Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
Za postem Artura: chodzi mi o elementy nr 2. A to o czym pisze oelka to nie jest nr 1?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10852
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
Linkę stosowano wszędzie i na wąskim, i normalnym torze. Na wąskotorówkach utrzymała się dużo dłużej.
Sygnał oznaczał konieczność hamowania nie tylko przez maszynistę, ale też konduktorów obsadzających hamulce ręczne w wagonach.
Sygnał oznaczał konieczność hamowania nie tylko przez maszynistę, ale też konduktorów obsadzających hamulce ręczne w wagonach.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
To jest system hamulcowy znany szczególnie z kolei wąskotorowej na Saksonii. Natomiast nie znam zasady jego działania - być może tak jak pisze Oelka, linka powiadamiała maszynistę który hamulec uruchamiał 

Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 13:03 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10852
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
Jeszcze lepiej widać.Kaczor pisze:Saksońska wąskotorówka:
Tak wąskotorówka, ale czy na normalnym torze, to rozwiązanie też było stosowane

- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10852
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
A czy to nie jest to rozwiązanie stosowane na wąskim torze (czy na normalnym także ?), gdy linka biegła środkiem dachu wagonów:oelka pisze:...rozciągano wzdłuż składu linkę do gwizdawki na lokomotywie, aby można było sygnalizować konieczność zatrzymania pociągu.

http://3.bp.blogspot.com/--2j1RPVzdSo/U ... bilder.jpg
Na tym obrazku (jeśli o ten chodzi) niewiele widać.

O które elementy na dachu pytasz:

Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 10:03 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
Jeżeli wagony w składzie pociągu nie posiadały hamulców samoczynnych, rozciągano wzdłuż składu linkę do gwizdawki na lokomotywie, aby można było sygnalizować konieczność zatrzymania pociągu.et22 pisze:Taki mały offtop: na zdjęciu 18 z powyższej galerii, przedstawiającym katastrofę w Ciechanowicach, na dachach wykolejonych wagonów - boczniaka i prusaka widać rozciągnięte druty na wspornikach. Czemu to miało właściwie służyć?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 09:32 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach
Taki mały offtop: na zdjęciu 18 z powyższej galerii, przedstawiającym katastrofę w Ciechanowicach, na dachach wykolejonych wagonów - boczniaka i prusaka widać rozciągnięte druty na wspornikach. Czemu to miało właściwie służyć? Trzeci z powyższych wagonów, po prawej stronie nie ma tej modyfikacji (chyba?).
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 10:02 przez et22, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości