SM42, SP42 informacje i galeria

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elvis
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:35
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: elvis »

Pewnie JanekTT coś napisze za dni parę, czy jest zadowolony czy zawiedziony. No i czy ma budę domkniętą. :mrgreen:
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: jafrap »

Świetne ;) To chyba pierwszy film na świecie pokazujący dźwiękową stonkę w TT :)
Dobrze, że napisałeś iż nie domknąłeś, bo wygląda jak gdyby był problem z miejscem wewnątrz po włożeniu głośnika i deka.
Awatar użytkownika
elvis
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:35
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: elvis »

Ta jest trawiona, budy zapomniałem do filmu docisnąć.
Myślę, że do odlewanych też wejdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=tpW7MpG ... 4Za-E_6xuQ
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, 13:06 przez elvis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: Ranger »

Zasadniczo model odlewany nie odbiega wyglądem w żadnym stopniu od matki. Poniżej odlew chłodni E1 jako dobry przykład.
Załączniki
WP_20130425_002 Kopia.jpg
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: JarUs »

Ranger pisze:To nie są odlewy tylko matki - model master.
Matki - model master, są wykonane na wysokim poziomie jakości, są OK :D
Z opinią poczekamy na zdjęcia odlewów żywicznych, które będą dostępne dla zainteresowanych zakupem modelu. Jak na razie zapowiada się bardzo interesująco. :D Oby cena gotowego modelu nie wzrosła.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: jafrap »

W każdym bądź razie jestem przekonany, że gotowy model wykonany w tej technologii będzie na bardzo wysokim poziomie. Doceniam Ranger.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: Ranger »

To nie są odlewy tylko matki - model master. Nie wiem skąd przekonanie o słabej jakości odlewach żywicznych. Jeśli wykonuje się to profesjonalnie to nie odbiegają jakości odlewom wtryskowym a nawet wyrobom z blaszek(pomijając detale specyficzne dla nich).
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: jafrap »

Ranger pisze:Zapraszam do zadawania pytań i komentowania.
Świetnie to wygląda. Jakość bardzo wysoka jak na odlew. Normalnie stonka PIKO w TT.... :)
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2014, 07:51 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: Ranger »

Wszystko jest metalowe, jednak powyższe elementy będą metalowe po odlewaniu.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: golab »

A z czego jest matka ?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: Ranger »

Przykro mi ale takich fotek nie będzie. Warstwa końcowa podkładu wykańczającego mogła by ulec zniszczeniu przy naciąganiu budki na przedział maszynowy. Bardzo zależy mi na nieskazitelnej powierzchni odlewów. To co jest musi wystarczyć :)

Zupełnie zapomniałem o metalowej części elementów do SM42, ciężarek/stabilizator wózka, zupełnie nowy reflektor, bufor.
Załączniki
WP_20140427_004.jpg
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: winner_xp »

Daj jeszcze zdjęcie założonej budki na budę i ramę z perspektywy :>. Poza tym nieźle wygląda !!
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: Ranger »

I wreszcie po wielu tygodniach frustrującej i ciężkiej pracy mam przyjemność zaprezentować gotowe części do odlewania. Aby wszystko się udało trzeba było pójść na pewne kompromisy - pogrubienie pomostów, daszków itp ale myślę, że nie psuje to ogólnego wyglądu lokomotywy. Lokomotywa będzie odlewana po długim weekendzie majowym i pierwsze odlewu spodziewam się mieć na początku czerwca być może wcześniej.
Zapisów nie przyjmuję do czasu ustalenia ostatecznej ceny lokomotywy.

Pierwsza seria będzie wykonywana ze standardową obudową tłumika z dwoma rzędami kratek. Planowana jest również wersja z aerodynamiczną obudową tłumika, wersja PKP Cargo (niebiesko-zielona).

Zapraszam do zadawania pytań i komentowania.
Załączniki
image18 - Kopia.JPG
image17 - Kopia.JPG
image16 - Kopia.JPG
image15 - Kopia.JPG
image12 - Kopia.JPG
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: jafrap »

Ranger pisze:Być może lokomotywa będzie modyfikowana podczas produkcji na poczet odlania większej ilości egzemplarzy tak aby układy żaluzji były różne. Podobnie powstanie kilka różnych wersji obudowy tłumika.
Na samym początku skupmy się jednak na SM42. Na SP42 przyjdzie czas, jeśli będzie zainteresowanie to na SU42 też.
OK. Dzięki Ranger za wyjaśnienia :) Ta zajawka informacyjna o szansie na różne układy żaluzji to fajna informacja.
Ranger pisze:I na koniec, nie planuję dzielenia formy, to jest odlew żywiczny a nie wysokociśnieniowy. Chętnie zrobiłbym wtryskową lokomotywę ale gdzieś mi się posiało 400000zł na formy i projektowanie 3D :roll:
Jasna sprawa. Nie znam się aż tak na tej technologii, dlatego spytałem. Te koszty o których wspomniałeś co do wysokociśnieniówki są bardzo realne z tego co pamiętam ze śledzenia dyskusji o stonce PIKO na sąsiednim forum. A tak a propos to nie przypuszczałem, że to taki koszt jest... masakra. Tym bardziej doceniam twoje dążenie do ścięcia kosztu produkcji stonki w TT tak aby więcej osób mogło sobie na nią pozwolić. Szacun. Fajnie, że jest taka firma jak UMF skąd wychodzą modele polskiego taboru "z duszą".
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, 22:44 przez jafrap, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Post autor: Ranger »

Kolor mojej SP42 jest odpowiedni dla IVep. Ta na zdjęciu jest z 2005r. w malowaniu V epokowym i ponadto wyblakniętym.
Obudowy tłumików były różne, w czasie napraw rewizyjnych czasami je zamieniano więc dana część nie jeździła na lokomotywie przez cały okres jej użytkowania. Przypominam, że te lokomotywy były budowane w latach 1967-1978 więc już nie jedno przeszły, przebudowy i zamiany szafek bocznych również.
Egzemplarz z fotki jak widać pracuje ze składem towarowym więc przypuszczam że kocioł parowy albo jest niesprawny, albo nieużywany albo już dawno wymontowany więc stąd inny układ żaluzji. Mój model przedstawia wersję taka jaka wychodziła z Fabloku, przynajmniej tak wynika z dokumentacji.

Czy w modelu z żywicy będzie można zamówić konkretny układ żaluzji? Pewnie nie gdyż wiąże się to ze szlifowaniem, naklejaniem blach itd a zatem dodatkową i czasochłonną pracą. A właśnie czas montażu tych lokomotyw z blach był nie do przyjęcia.
Być może lokomotywa będzie modyfikowana podczas produkcji na poczet odlania większej ilości egzemplarzy tak aby układy żaluzji były różne. Podobnie powstanie kilka różnych wersji obudowy tłumika.
Na samym początku skupmy się jednak na SM42. Na SP42 przyjdzie czas, jeśli będzie zainteresowanie to na SU42 też.

I na koniec, nie planuję dzielenia formy, to jest odlew żywiczny a nie wysokociśnieniowy. Chętnie zrobiłbym wtryskową lokomotywę ale gdzieś mi się posiało 400000zł na formy i projektowanie 3D :roll:
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 14:43 przez Ranger, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości