Ja bym się trzymał skali. No chyba, że problematyczne jest wykonanie takowych skalowych w technice jaką planujesz. Jeśli weźmiemy np. najnowsze modele budynków Auchagena z plastiku (gdzie cegła w miarę trzyma skalę) - nie sądzę aby nie było jej widać. W przypadku tych plastikowych zrobienie spoin nie sprawia problemu. Mam taki budyneczek i ładnie wygląda. Poza tym jak zaczną kiedyś robić zdjęcia twojej makiety to na pewno przeskalowanie rzuci się w oczy. No ale to tylko moja opinia. Zrobisz kolego jak uważasz. Powodzenia w tym ciekawym i trudnym projekcie.rem125 pisze:koledzy mam pytanie jaki wymiar przyjąć cegieł ponieważ trzymając się skali (1:120) cegła po prostu wychodzi za mała i traci sens jej robienia nie wspominając o spoinie.
Parowozownia jarocińska
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
Ostatnio zmieniony 21 maja 2012, 13:31 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- rem125
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
koledzy mam pytanie jaki wymiar przyjąć cegieł ponieważ trzymając się skali (1:120) cegła po prostu wychodzi za mała i traci sens jej robienia nie wspominając o spoinie.
Budynek dyspozytorni wycięty ze sklejki
Budynek dyspozytorni wycięty ze sklejki
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 19:41 przez rem125, łącznie zmieniany 1 raz.
- rem125
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 10:57 przez rem125, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
Obcinaki boczne, diamentowy pilnik płaski igiełkowy i rżnięcie. Podkłady nie muszą być widoczne ponieważ przy działających parowozowniach był taki syf, że ledwo było widać główki szyn.
Dzioba krzyżownicy bym w ogóle nie polaryzował zostawiając go jako możliwie krótki odcinek izolowany aby lokomotywy 2-osiowe się nie "zawieszały".
Dzioba krzyżownicy bym w ogóle nie polaryzował zostawiając go jako możliwie krótki odcinek izolowany aby lokomotywy 2-osiowe się nie "zawieszały".
- rem125
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
Pewnie masz rację muszę spróbować - wykorzystanie rozjazdów wydawało mi się najprostszą sprawą
A jak byś do widział? (tzn w jaki sposób wykonać we własnym zakresie?)
A jak byś do widział? (tzn w jaki sposób wykonać we własnym zakresie?)
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 19:59 przez rem125, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
Wdzięczny temat.
Proponuję jednak wykonanie krzyżownic we własnym zakresie co pozwoli dobrze dobrać kąt do obrotnicy i budynku parowozowni. Odpowiednie wykonanie (wyizolowany dziób) pozwoli uniknąć polaryzowania szyn krzyżownicy i znacznie uprości elektrykę.rem125 pisze:Krzyżownice wykorzystam z części rozjazdów pomijając część iglic i opornic.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 18:41 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- rem125
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
a tutaj wizualizacja Budynków parowozowni jarocińskiej wykonana przez Marka Przybylskiego

zasieki węglowe - na rysunku od lewej zarys kotłowni, butla sprężonego powietrza, budynek i oprzyrządowanie piaskowni, suwnica do usuwania żużla z kanałów wyczystnych, żurawie wodne, dźwigi węglowe, pomieszczenia dyżurnych dźwigowych, sterty węgla, nieistniejąca już nastawnia.
;
warsztaty
;
hala z dyspozytornią i warsztatami
;
I tutaj zwracam się z prośbą do Rangera i Fred3rg
potrzebne było by wytrawienie blaszek ram bramy, drabinek pomostów, suwnicy do usuwania żużla z kanałów wyczystnych itp.

zasieki węglowe - na rysunku od lewej zarys kotłowni, butla sprężonego powietrza, budynek i oprzyrządowanie piaskowni, suwnica do usuwania żużla z kanałów wyczystnych, żurawie wodne, dźwigi węglowe, pomieszczenia dyżurnych dźwigowych, sterty węgla, nieistniejąca już nastawnia.


warsztaty

hala z dyspozytornią i warsztatami



I tutaj zwracam się z prośbą do Rangera i Fred3rg
potrzebne było by wytrawienie blaszek ram bramy, drabinek pomostów, suwnicy do usuwania żużla z kanałów wyczystnych itp.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 18:10 przez rem125, łącznie zmieniany 2 razy.
- rem125
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Parowozownia jarocińska
Bramy były wykonane z blachy falistej czy jesteśmy w stanie uzyskać ten efekt metodą trawienia i czy warto iść w takie szczegóły w naszej skali. To samo dotyczy się struktury cegły i spoin między cegłami. Jakie były by koszty wykonania ścian hali parowozowni z blach fototrawionych oraz bram i ram okiennych. Wymiary niedługo będę miał udostępnione.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 14:41 przez rem125, łącznie zmieniany 1 raz.
- rem125
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 sty 2010, 19:09
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Parowozownia jarocińska
Mam zamiar zbudować parowozownię jarocińską której pomost obrotnicy ma 22 metry. Kupiłem już obrotnicę roco i będę ją przerabiał. Między innymi skok obrotu. Ponieważ zjazdy z obrotnicy do hal są w formie krzyżownic. Krzyżownice wykorzystam z części rozjazdów pomijając część iglic i opornic. Hala budynku będzie wykonana częściowo z kartonu (może uda się wykorzystać inny materiał) a częściowo z blach fototrawionych (bramy i okna).
;
;
;
;
;
; projet wizualizacji wykonany przez Marka Przybylskiego
Składać się będzie z 14 bram i 28 stanowisk






Składać się będzie z 14 bram i 28 stanowisk
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 14:13 przez rem125, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość