Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: et22 »

Za postem Artura: chodzi mi o elementy nr 2. A to o czym pisze oelka to nie jest nr 1?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10852
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: ArturSchŁ »

Dzięki.
;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: oelka »

Linkę stosowano wszędzie i na wąskim, i normalnym torze. Na wąskotorówkach utrzymała się dużo dłużej.
Sygnał oznaczał konieczność hamowania nie tylko przez maszynistę, ale też konduktorów obsadzających hamulce ręczne w wagonach.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: Maciej »

To jest system hamulcowy znany szczególnie z kolei wąskotorowej na Saksonii. Natomiast nie znam zasady jego działania - być może tak jak pisze Oelka, linka powiadamiała maszynistę który hamulec uruchamiał ??
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 13:03 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10852
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: ArturSchŁ »

Kaczor pisze:Saksońska wąskotorówka:
Jeszcze lepiej widać.
Tak wąskotorówka, ale czy na normalnym torze, to rozwiązanie też było stosowane ??
Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 682
Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: Kaczor »

Saksońska wąskotorówka:
Załączniki
2129k.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10852
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:...rozciągano wzdłuż składu linkę do gwizdawki na lokomotywie, aby można było sygnalizować konieczność zatrzymania pociągu.
A czy to nie jest to rozwiązanie stosowane na wąskim torze (czy na normalnym także ?), gdy linka biegła środkiem dachu wagonów:
Obrazek
http://3.bp.blogspot.com/--2j1RPVzdSo/U ... bilder.jpg

Na tym obrazku (jeśli o ten chodzi) niewiele widać.
Obrazek

O które elementy na dachu pytasz:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 10:03 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: oelka »

et22 pisze:Taki mały offtop: na zdjęciu 18 z powyższej galerii, przedstawiającym katastrofę w Ciechanowicach, na dachach wykolejonych wagonów - boczniaka i prusaka widać rozciągnięte druty na wspornikach. Czemu to miało właściwie służyć?
Jeżeli wagony w składzie pociągu nie posiadały hamulców samoczynnych, rozciągano wzdłuż składu linkę do gwizdawki na lokomotywie, aby można było sygnalizować konieczność zatrzymania pociągu.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 09:32 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Na dachach wagonów widać rozciągnięte druty na wspornikach

Post autor: et22 »

Taki mały offtop: na zdjęciu 18 z powyższej galerii, przedstawiającym katastrofę w Ciechanowicach, na dachach wykolejonych wagonów - boczniaka i prusaka widać rozciągnięte druty na wspornikach. Czemu to miało właściwie służyć? Trzeci z powyższych wagonów, po prawej stronie nie ma tej modyfikacji (chyba?).
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, 10:02 przez et22, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość