Przekaźnik bistabilny

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: Marek TT »

Razem z oryginalnym (takim jak na zdjęciu) przekaźnikiem Tilliga 8410.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: przemcol »

doktor pisze:... ciekawi mnie tylko po kiego jest ten mostek w zasilaczu bo dziala i z nim i bez niego ...
Ten mostek nie jest potrzebny. Będzie potrzebny jeżeli użyjesz toru z czujką do zapalenia czerwonego sygnału po przejechaniu lokomotywy.
doktor
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2011, 10:49
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: doktor »

Dzięki za porady, zrobilem 'czeski błąd': przy torze 6610 podlaczylem kabelek nie od tej szyny i dlatego loko nie jechało. Działa teraz bez zarzutu, ciekawi mnie tylko po kiego jest ten mostek w zasilaczu bo dziala i z nim i bez niego :p
Teraz sie zastanawiam jak na jednym torze zrobić zarówno przekaźnik bistabilny i czasowy (tzn. jak puszcze zielone na semaforze to zeby loko stawała i jechala dalej).
Czy lepiej zrobić jeden za drugim, czy jeden w obrębie drugiego?
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 979
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: daraśekp »

Włącz Fz1, połóż lokę na torach i zewrzyj przerwę przy torze 6610. Jak loka ruszy, to układ jest do przejrzenia :roll:
doktor
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2011, 10:49
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: doktor »

Dokladnie tak starałem sie podłączyć kabelkiem, niestety loko jak nie jechalo tak nie jedzie. Wieczorem jednak spróbuje ułożyć pełne kółeczko. Dalej nie rozumiem istoty tego "mostka" w zasilaczu FZ1.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 979
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: daraśekp »

To nawet widać na schemacie połączenia. Przewód Fz1, ten który jest podłączony do toru z przerwą trzeba również połączyć z szyną toru 6610 z lewej strony przed przerwą :D
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 11:37 przez daraśekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: ArturSchŁ »

Prześledź, palcem po drucie, jak płynie prąd od transformatora do silnika w lokomotywie dla obu przewodów zasilających przy jednym i drugim położeniu przekaźnika - w ten sposób wykryjesz gdzie jest przerwa w zasilaniu.
Zamiast zamykać kółeczko wystarczy połączyć zasilanie tak jak by to robiło kółeczko torów tylko że przewodem.
:)
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 08:55 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: Przekaźnik bistabilny

Post autor: makieciarz »

W wypadku dokładnie takiego podłączenia jak na rysunku obwód z torów musi być zamknięty w tzw kółko.
doktor
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2011, 10:49
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Przekaźnik bistabilny

Post autor: doktor »

Witam,
Kupiłem na aukcji przekaźnik bistabilny i chce go na szybko sprawdzić. Podłączyłem tak jak tutaj: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/08410.htm

Sam przekaźnik się przestawia, semafor świeci jednak loko nie jedzie (w żadnej pozycji). Nie robilem zamkniętego kółeczka, sprawdzałem na fragmencie torów.

Po co robi się połączenie m-dzy częścią zasilacza odpowiedzialną za zwrotnice, a tą za ruch lokomotywy?
Czy jeśli sam mechanizm elektromagnetyczny działa to powinien tez cały przekaźnik czy też jest możliwe ze taki przekaźnik jest popsuty?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości