Parowozownia jarocińska

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: jafrap »

rem125 pisze:koledzy mam pytanie jaki wymiar przyjąć cegieł ponieważ trzymając się skali (1:120) cegła po prostu wychodzi za mała i traci sens jej robienia nie wspominając o spoinie.
Ja bym się trzymał skali. No chyba, że problematyczne jest wykonanie takowych skalowych w technice jaką planujesz. Jeśli weźmiemy np. najnowsze modele budynków Auchagena z plastiku (gdzie cegła w miarę trzyma skalę) - nie sądzę aby nie było jej widać. W przypadku tych plastikowych zrobienie spoin nie sprawia problemu. Mam taki budyneczek i ładnie wygląda. Poza tym jak zaczną kiedyś robić zdjęcia twojej makiety to na pewno przeskalowanie rzuci się w oczy. No ale to tylko moja opinia. Zrobisz kolego jak uważasz. Powodzenia w tym ciekawym i trudnym projekcie.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2012, 13:31 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rem125
Posty: 72
Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: rem125 »

koledzy mam pytanie jaki wymiar przyjąć cegieł ponieważ trzymając się skali (1:120) cegła po prostu wychodzi za mała i traci sens jej robienia nie wspominając o spoinie.

Budynek dyspozytorni wycięty ze sklejki
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 19:41 przez rem125, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rem125
Posty: 72
Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: rem125 »

Podaję wymiary dyspozytorni

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 10:57 przez rem125, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: Kilkujadek »

Obcinaki boczne, diamentowy pilnik płaski igiełkowy i rżnięcie. Podkłady nie muszą być widoczne ponieważ przy działających parowozowniach był taki syf, że ledwo było widać główki szyn.
Dzioba krzyżownicy bym w ogóle nie polaryzował zostawiając go jako możliwie krótki odcinek izolowany aby lokomotywy 2-osiowe się nie "zawieszały".
Awatar użytkownika
rem125
Posty: 72
Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: rem125 »

Pewnie masz rację muszę spróbować - wykorzystanie rozjazdów wydawało mi się najprostszą sprawą

A jak byś do widział? (tzn w jaki sposób wykonać we własnym zakresie?)
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 19:59 przez rem125, łącznie zmieniany 6 razy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: Kilkujadek »

Wdzięczny temat.
rem125 pisze:Krzyżownice wykorzystam z części rozjazdów pomijając część iglic i opornic.
Proponuję jednak wykonanie krzyżownic we własnym zakresie co pozwoli dobrze dobrać kąt do obrotnicy i budynku parowozowni. Odpowiednie wykonanie (wyizolowany dziób) pozwoli uniknąć polaryzowania szyn krzyżownicy i znacznie uprości elektrykę.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 18:41 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rem125
Posty: 72
Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: rem125 »

a tutaj wizualizacja Budynków parowozowni jarocińskiej wykonana przez Marka Przybylskiego
Obrazek
zasieki węglowe - na rysunku od lewej zarys kotłowni, butla sprężonego powietrza, budynek i oprzyrządowanie piaskowni, suwnica do usuwania żużla z kanałów wyczystnych, żurawie wodne, dźwigi węglowe, pomieszczenia dyżurnych dźwigowych, sterty węgla, nieistniejąca już nastawnia.

Obrazek Obrazek;
warsztaty

Obrazek;
hala z dyspozytornią i warsztatami

Obrazek Obrazek Obrazek;

I tutaj zwracam się z prośbą do Rangera i Fred3rg
potrzebne było by wytrawienie blaszek ram bramy, drabinek pomostów, suwnicy do usuwania żużla z kanałów wyczystnych itp.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 18:10 przez rem125, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
rem125
Posty: 72
Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: Parowozownia jarocińska

Post autor: rem125 »

Bramy były wykonane z blachy falistej czy jesteśmy w stanie uzyskać ten efekt metodą trawienia i czy warto iść w takie szczegóły w naszej skali. To samo dotyczy się struktury cegły i spoin między cegłami. Jakie były by koszty wykonania ścian hali parowozowni z blach fototrawionych oraz bram i ram okiennych. Wymiary niedługo będę miał udostępnione.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 14:41 przez rem125, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rem125
Posty: 72
Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Parowozownia jarocińska

Post autor: rem125 »

Mam zamiar zbudować parowozownię jarocińską której pomost obrotnicy ma 22 metry. Kupiłem już obrotnicę roco i będę ją przerabiał. Między innymi skok obrotu. Ponieważ zjazdy z obrotnicy do hal są w formie krzyżownic. Krzyżownice wykorzystam z części rozjazdów pomijając część iglic i opornic. Hala budynku będzie wykonana częściowo z kartonu (może uda się wykorzystać inny materiał) a częściowo z blach fototrawionych (bramy i okna).
Obrazek; Obrazek; Obrazek; Obrazek; Obrazek; Obrazek; projet wizualizacji wykonany przez Marka Przybylskiego

Składać się będzie z 14 bram i 28 stanowisk
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 14:13 przez rem125, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość