Budowa nietypowych rozjazdów
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Po pierwsze tak, w calosci by sie nie zmiescil do drukarki.
Po drugie nie dalo by sie go poskladac.
Caly rozjazd sklada sie z 10 modulow.
Po drugie nie dalo by sie go poskladac.
Caly rozjazd sklada sie z 10 modulow.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Zapewne cały nie mieści się w formatkę wydruku 3D?
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Powiedz mi czemu dzielisz taki zarąbisty rozjazd na dwie części ?
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Połówka rozjazdu krzyżowego pojedynczego o skosie 1:9 z imitacją napędu (duże zdjęcia):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f5f0e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 08c59.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f5f0e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 08c59.html
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Fajnie to ująłeś.No tak, jak ktoś weźmie kredyt żeby sobie grzmotnąć taki wydruk z shapeways to potem każdy grosik ważny.
Ale w takim razie po co robić takie długie realistyczne rozjazdy? Piętnastostopniowe będą ze dwa razy tańsze.
Cenowo koszt takiego przejścia wychodzi tak jakbyś go robił z rozjazdów Tilliga EW3.
Nieporównywalnie taniej jest jeśli na przykład zamiast rozjazdów zwyczajnych chciałoby się użyć rozjazdów angielskich - wówczas drukowane rozjazdy wychodzą ponad połowę taniej niż jeśli chciało by się wykorzystać Baeselery Tilliga.
Oczywiście trzeba się więcej napracować bo szyny trzeba przygotować samodzielnie.
Ciekawostką jest, że różnica w koszcie wydruku między rozjazdem zwyczajnym, a angielskim wynosi 8zł.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, 10:58 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
No tak, jak ktoś weźmie kredyt żeby sobie grzmotnąć taki wydruk z shapeways to potem każdy grosik ważny.KamilW pisze:rzuciłem taki pomysł w kwestii redukcji kosztów budowy przejścia.
Ale w takim razie po co robić takie długie realistyczne rozjazdy? Piętnastostopniowe będą ze dwa razy tańsze.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 18:10 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Panowie, ale po co walić cztery napędy, jak można jeden? Inna kombinacja jest możliwa, ale nie ma zastosowania żadnego. Nic się nie wykolei przy próbie rozprucia zwrotnicy, bo nie będzie takiej możliwości.
Takie cuś narysowałem:

Ramiona granatowe i czerwone są równej długości i łączą iglice rozjazdów prawych z prawymi i lewych z lewymi. Nie są połączone, mają tylko wspólną oś obrotu. W odpowiedniej długości łączą się z brązowym lub zielonym "korbowodem" który spina je z błękitnym "tłokiem" napędzanym przez jakiś silnik krokowy, lub nawet gotowego Conrada czy tam innego Tilliga.
Teraz tylko trzeba rozrysować ramiona, wysłać je do wycięcia w sklejce lub w metalu, poskręcać śrubkami i gra gitara.
Takie cuś narysowałem:

Ramiona granatowe i czerwone są równej długości i łączą iglice rozjazdów prawych z prawymi i lewych z lewymi. Nie są połączone, mają tylko wspólną oś obrotu. W odpowiedniej długości łączą się z brązowym lub zielonym "korbowodem" który spina je z błękitnym "tłokiem" napędzanym przez jakiś silnik krokowy, lub nawet gotowego Conrada czy tam innego Tilliga.
Teraz tylko trzeba rozrysować ramiona, wysłać je do wycięcia w sklejce lub w metalu, poskręcać śrubkami i gra gitara.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 18:11 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Rozumiem, że pewnie w realnym świecie ma to swoje uzasadnienie (zapewne względy bezpieczeństwa), którego nie trzeba wiernie kopiować.
Poza tym nie ma przymusu, żeby stosować jeden napęd - można użyć czterech niezależnych - ja rzuciłem taki pomysł w kwestii redukcji kosztów budowy przejścia.
Poza tym nie ma przymusu, żeby stosować jeden napęd - można użyć czterech niezależnych - ja rzuciłem taki pomysł w kwestii redukcji kosztów budowy przejścia.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Próbowałem koledze to wytłumaczyć ......Nie w rzeczywistym świecie do którego próbujesz się zbliżyć.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 17:15 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Nie w rzeczywistym świecie do którego próbujesz się zbliżyć.KamilW pisze:Wg mnie takie przejście ma dwa położenia
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 17:15 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Tak, będzie potrzebna polaryzacja, ale rozjazdy można spolaryzować wspólnie.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Czy u Ciebie będzie potrzebna polaryzacja ? Pytam się bo patrze na schemat polaryzacji takiego połączenia i tam jest rozróżniona jazda po skosie osobno tor 1-4 i 2-3 + jazda na wprost.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Wg mnie takie przejście ma dwa położenia - jazda na wprost po obu torach lub jazda na zboczenie po obu torach, więc do zrealizowania tych dwóch położeń wystarczy jeden napęd.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
No ale możesz ustawić : jazda na wprost na obu torach 1-2,3-4, po skosie 1-4 lub 2-3, no to jak to chcesz zrealizować bo jakoś nie rozumiemNie planuję używać układu sekwencyjnego - wszystkie rozjazdy będą się przestawiać jednocześnie
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 17:14 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Budowa nietypowych rozjazdów
Chciałbym użyć napędu Tilliga - tego ze śrubą.
Nie planuję używać układu sekwencyjnego - wszystkie rozjazdy będą się przestawiać jednocześnie.
A co do sterowania to w takim układzie było by banalnie proste bo jest tylko jeden napęd.
Nie planuję używać układu sekwencyjnego - wszystkie rozjazdy będą się przestawiać jednocześnie.
A co do sterowania to w takim układzie było by banalnie proste bo jest tylko jeden napęd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości