Budowa nietypowych rozjazdów

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

Po pierwsze tak, w calosci by sie nie zmiescil do drukarki.
Po drugie nie dalo by sie go poskladac.
Caly rozjazd sklada sie z 10 modulow.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: Misiek »

Zapewne cały nie mieści się w formatkę wydruku 3D?
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: winner_xp »

Powiedz mi czemu dzielisz taki zarąbisty rozjazd na dwie części ?
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

Połówka rozjazdu krzyżowego pojedynczego o skosie 1:9 z imitacją napędu (duże zdjęcia):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f5f0e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 08c59.html
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

No tak, jak ktoś weźmie kredyt żeby sobie grzmotnąć taki wydruk z shapeways to potem każdy grosik ważny.
Ale w takim razie po co robić takie długie realistyczne rozjazdy? Piętnastostopniowe będą ze dwa razy tańsze.
Fajnie to ująłeś.
Cenowo koszt takiego przejścia wychodzi tak jakbyś go robił z rozjazdów Tilliga EW3.
Nieporównywalnie taniej jest jeśli na przykład zamiast rozjazdów zwyczajnych chciałoby się użyć rozjazdów angielskich - wówczas drukowane rozjazdy wychodzą ponad połowę taniej niż jeśli chciało by się wykorzystać Baeselery Tilliga.
Oczywiście trzeba się więcej napracować bo szyny trzeba przygotować samodzielnie.
Ciekawostką jest, że różnica w koszcie wydruku między rozjazdem zwyczajnym, a angielskim wynosi 8zł.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, 10:58 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hugwa
Posty: 160
Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
Lokalizacja: mentalne zadupie
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: hugwa »

KamilW pisze:rzuciłem taki pomysł w kwestii redukcji kosztów budowy przejścia.
No tak, jak ktoś weźmie kredyt żeby sobie grzmotnąć taki wydruk z shapeways to potem każdy grosik ważny.
Ale w takim razie po co robić takie długie realistyczne rozjazdy? Piętnastostopniowe będą ze dwa razy tańsze.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 18:10 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: Furia »

Panowie, ale po co walić cztery napędy, jak można jeden? Inna kombinacja jest możliwa, ale nie ma zastosowania żadnego. Nic się nie wykolei przy próbie rozprucia zwrotnicy, bo nie będzie takiej możliwości.

Takie cuś narysowałem:
Obrazek

Ramiona granatowe i czerwone są równej długości i łączą iglice rozjazdów prawych z prawymi i lewych z lewymi. Nie są połączone, mają tylko wspólną oś obrotu. W odpowiedniej długości łączą się z brązowym lub zielonym "korbowodem" który spina je z błękitnym "tłokiem" napędzanym przez jakiś silnik krokowy, lub nawet gotowego Conrada czy tam innego Tilliga.

Teraz tylko trzeba rozrysować ramiona, wysłać je do wycięcia w sklejce lub w metalu, poskręcać śrubkami i gra gitara.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 18:11 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

Rozumiem, że pewnie w realnym świecie ma to swoje uzasadnienie (zapewne względy bezpieczeństwa), którego nie trzeba wiernie kopiować.
Poza tym nie ma przymusu, żeby stosować jeden napęd - można użyć czterech niezależnych - ja rzuciłem taki pomysł w kwestii redukcji kosztów budowy przejścia.
mareks
Posty: 224
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: mareks »

Nie w rzeczywistym świecie do którego próbujesz się zbliżyć.
Próbowałem koledze to wytłumaczyć ......
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 17:15 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hugwa
Posty: 160
Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
Lokalizacja: mentalne zadupie
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: hugwa »

KamilW pisze:Wg mnie takie przejście ma dwa położenia
Nie w rzeczywistym świecie do którego próbujesz się zbliżyć.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 17:15 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

Tak, będzie potrzebna polaryzacja, ale rozjazdy można spolaryzować wspólnie.
mareks
Posty: 224
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: mareks »

Czy u Ciebie będzie potrzebna polaryzacja ? Pytam się bo patrze na schemat polaryzacji takiego połączenia i tam jest rozróżniona jazda po skosie osobno tor 1-4 i 2-3 + jazda na wprost.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

Wg mnie takie przejście ma dwa położenia - jazda na wprost po obu torach lub jazda na zboczenie po obu torach, więc do zrealizowania tych dwóch położeń wystarczy jeden napęd.
mareks
Posty: 224
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: mareks »

Nie planuję używać układu sekwencyjnego - wszystkie rozjazdy będą się przestawiać jednocześnie
No ale możesz ustawić : jazda na wprost na obu torach 1-2,3-4, po skosie 1-4 lub 2-3, no to jak to chcesz zrealizować bo jakoś nie rozumiem
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 17:14 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Budowa nietypowych rozjazdów

Post autor: KamilW »

Chciałbym użyć napędu Tilliga - tego ze śrubą.
Nie planuję używać układu sekwencyjnego - wszystkie rozjazdy będą się przestawiać jednocześnie.
A co do sterowania to w takim układzie było by banalnie proste bo jest tylko jeden napęd.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości