Ty51 TT
Moderator: mod-Tabor
- euzeb
- Posty: 275
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
- Lokalizacja: chorzów
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Jaka byłaby cena gotowego modelu?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2013, 09:30 przez euzeb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
To jeszcze raz o zawartości zestawu:
- blacha fototrawiona z częściami,
- odlewy: ciężary tendra, silniki, prasy smarne, zbiorniki powietrza, elementy wiązarów, prowadnice suwaka, osłony tłoków, osłona sprężarki, mocowania korpusu napędowego, mocowania płytki w tendrze, łożyska kół parowozu, ciężar półwózka, drzwi dymnicy, podpory wózków, maskownice wózków, hak połączeniowy tendra i parowozu, bufory,
- koła przedniego półwózka,
- odlew żywiczny kotła,
- odlew żywiczny sprężarki,
- odlew żywiczny zaworu bezp.,
- odlew wtryskowy prądnicy,
- elektronika, wtyczki raster 1,27,
- reflektory(garnki),
- szybki reflektorów,
- kalki,
- śruby mocujące.
Wybaczcie to bluzkowe tło ale na innym nic nie było widać
- blacha fototrawiona z częściami,
- odlewy: ciężary tendra, silniki, prasy smarne, zbiorniki powietrza, elementy wiązarów, prowadnice suwaka, osłony tłoków, osłona sprężarki, mocowania korpusu napędowego, mocowania płytki w tendrze, łożyska kół parowozu, ciężar półwózka, drzwi dymnicy, podpory wózków, maskownice wózków, hak połączeniowy tendra i parowozu, bufory,
- koła przedniego półwózka,
- odlew żywiczny kotła,
- odlew żywiczny sprężarki,
- odlew żywiczny zaworu bezp.,
- odlew wtryskowy prądnicy,
- elektronika, wtyczki raster 1,27,
- reflektory(garnki),
- szybki reflektorów,
- kalki,
- śruby mocujące.
Wybaczcie to bluzkowe tło ale na innym nic nie było widać
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 15:01 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Freda też u którego bede za jakiś czas. Można by warsztaty zrobić
Zdjęcia zestawu za pare minut.
Zdjęcia zestawu za pare minut.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Jesli rzeczywiście jesteś z Wawy, to w okolicy masz parę osób mogących wspomóc - choćby mnie.PiotrT pisze:Tylko czy sobie z tym poradzę i nie pójdzie ta kasa w błoto?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Czy można prosić o zdjęcia zestawu?
......... zawartości zestawu:
- blacha fototrawiona z częściami,
- odlewy: ciężary tendra, silniki, prasy smarne, zbiorniki powietrza, elementy wiązarów, prowadnice suwaka, osłony tłoków, osłona sprężarki, mocowania korpusu napędowego, mocowania płytki w tendrze, łożyska kół parowozu, ciężar półwózka, drzwi dymnicy, podpory wózków, maskownice wózków, hak połączeniowy tendra i parowozu
- koła przedniego półwózka,
- odlew żywiczny kotła,
- odlew żywiczny sprężarki,
- odlew żywiczny zaworu bezp.,
- elektronika, wtyczki raster 1,27,
- reflektory(garnki),
- szybki reflektorów,
- kalki,
- śruby mocujące.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 09:00 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Wydaje mi się że mogłem zostać źle zrozumiany.
Nie chodziło mi o to że cena jest za wysoka. Tylko czy sobie z tym poradzę i nie pójdzie ta kasa w błoto.
Postanowiłem spróbować poszło PW
Nie chodziło mi o to że cena jest za wysoka. Tylko czy sobie z tym poradzę i nie pójdzie ta kasa w błoto.
Postanowiłem spróbować poszło PW
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Rozumiem to stwierdzenie. Każdy ma prawo do swojego zdania i w pewnym sensie podzielam je. Jednak spójrzmy na to z innej strony: być albo nie być....Marcin pisze:Jaki procent osób które zamówią ten zestaw blach i dupereli będzie w stanie złożyć to, pomalować choćby tak, żeby to wyglądało jak parowóz. A jaki procent będzie w stanie zrobic z tego jeżdżący model........... gdzie tu sens takiego modelarstwa jeśli 90% forumowiczów chce gotowe modele do jeżdżenia, a nie zestawy do masturbacji i tracenia wzroku po nocach.
No, ale to tylko moje prywatne zdanie....
Co prawda na Kozaku już chwaliłem, ale co mi tam...
Chwała Rangerowi, że uparcie dąży do wykonania polskiego taboru w skali środka. Wydawało mi się czy gdzieś wyczytałem zapowiedź Ol49... ( ). Wiadomo, że zabawa ta, to wiele wyrzeczeń i godzin spędzonych na montażu. W końcu to prawie jak mechanika precyzyjna Ale czy nie warto się cieszyć, że jest w ogóle dostępna opcja posiadania polskiego taboru w skali TT zamiast narzekać, że drogo, że nie chce się składać czy też że może nie udać się tego złożyć - a i na gotowy czekać trzeba 2 lata....? Wiadomo, że na gotowy model wykonany w tej technice swoje trzeba odczekać bo wiadomo, że nie da się tego złożyć w pojedynkę w dwa dni i że swoje w związku z tym kosztuje - w końcu to nie odlew wielkoseryjny...
Można by się obrazić na producentów że wypinają d.... na TT jeśli chodzi o PKP (pamiętamy odpowiedź PIKO w sprawie wersji SM42 w TT), ale to nic nie da. Rynek jaki jest taki jest... H0 rządzi. Chwała więc Rangerowi i wszystkim, którzy walczą w TT produkując te cudowne modele. Jak tam więc chwalę i czoła chylę.
Wolę opcję że dostępne niż żadnej opcji.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 08:18 przez jafrap, łącznie zmieniany 5 razy.
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Tak, wszystko zmieści się w skrzyni węglowej. Jest właściwie pusta. Wejdzie prawdopodobnie nawet ESU 4.0ArturSchŁ pisze:Czy przewidziano miejsce na głośniczek i większy dekoder dźwiękowy A może i na wytwornicę dymu
Marcinie... wiedz, że jest pewne grono które będzie chciało podłubać i coś tam zrobić dla siebie. Jest też pewna liczba osób która zamówi gotowy parowóz u mnie.Marcin pisze:Zastanawiam się po raz kolejny i sam się sobie dziwię po co to robię.
Końcowymi odbiorcami nie są jedynie forumowicze tutaj. Koledzy z Niemiec również chętnie nabędą taki parowóz. Pytasz się po co to robić? Odpowiedź jest prosta. Żaden z producentów wielkoseryjnych nie ruszy nawet tyłka aby do Ty2 doprawić uszy od Ty51 a co dopiero cały model. Ja nie poprzestanę na Stokerze, następna na warsztat idzie Ol49.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 18:27 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
A ja z chęcią bym spróbował samemu złożyć takim model.
Niestety łączna cena w granicach 1k zł jak dla mnie jest za wysoka
Niestety łączna cena w granicach 1k zł jak dla mnie jest za wysoka
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Zastanawiam się po raz kolejny i sam się sobie dziwię po co to robię.
Jaki procent osób które zamówią ten zestaw blach i dupereli będzie w stanie złożyć to, pomalować choćby tak, żeby to wyglądało jak parowóz. A jaki procent będzie w stanie zrobic z tego jeżdżący model........... gdzie tu sens takiego modelarstwa jeśli 90% forumowiczów chce gotowe modele do jeżdzenia a nie zestawy do masturbacji i tracenia wzroku po nocach.
No, ale to tylko moje prywatne zdanie....
Jaki procent osób które zamówią ten zestaw blach i dupereli będzie w stanie złożyć to, pomalować choćby tak, żeby to wyglądało jak parowóz. A jaki procent będzie w stanie zrobic z tego jeżdżący model........... gdzie tu sens takiego modelarstwa jeśli 90% forumowiczów chce gotowe modele do jeżdzenia a nie zestawy do masturbacji i tracenia wzroku po nocach.
No, ale to tylko moje prywatne zdanie....
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10355
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Czy przewidziano miejsce na głośniczek i większy dekoder dźwiękowy A może i na wytwornicę dymuRanger pisze:Parowóz posiada elektronikę wykonaną na bazie płytek i elementów SMD.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 08:04 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 sty 2012, 22:27
- Lokalizacja: canada
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
Przeczytalem Pana informacje dotyczace parowozu Ty 51 i zdecydowalem sie zamowic jeden egzemplarz. Prosze przyslac informacje dotyczace plytnosci na moja prywatna mail.
Dziekuje, Wojtek
Dziekuje, Wojtek
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Ty51 TT
O czym zapomniałem. Parowóz posiada KKS w tendrze i między tendrem a parowozem.
W zestawie są jeszcze metalowe odlewane bufory.
W zestawie są jeszcze metalowe odlewane bufory.
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ty51 TT
Po wielu przebojach, okresie totalnego zniechęcenia i dosłownie trzyletniej pracy nad projektem oraz potem samym parowozem wreszcie mogę zaprezentować gotowy jeżdżący model.
Trochę o samym modelu. Został zaprojektowany do jazdy po dość wąskich łukach bo nawet R=250mm. Nie odbywa się to jednak bez konsekwencji. Nie mogą być zamontowane osłony tłoków, zgarniacze muszą być z wózkiem i nie może być stopni na ścianie tendra między tendrem a budką maszynisty. Mamy zatem dwie wersje Ty51. Do jazdy po torcie i taką jak chcę wam zaprezentować - modułową ze wszystkimi detalami. Oczywiście model mógłby mieć masę innych detali, instalacji itp ale z racji rozsądku i czysto użytkowego podejścia nie ma ich aby dał się chociaż dotknąć bez uszkodzenia.
Napęd, koła parowozu i wiązary to części od BR44 Roco. Zastosowałem silnik Mashimy 1020D aby poprawić jego właściwości jezdne oraz "słuchowe". Cała reszta tj. konstrukcja ramy, budki, tendra jest wykonana z blach i odlewów. Kocioł jest odlewany w całości z żywicy. Z odlewów żywicznych mamy jeszcze sprężarkę i zawór bezp.
Masa parowozu i tendra są zbliżone do BR44 Roco.
Parowóz posiada elektronikę wykonaną na bazie płytek i elementów SMD. Nie ma żadnej partyzantki i ciągnięcia przewodów. Odbiór prądu zapewniają dwie środkowe osie tendra oraz pierwsza i czwarta oś wiązana parowozu za którymi ukryłem odbieraki. Spinanie parowozu i tendra odbywa się za pomocą dyszla podobnego do tego w BR52 Tilliga. Elektrykę podłączamy wtyczką jak w Br44 Roco z tym, że moja da się rozpiąć bez dosłownie 'rozrywania parowozu z tendrem'. Wtyczuszki na goldpin rester 1,27mm czyli takie jak gnieździe dekodera 6 pin. Oczywiście wtyczka połączeniowa 4 pinowa.
Z przyjemnością prezentuję trochę fotek gotowego parowozu:
Zestawy parowozu są już dostępne. Najpierw o zawartości zestawu:
- blacha fototrawiona z częściami,
- odlewy: ciężary tendra, silniki, prasy smarne, zbiorniki powietrza, elementy wiązarów, prowadnice suwaka, osłony tłoków, osłona sprężarki, mocowania korpusu napędowego, mocowania płytki w tendrze, łożyska kół parowozu, ciężar półwózka, drzwi dymnicy, podpory wózków, maskownice wózków, hak połączeniowy tendra i parowozu
- koła przedniego półwózka,
- odlew żywiczny kotła,
- odlew żywiczny sprężarki,
- odlew żywiczny zaworu bezp.,
- elektronika, wtyczki raster 1,27,
- reflektory(garnki),
- szybki reflektorów,
- kalki,
- śruby mocujące.
Sam zestaw oceniam jako baaaardzo pracochłonny ale nie trudny. Jest dużo części jednak wszystkie trudne zostały odlane w całości i jedyne co trzeba zrobić to usunąć kanał wlewowy. Najważniejszą rzeczą jest poprawne złożenie ramy, dosłownie z linijką. W niej pracują koła więc musi być po prostu równa, prosta. W całej reszcie nie ma praktycznie gięcia a jeśli już to o 90 stopni. Jest to zatem zestaw dla kogoś kto poradzi sobie z prostym, poprawnym złożeniem ramy i lutowaniem.
I w tym miejscu niestety trzeba powiedzieć parę słów o cenie. Cena zestawu nie może być mniejsza niż 500zł. Jest tyle części, kosztów ubocznych produkcji itp, dosłownie całego zachodu aby wyprodukować ten parowóz, że cena jest uzasadniona. Musicie mnie zrozumieć. Kolejną kwestią jest sama mechanika i koła. Najlepiej było by zrobić zakup grupowy, cena korpusu napędowego, kół tendra, kół parowozu, wiązarów, silnika i całej masy innych bzdecików to min 420zł w Roco z tym, że silnik nie jest od Roco tylko Mashimy. Zestawów mam 20.
Zapraszam do dyskusji, zadawania pytań, krytyki. Przepraszam też za fotki z kłaczkami. Odkurzałem dokładnie. Gołym okiem nie było ich widać a wyszły na fotach.
Trochę o samym modelu. Został zaprojektowany do jazdy po dość wąskich łukach bo nawet R=250mm. Nie odbywa się to jednak bez konsekwencji. Nie mogą być zamontowane osłony tłoków, zgarniacze muszą być z wózkiem i nie może być stopni na ścianie tendra między tendrem a budką maszynisty. Mamy zatem dwie wersje Ty51. Do jazdy po torcie i taką jak chcę wam zaprezentować - modułową ze wszystkimi detalami. Oczywiście model mógłby mieć masę innych detali, instalacji itp ale z racji rozsądku i czysto użytkowego podejścia nie ma ich aby dał się chociaż dotknąć bez uszkodzenia.
Napęd, koła parowozu i wiązary to części od BR44 Roco. Zastosowałem silnik Mashimy 1020D aby poprawić jego właściwości jezdne oraz "słuchowe". Cała reszta tj. konstrukcja ramy, budki, tendra jest wykonana z blach i odlewów. Kocioł jest odlewany w całości z żywicy. Z odlewów żywicznych mamy jeszcze sprężarkę i zawór bezp.
Masa parowozu i tendra są zbliżone do BR44 Roco.
Parowóz posiada elektronikę wykonaną na bazie płytek i elementów SMD. Nie ma żadnej partyzantki i ciągnięcia przewodów. Odbiór prądu zapewniają dwie środkowe osie tendra oraz pierwsza i czwarta oś wiązana parowozu za którymi ukryłem odbieraki. Spinanie parowozu i tendra odbywa się za pomocą dyszla podobnego do tego w BR52 Tilliga. Elektrykę podłączamy wtyczką jak w Br44 Roco z tym, że moja da się rozpiąć bez dosłownie 'rozrywania parowozu z tendrem'. Wtyczuszki na goldpin rester 1,27mm czyli takie jak gnieździe dekodera 6 pin. Oczywiście wtyczka połączeniowa 4 pinowa.
Z przyjemnością prezentuję trochę fotek gotowego parowozu:
Zestawy parowozu są już dostępne. Najpierw o zawartości zestawu:
- blacha fototrawiona z częściami,
- odlewy: ciężary tendra, silniki, prasy smarne, zbiorniki powietrza, elementy wiązarów, prowadnice suwaka, osłony tłoków, osłona sprężarki, mocowania korpusu napędowego, mocowania płytki w tendrze, łożyska kół parowozu, ciężar półwózka, drzwi dymnicy, podpory wózków, maskownice wózków, hak połączeniowy tendra i parowozu
- koła przedniego półwózka,
- odlew żywiczny kotła,
- odlew żywiczny sprężarki,
- odlew żywiczny zaworu bezp.,
- elektronika, wtyczki raster 1,27,
- reflektory(garnki),
- szybki reflektorów,
- kalki,
- śruby mocujące.
Sam zestaw oceniam jako baaaardzo pracochłonny ale nie trudny. Jest dużo części jednak wszystkie trudne zostały odlane w całości i jedyne co trzeba zrobić to usunąć kanał wlewowy. Najważniejszą rzeczą jest poprawne złożenie ramy, dosłownie z linijką. W niej pracują koła więc musi być po prostu równa, prosta. W całej reszcie nie ma praktycznie gięcia a jeśli już to o 90 stopni. Jest to zatem zestaw dla kogoś kto poradzi sobie z prostym, poprawnym złożeniem ramy i lutowaniem.
I w tym miejscu niestety trzeba powiedzieć parę słów o cenie. Cena zestawu nie może być mniejsza niż 500zł. Jest tyle części, kosztów ubocznych produkcji itp, dosłownie całego zachodu aby wyprodukować ten parowóz, że cena jest uzasadniona. Musicie mnie zrozumieć. Kolejną kwestią jest sama mechanika i koła. Najlepiej było by zrobić zakup grupowy, cena korpusu napędowego, kół tendra, kół parowozu, wiązarów, silnika i całej masy innych bzdecików to min 420zł w Roco z tym, że silnik nie jest od Roco tylko Mashimy. Zestawów mam 20.
Zapraszam do dyskusji, zadawania pytań, krytyki. Przepraszam też za fotki z kłaczkami. Odkurzałem dokładnie. Gołym okiem nie było ich widać a wyszły na fotach.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 08:07 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości