mi się nie widzi (jako zbieraczowi!):
bryła modelu wydaje sie byc węższa od 211/242 Tillig/Kuehn, pantografy Arnolda są delikatne takie jakieś "niedorobione", Tillig/Kuehn mają w swoich modelach lepsze. napisy nie są rozmazane ale czytelność tych najdrobniejszych jest dyskusyjna (m.in. odczyt stacjonowania to wynik poszukiwań w necie i wyobraźni przy oglądaniu modelu pod szkłem powiększającym).
pod sprzęgiem zaczepiony jest śmieszny lemiesz (dla gablotowców jest full wypas przedniej ściany loki dołączony do modelu) - tutaj chyba zastosowałbym rozwiązanie sprzęgu z 118/120 Tilliga, bo nienaturalnie przerwano imitację zbiornika powietrza.
co mi sie podoba:
cała loka jest dość ładnie wykonana, jeździ cicho, płynnie. imitacje instalacji dachowej bardzo realistyczne, nie ma dodatkowych elementów do montażu jak poręcze, stopnie - to wszystko już jest i wygląda naturalnie. lubię te malowania wystawowe i nie mogło zabraknąć jej w moich zbiorach, choć przyznam że miałem dylemat czerwona czy niebieska...
fotki
nazwa modelu
Elektrische Lokomotive E251 002, DR Ep. III, rote Messelackierung
nazwa producenta
Hornby Hobbies Ltd
forma/technologia/materiał
model gotowy, odlew plastikowy wysokocisnieniowy, metalowa rama
charakter produkcji
seria specjalna dla Michas Bahnhoff
numer katalogowy modelu
HNS9029
zarząd/epoka
DR, III epoka
oznaczenie modelu
E251 009
stacjonowanie/data rewizji
Blankenburg / model w malowaniu wystawowym z 1965
napęd
silnik z dwoma kołami zamachowymi, napęd na wszystkie 6 osi, 2 skrajne osie zaopatrzone w gumki przyczepnościowe
oświetlenie
zmiennokierunkowe - 3 białe (w zasadzie żółte!), 2 czerwone
gniazdo DCC
Next 18
wersje modelu
HN9015 E251 009 DR III, ciemnozielona/czerwone wózki,
HN9016 BR171 005-2 DB AG V, czerwona orientalna,
HN9017 BR171 013-6 DB Cargo V, czerwona,
HN9023 E251 006 DR III, niebieska, malowanie wystawowe 1966 - edycja specjalna dla Siele-Max
podsumowanie
kiedyś deklarowałem sie jako zwolennik diesli, no ale od pewnego czasu kilka patyczaków pojawiło się w mojej kolekcji - jest i E251. model całkiem sympatyczny, choć pierwsze wrażenie było... ale przyjechał w mrozie, teraz jest już ok.
co mi się nie widzi (jako zbieraczowi!):
bryła modelu wydaje sie byc węższa od 211/242 Tillig/Kuehn, pantografy Arnolda są delikatne takie jakieś "niedorobione", Tillig/Kuehn mają w swoich modelach lepsze. napisy nie są rozmazane ale czytelność tych najdrobniejszych jest dyskusyjna (m.in. odczyt stacjonowania to wynik poszukiwań w necie i wyobraźni przy oglądaniu modelu pod szkłem powiększającym).
pod sprzęgiem zaczepiony jest śmieszny lemiesz (dla gablotowców jest full wypas przedniej ściany loki dołączony do modelu) - tutaj chyba zastosowałbym rozwiązanie sprzęgu z 118/120 Tilliga, bo nienaturalnie przerwano imitację zbiornika powietrza.
co mi sie podoba:
cała loka jest dość ładnie wykonana, jeździ cicho, płynnie. imitacje instalacji dachowej bardzo realistyczne, nie ma dodatkowych elementów do montażu jak poręcze, stopnie - to wszystko już jest i wygląda naturalnie. lubię te malowania wystawowe i nie mogło zabraknąć jej w moich zbiorach, choć przyznam że miałem dylemat czerwona czy niebieska...
fotki
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 16:11 przez krzysztof, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości