Ok1-359, BR 38, ROCO

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Ranger »

To nie żenada tylko Chiny. Od poczatku po przeniesieniu montażu do państwa środka zaczeły sie problemy. Przypomnijcie sobie jaja z ST44 z pierwszych partii.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Ale żenada. Człowiek wydaje 1500zł na model i może się zdarzyć z dużym prawdopodobieństwem, że mu loka zacznie się zacinać bo zębatki w nie takiej konfiguracji. Ja to miałem w swojej. Miała dekoder DCC z dźwiękiem. Sorki, ale ktoś tu w fabryce pod szyldem Roco d..y daje... Klient kupuje i chce mieć sprawdzoną, sprawną i niezacinającą się lokę, a nie potem kombinować z zębatkami. Nawet jeśli są jakieś instrukcje z dyrekcji dla patałachów na linii jak to składać, to oni i tak robią inaczej, jak im tam się złoży na to wygląda. Zjeżdżające z linii produkcyjnej nie podlegają chyba żadnej kontroli. No bo jak tłumaczyć te problemy z zębatkami? Jak to czytam to odechciewa się kupować.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 21:37 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Ranger »

daraśekp pisze:Jaka w takim razie jest różnica między żółtym a czerwonym kółkiem, skoro to takie ważne?
Średnica i liczba zębów, czerwone na 14 a żółte 13.
daraśekp pisze:Numer katalogowy mają jak piszesz taki sam, czy poza kolorem różnią się jakimś szczegółem ??
Jw., numery mają różne, czytamy ze zrozumieniem :P
-zębatka czerwona (nr. kat. 86496)
-zębatka żółta (nr. kat. 86518)
Reszta sama sie wyjaśnia jak ktoś zna się trochę na PKM.
Jak coś jest jeszcze nie jasne to piszcie.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 09:58 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: cichonęk »

Oprócz pierwszej zębatki czerownej (nr. kat. 86496) koła mają dostawać moment z zębatek żółtych (nr. kat. 86518). Mi brakuje jednej po prawej - efekt wzorowania się liczbą czśći na podst. loki Roco.
Same żółte zębatki muszą współpracować z czerwonymi, również (nr. kat. 86496).
No pięknie, tylko że w czterech Ok1 (dwóch 359 i dwóch 316) była tylko jedna zębatka czerwona (86496) i pozostałe żółte (86518). U mnie pomagało wyjęcie trzech ostatnich zębatek - odłączenie ostatniego zestawu kołowego od napędu. Ponieważ był on zaopatrzony w gumki przyczepnościowe należało go zamienić z trzecim. Co ciekawe do 359 Roco dodawało zestaw kołowy bez zębatki, który wg instrukcji należało włożyć w miejsce czwartego zestawu napędowego w razie niespokojnego biegu modelu. Jednak to nie do końca usuwało problem. Dopiero usunięcie w/w zębatek zmniejszało napięcie przekładni i uspokajało jazdę modelu. Dodam jeszcze, że wszystkie Ok1, z którymi eksperymentowałem były wyposażone w dekoder z dźwiękiem - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 21:17 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 979
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: daraśekp »

Jaka w takim razie jest różnica między żółtym a czerwonym kółkiem, skoro to takie ważne?
Numer katalogowy mają jak piszesz taki sam, czy poza kolorem różnią się jakimś szczegółem ?? ...i co z tym dekiem 6-cio pinowym ??
W moim modelu są zamontowane trzy osie z gumkami, czwarta oś bez napędu ponieważ brakuje tych trzech ostatnich kółek.
Zdjęcie zapożyczone z postu wyżej
Załączniki
roco36049anaped.jpg
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 20:50 przez daraśekp, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Ranger »

Dokładnie.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 979
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: daraśekp »

drlukasz pisze:
golab pisze:Jeśli dekoder jest faktycznie ZIMO, to innej pasującej wersji nie ma.
Dlatego pytam, czy ktoś mógłby potwierdzić, że jest to Zimo, lub Roco (Zimo produkowane specjalnie dla Roco).
golab pisze:Łukasz - próbowałeś instalować dekoder 6 PIN ?
Tak, miałem pod ręką MX630. Działa bez problemu. Sprawdź sobie tylko ułożenie pinów i niestety - podepniesz tylko wersję kabelkową.Obrazek
Ponieważ dysponuję tylko dekoderami 6-pin, chciałbym właśnie taki podłączyć do przetestowania loki. Myślę, że odpowiednie piny w gnieździe to 8-18. Jeśli się mylę, proszę o poprawkę ;)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 09:56 przez daraśekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problemy z napędem Ok1 Roco.

Post autor: Ranger »

Skłądając napęd do pewnego tendra własnej produkcji:
Obrazek
Natknąłem się na problem klinowania się napędu Ok1 Roco, problem znany przez większość pod postacią "stawania lokomotywy" bądź trzeszczenia napędu. Przeglądając fotki z poprzednich stron tematu zauważyłem, że lokomotywy pokazane na fotkach mają źle poskładane napędy.
Zasadniczo cała przekładnia powinna być skonstruowana tak:
Obrazek
Oprócz pierwszej zębatki czerwonej (nr. kat. 86496) koła mają dostawać moment z zębatek żółtych (nr. kat. 86518). Mi brakuje jednej po prawej - efekt wzorowania się liczbą części na podst. loki Roco.
Same żółte zębatki muszą współpracować z czerwonymi, również (nr. kat. 86496).
W przeciwnym wypadku powstaje zbyt duży luz międzyzębny co skutkuje w linii prostej naprężeniami na całej długości przekazywania momentu i w efekcie klinowaniem się osi.
Jeśli to komuś pomoże to przekładnia powinna składać się z następujących komponentów:
-zębatka czerwona (nr. kat. 86496) x 4
-zębatka żółta (nr. kat. 86518) x 5
-zębatka ślimakowa - (nr. kat. 86482) x 1

Po ustawieniu zębatek jak na zdjęciu problem klinowania się zniknął. Swoją drogą ilu składających w Roco tyle wersji przekładni. Niestety tylko jedna wersja ma prawo działać.
Zamienianie osi we wszystkich istniejących kombinacjach również nie ma sensu. Moja przekładnia działa ładnie na wszystkie 4 osie.
Mam nadzieje, że to małe odkrycie komuś z was pomoże.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 09:54 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Maciej »

No niestety ładunek węgla zdaje się że we wszystkich parowozach jest fatalny, można go spatynować czarnym matem akrylowym, lub wymienić na ....prawdziwy węgiel ;) Wygląda to całkiem nieźle i jest realistyczne. Kiedyś moje węglarki tak załadowałem :D
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 145
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: LemingAnadyrski »

krzysztof pisze:fakt - jeszcze przed dwiema godzinami była za ok. 790 peelenów
790? Wcześniej była po 739,- :-)
Jak na tę cenę, to naprawdę sympatyczny model. Ok, sympatyczny będzie, jak
zrobię parę poprawek i... zamaluję imitację węgla głębokim czarnym matem, bo stan
fabryczny to faktycznie (jak to jeden z kolegów wcześniej napisał) kocie wymiociny. :->
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 18:48 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Dla mnie nie ma żadnego. Pomyślałem, że skoro jest również wątek o konkretnie tym typie pokazanym w twoim linku, to w tymże wątku lepiej by link pasował. Ot co. :P
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 08:29 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Maciej »

jafrap pisze:Tak, ale nie tą, o której mowa w tym wątku, ale w tym: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=4483
A ma to znaczenie !! kolego ?? Mi się podoba każda w ruchu jaką oglądam :P
Ostatnio zmieniony 24 mar 2013, 22:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

maciej_kolej pisze:Klimacik z BR 38 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ohh26JtT ... e=youtu.be
Tak, ale nie tą, o której mowa w tym wątku, ale w tym: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=4483
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Maciej »

Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: krzysztof »

et22 pisze:O, podrożała, pewno dużo chętnych ...
fakt - jeszcze przed dwiema godzinami była za ok. 790 peelenów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: wojtek_ i 2 gości