Makieta HuberTT
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Najmniejsza odległośc jaką mamy na stacji, to 5 cm od krawędzi czoła modułu, dla drutu Conrada przestawiającego rozjazd. (czoło modułu, to sklejka grubości 8 mm)
Pozdrawiam
Andrzej
Pozdrawiam
Andrzej
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 19:27 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Czyli co 10 cm od krawędzi na napęd Conrada wystarczy?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Podoba mi się propozycja Tadeusza :-)
Nad odsunięciem lewego rozjazdu myślałem ale zrobiłem to tak w projekcie bo w sumie to nie wiem ile miejsca zajmuje taki napęd. Co do budynku stacyjnego i toalet to akurat wszystko zawarte będzie w jednym http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... otoid=4548 (w oparciu o ten budynek buduje swój model). niemniej jednak dodatkowy budynek kolejowy także się przyda.
Nad odsunięciem lewego rozjazdu myślałem ale zrobiłem to tak w projekcie bo w sumie to nie wiem ile miejsca zajmuje taki napęd. Co do budynku stacyjnego i toalet to akurat wszystko zawarte będzie w jednym http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... otoid=4548 (w oparciu o ten budynek buduje swój model). niemniej jednak dodatkowy budynek kolejowy także się przyda.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Jak dla mnie kolejność rozjazdów jest OK.
Widziałem nieraz takie układy na małych lokalnych stacyjkach na Dolnym Śląsku, gdzie tory zasadnicze miewały czasem po zaledwie 150m długości użytkowej.
Jedyne co, to odsunąłbym lewy rozjazd od krawędzi modułu, żeby dało się tam wstawić napęd. Pozwoliłem sobie także zmienić troche aranżację stacji. Przejazd umieściłem z drugiej strony, aby dojazd do stacji nie odbywał sie przez plac ładunkowy. Dodałem też typowy na takich stacjach kolejowy budynek mieszkalny oraz WC dla pasażerów:


Jedyne co, to odsunąłbym lewy rozjazd od krawędzi modułu, żeby dało się tam wstawić napęd. Pozwoliłem sobie także zmienić troche aranżację stacji. Przejazd umieściłem z drugiej strony, aby dojazd do stacji nie odbywał sie przez plac ładunkowy. Dodałem też typowy na takich stacjach kolejowy budynek mieszkalny oraz WC dla pasażerów:

Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 08:57 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Zamieniłbym kolejność rozjazdów w prawej głowicy. Tor główny dodatkowy będziesz miał ciut dłuższy, co pozwoli na przyjęcie dłuższego składu.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Minęło parę miesięcy. Dwie skrzynki mam już skręcone i pora zacząć myśleć co dalej. Otóż po weryfikacji poprzedniego pomysłu stwierdziłem, że jest on beznadziejny. Zabrałem się więc za projektowanie kolejnego układu i oto powstał:

Teraz wyjaśnienia mojej koncepcji. Ma to być mijanka na linii jednotorowej. Pionowe czerwone linie to linie podziału na moduły 90 cm. Kolorem czerwonym zaznaczyłem budynek dworca wraz z ładownią. Pomarańczowym zaznaczyłem planowany tartak, natomiast kolorem szarym plac ładunkowy. Z prawej strony (szeroki czarny pas) planuję tuż przy krawędzi umieścić drogę z przejazdem kolejowym.
Na mijance będą dwa perony jedno krawędziowe, przy czym peron od strony budynku dworcowego będzie bardziej przesunięty w lewą stronę (wzorowałem się na stacji Wargowo pod Obornikami).

Teraz wyjaśnienia mojej koncepcji. Ma to być mijanka na linii jednotorowej. Pionowe czerwone linie to linie podziału na moduły 90 cm. Kolorem czerwonym zaznaczyłem budynek dworca wraz z ładownią. Pomarańczowym zaznaczyłem planowany tartak, natomiast kolorem szarym plac ładunkowy. Z prawej strony (szeroki czarny pas) planuję tuż przy krawędzi umieścić drogę z przejazdem kolejowym.
Na mijance będą dwa perony jedno krawędziowe, przy czym peron od strony budynku dworcowego będzie bardziej przesunięty w lewą stronę (wzorowałem się na stacji Wargowo pod Obornikami).
Ostatnio zmieniony 27 sty 2012, 08:39 przez huberTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Zawsze można sie pokusić o jedną małą stację, jak któraś w tym projekcie
http://grimstadline.blogspot.com/
http://grimstadline.blogspot.com/
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 09:49 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Mimo wszystko bocznicę chciałbym posiadać na tym module w związku z czym w grę wchodzi raczej rozciągnięcie całości na 3 moduły, a nie dwa jak w tej chwili.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 18:59 przez huberTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Jasne, na mijance...adrian pander pisze:Możesz tam umieścić lokomotywownię jedno lub dwustanowiskową.
Bocznica czy tor dla "autobusu szynowego" - sposób projektowania i wykonania są różne...adrian pander pisze:Możesz również pomiędzy tor szlakowy a dolną bocznicą po ich rozsunięciu wstawić peron. Bocznica będzie wtedy punktem docelowym dla jakiegoś autobusu szynowego.
To jest mijanka, czy stacja?adrian pander pisze:Możesz również rozstawić szerzej tor szlakowy z mijankowym i wstawić między nie peron, a dworzec z peronem dać przy żeberku po jego wydłużeniu i umieszczeniu peronu
Dwa perony jednokrawędziowe i co najwyżej mały budyneczek z kasą, nastawnią i poczekalnią.
Nie wyjdzie. Jeśli już to jakaś karykatura.adrian pander pisze:, jak dołożysz pierwsze moje propozycje to wyjdzie Ci całkiem fajna stacyjka z możliwością przeprowadzanie ciekawych manewrów.
Zauważ, że sTTandard zakłada użycie rozjazdów EW3 w torze głównym i co najwyżej EW2 na bocznicach. Czyli mijanka na dobre rozpocznie się ok. 50 cm od lewego skraju modułu (2x22cm rozjazdu, ukres, odległość od brzegu modułu do początku rozjazdu). Efektywna jej długość to ok. 90cm - to z ledwością wystarczy na lokomotywę i 3 Y. To jest naprawdę niewiele. Wolałbym zrezygnować z bocznicy - dałoby to zysk ok. 25cm na długości toru mijankowego.
Pozostawienie tej dodatkowej bocznicy powoduje, że wzdłuż toru głównego mamy bardzo ograniczoną możliwość zrobienia peronu (nie powinno go być na wysokości bocznicy jeśli prowadzi się na niej prace/przeładunek, zresztą nie ma na to miejsca), z kolei peron dwukrawędziowy pomiędzy torami mijankowymi skróci znów długość efektywną (rozsunięcie torów).
Ostatnio zmieniony 22 cze 2011, 20:32 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Cześć!
Aby urozmaicić twoją stację proponuję dołożyć bocznicę wychodzącą z toru mijankowego w lewo do końca segmentu (przedłużenie w osi toru).
Możesz również na dolnej bocznicy zamiast zwykłej zwrotnicy prawej (na tor szlakowy) zamontować rozjazd angielski i poprowadzić jeszcze jedną bocznicę w lewo od rozjazdu.
Możesz tam umieścić lokomotywownię jedno lub dwustanowiskową.
Możesz również pomiędzy tor szlakowy a dolną bocznicą po ich rozsunięciu wstawić peron. Bocznica będzie wtedy punktem docelowym dla jakiegoś autobusu szynowego.
Możesz również rozstawić szerzej tor szlakowy z mijankowym i wstawić między nie peron, a dworzec z peronem dać przy żeberku po jego wydłużeniu i umieszczeniu peronu, jak dołożysz pierwsze moje propozycje to wyjdzie Ci całkiem fajna stacyjka z możliwością przeprowadzanie ciekawych manewrów.
Jeżeli będziesz zainteresowany to zrobię szkic.
Miłego i owocnego projektowania.
Aby urozmaicić twoją stację proponuję dołożyć bocznicę wychodzącą z toru mijankowego w lewo do końca segmentu (przedłużenie w osi toru).
Możesz również na dolnej bocznicy zamiast zwykłej zwrotnicy prawej (na tor szlakowy) zamontować rozjazd angielski i poprowadzić jeszcze jedną bocznicę w lewo od rozjazdu.
Możesz tam umieścić lokomotywownię jedno lub dwustanowiskową.
Możesz również pomiędzy tor szlakowy a dolną bocznicą po ich rozsunięciu wstawić peron. Bocznica będzie wtedy punktem docelowym dla jakiegoś autobusu szynowego.
Możesz również rozstawić szerzej tor szlakowy z mijankowym i wstawić między nie peron, a dworzec z peronem dać przy żeberku po jego wydłużeniu i umieszczeniu peronu, jak dołożysz pierwsze moje propozycje to wyjdzie Ci całkiem fajna stacyjka z możliwością przeprowadzanie ciekawych manewrów.
Jeżeli będziesz zainteresowany to zrobię szkic.
Miłego i owocnego projektowania.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
W sumie to strzeliłem niezły błąd w obliczeniach i w porę zauważyłem, że ten mój plan jest nieźle skompresowany i że wyjdzie z tego raczej jakiś gniot niż makieta. Przemyślałem sprawę raz jeszcze i doszedłem do wniosku, że mijanka kolejowa również może być ciekawa, a dodatkowo tańsza co również ma niemałe znaczenie.

I już wyjaśniam o co mi chodzi. Generalnie będzie to linia jednotorowa z małą stacją przy mijance. Żeby troszkę urozmaicić krajobraz marzy mi się jakaś niewielka bocznica z magazynem lub placem ładunkowym. Do dyspozycji mam również dwa moduły po 90 cm i tu już nie powinno być problemów ze zmieszczeniem wszystkiego. Rozważam jeszcze ewentualne wydłużenie środkowej części i zakończenie jej w połowie trzeciego modułu.

I już wyjaśniam o co mi chodzi. Generalnie będzie to linia jednotorowa z małą stacją przy mijance. Żeby troszkę urozmaicić krajobraz marzy mi się jakaś niewielka bocznica z magazynem lub placem ładunkowym. Do dyspozycji mam również dwa moduły po 90 cm i tu już nie powinno być problemów ze zmieszczeniem wszystkiego. Rozważam jeszcze ewentualne wydłużenie środkowej części i zakończenie jej w połowie trzeciego modułu.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Stacja w rzeczywistości ma koło jednego kilometra wiec w TT było by to koło 8 metrów
, sam starając sie o zrobienie jakiejś stacyjki znalazłem taką, która w "realu" (nie mylić z oszołomem
), ma koło 500m. Zmniejszyłem w TT do 3 m i to już jest za mało.
Jeśli chcesz zrobić coś ze sTTandardem to można na torach głównych użyć EW3, a na drugorzędnych EW2 (EW1 odpuść zupełnie). Przemyśl dokładnie co chcesz uzyskać, bo do zabawy w domu to cudów nie potrzeba.
PS: Zapomniałem dodać ze moja stacja jest jednotorowa właśnie ze względu zgodności z normą, fajna dwutorówka musi mieć te meterki




PS: Zapomniałem dodać ze moja stacja jest jednotorowa właśnie ze względu zgodności z normą, fajna dwutorówka musi mieć te meterki

Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 21:55 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Wiesz, na takiej długości, to zmieści się mijanka zgodna ze sTTandardem, a nie stacja...huberTT pisze:Chciałbym aby stacja docelowo znalazła się na dwóch modułach po 90 cm każdy.
Jeden rozjazd EW3 to 22cm, półtrapez jaki narysowałeś z prawej strony potrzebuje ok. 50cm na poprawne jego położenie. Tory dodatkowe przy ładowni/magazynie z tą ilością rozjazdów - wszystko to może zmieści się na 180cm, jeśli użyjesz EW1, może EW2 - co wykluczy zgodność ze sTTandardem
Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 19:31 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Chciałbym aby stacja docelowo znalazła się na dwóch modułach po 90 cm każdy. W rzeczywistości stacja ma w przybliżeniu kilometr długości (od przejazdu do przejazdu). http://www.kolej.zdokp.pl/plany/zlotniki_plan.png
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Makieta HuberTT
Witam.
Z rysunku nie bardzo wynika jak długa ma być stacja, napisz coś o długości całkowitej ( tej przewidywanej ) oraz jak długie i ile segmentów przewidujesz. Wypadał by przed wjazdem na stacje dać trapez lub zrobić coś na kształt DGV. Przyjmij również że minimalna długość peronu jak się doszukałem to 90c-100cm.
Pozdrawiam.
Z rysunku nie bardzo wynika jak długa ma być stacja, napisz coś o długości całkowitej ( tej przewidywanej ) oraz jak długie i ile segmentów przewidujesz. Wypadał by przed wjazdem na stacje dać trapez lub zrobić coś na kształt DGV. Przyjmij również że minimalna długość peronu jak się doszukałem to 90c-100cm.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość