Jeżeli to wszystko masz to sprawdz przez montaż próbny
Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
Samowarek
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Tu jest OK! ale Ty masz diody więc napięcia niestety diody nie przepuszczą (pod tzw. włos)
z Twojego schematu prawa strona 
Jeżeli to wszystko masz to sprawdz przez montaż próbny
Jeżeli to wszystko masz to sprawdz przez montaż próbny
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 22:27 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Więc jak wytłumaczyć to ? 6620 
Chyba że przekaźnik i przerwa przed nim powinna znaleźć się na drugiej szynie
? jeszcze nie sprawdzałem czy przerwa w obwodzie między diodami na tej samej szynie uniemożliwi przepływ prądu ale raczej nie bo za zasilanie lokomotywy w jednym z wybranych kierunków jazdy odpowiadała dioda za loką a nie przed , przynajmniej w moim podłączeniu .

Chyba że przekaźnik i przerwa przed nim powinna znaleźć się na drugiej szynie

Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 22:24 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 3 razy.
-
Samowarek
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Wszystko dobrze ale na rys. masz przerwę przed przekażnikiem czasowym (zlikwiduj ją lub wstaw diodę)bo układ nie będzie działał 
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Tak można w analogu najpierw spowolnić lokę , zatrzymać na stacji i znowu odjechać z małą a potem normalną prędkością nie dotykając zasilacza 
- Załączniki
-
forum 3.jpg- (21.96 KiB) Pobrany 4235 razy
-
Paweł Basiński
- Posty: 583
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Jeśli są 3 paski to są to diody prostownicze typu BYP150 na napięcie 800V
Paweł
Paweł
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Noooo tak ale u mnie paski są 3 niebieskie , tu wiem że 2 ale mniejsza o to . to podłączenie które zrobiłem , jest na obrazku już działa w obie strony tzn. loka jeździ i wte i we wte wolniej pomiędzy przewą w szynie 
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 21:12 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Samowarek
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Tak to są diody :mrgreen:a paski są dwa (niebieskie) w środku ten czarny to nie pasek tylko część obudowy
Podłączenie co narysowałeś jest OK! jeżeli podłączysz to samo ale odwrotnie to będzie działać w drugą stronę czyli tylko kup więcej sztuk (są tanie) niekoniecznie takie jak te (doradzą w sklepie jak powiesz granice napięć w jakich będą używane) więc działaj i pochwal się jak wszystko wyszło.Pozdrawiam
Podłączenie co narysowałeś jest OK! jeżeli podłączysz to samo ale odwrotnie to będzie działać w drugą stronę czyli tylko kup więcej sztuk (są tanie) niekoniecznie takie jak te (doradzą w sklepie jak powiesz granice napięć w jakich będą używane) więc działaj i pochwal się jak wszystko wyszło.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 21:02 przez Samowarek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Działa w jedną stronę i właśnie dla tego myślałem że to diody ...
To coś wygląda tak , tylko te paski ma 3 :

To coś wygląda tak , tylko te paski ma 3 :

Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 20:37 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Samowarek
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Już nie mogłem wnosić poprawek bo mi czas się skończył a mam zapytanie jeżeli to ustrojstwo działa w jedną stronę to diody o ile w obie to oporniki 
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Czyli to nie diody ? myślałem...
one są wylutowane z zasilacza antenowego tv
są czarne równowalcowate tylko mała poprawka paski są niebieskie

Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 20:21 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 4 razy.
-
Samowarek
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Rezystory (nowsza nazwa)to inaczej oporniki (dawniejsza nazwa)czyli to samo 
Z wyglądu są to chyba jak mówisz oporniki (metalizowane) około 1-2Wata mocy ale co do oznaczenia to kolorów pasków jeżeli jest brązowy 3x to jest 110 omów jeżeli 3x czerwony to jest 2,2 kilooma
Jeżeli niebieskie 3X to 6,6 megaoma ale moim zdaniem chyba będą to diody o wysokim przebiciu napięcia bo oporniki o tak wysokiej wartości to chyba nie będą a że mają kolor czarny (obudowa z plastiku)to będą diody
Z wyglądu są to chyba jak mówisz oporniki (metalizowane) około 1-2Wata mocy ale co do oznaczenia to kolorów pasków jeżeli jest brązowy 3x to jest 110 omów jeżeli 3x czerwony to jest 2,2 kilooma
Jeżeli niebieskie 3X to 6,6 megaoma ale moim zdaniem chyba będą to diody o wysokim przebiciu napięcia bo oporniki o tak wysokiej wartości to chyba nie będą a że mają kolor czarny (obudowa z plastiku)to będą diody
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 20:25 przez Samowarek, łącznie zmieniany 4 razy.
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Przed przeczytaniem waszych odpowiedzi , z braku rezystorów pogrzebałem w moich śmieciach i metodą prób i błędów znalazłem odpowiednie oporniki i nie wiem co to jest są takie jak na obrazku , podłączone w taki właśnie sposób
Działa w obie strony , nie przegrzewają się zainstalowane w szynach szeregowo zmniejszają prąd etapami
Rewelka !
Szkoda tylko że to nie szyny modelowe a bettungsy bo trzeba przecinać szynę i montować pod spodem a tak wystarczyłby tor z przerwą i opornik w podłączenia przewodów .
Na obrazku pojedynczy odcinek dla jazdy w obie strony
Szkoda tylko że to nie szyny modelowe a bettungsy bo trzeba przecinać szynę i montować pod spodem a tak wystarczyłby tor z przerwą i opornik w podłączenia przewodów .
Na obrazku pojedynczy odcinek dla jazdy w obie strony
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 20:07 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Samowarek
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Zapomniałeś że tor zasilany jest na całym okręgu czyli takie same napięcie będzie z jednej strony jak i z drugiej strony czyli masz spadek,spadek,spadek napięcia i skok do napięcia wyjściowego jakie było na początku (w tym konkretnym wypadku) czyli niby takie proste a
?
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 17:17 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Furia
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
By jeszcze sprawę uprościć to lepiej wykorzystać same diody prostownicze. Lutujesz je szeregowo i masz spadek napięcia. Każda dioda to 0,7V mniej. Jeżeli wlutujesz równolegle, ale w drugą stronę, taki sam łańcuszek, to zadziała ci w dwie strony bez problemu i nic nie spalisz. Schemat:
==============|================|== (tor)
|....................................................|
|--|<---|<---|<---|<---|<---|<---|<--|
\-->|--->|--->|--->|--->|--->|--->|--/
==============|================|== (tor)
|....................................................|
|--|<---|<---|<---|<---|<---|<---|<--|
\-->|--->|--->|--->|--->|--->|--->|--/
-
kapitanwasyl
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
No więc poproszę o jakiś link albo dokładne oznaczenie potrzebnych tranzystorów i rezystorów .
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 16:11 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości