Modele wyprodukowane na Ukrainie. Niestety nie znam producenta w/w modelu. Wiem tylko, że jest to produkcja krótkoseryjna, partie po 30 -35 szt. Model wykonano jako odlew żywiczny. Oszklenie kabiny – przeźroczysty wytłaczany polietylen. Wnętrze kabiny wyposażone w siedziska. Na modelu zaznaczono światła, kierunkowskazy, linie obrysowe drzwi, boczne wywietrzniki komory silnikowej, układ wydechowy. Dodatkowo na modelu zamontowano po obu stronach stopnie i gaśnice. Naczepę wyposażono w stopy podporowe wraz z „kierownicami” oraz w tylne uchylane podesty najazdowe. Na naczepie znajdują się trójkątne kliny oporowe oraz koła zapasowe ciągnika i naczepy. Model można przypisać już do epoki IIIc. Niestety dysponuję tylko fotkami z modelem w malowaniu NRD.
Historia:
Produkcję MAZ 537 rozpoczęto w 1958 r. w zakładach MAZ (Miński Awto Zawod) - Białoruś. Równolegle w 1963 roku uruchomiono produkcję MAZa w KZKT (Kurganskij Zawod Koliosnych Tiagaczej) - Rosja. MAZy 537 były na wyposażeniu LWP, np. 6 DAS 5 Pomorskiej Brygady Artylerii Armat z Głogowa. Pamiętam, że latach 80 widziałem przejeżdżające przez Kutno Mazy 537 z naczepami. MAZy były w malowaniu LWP a tablice rejestracyjne PLB – wskazywały na ówczesne województwo płockie. Również MAZy można było spotkać przy budowie zapory nad Soliną. Nie wiem też czy takie duże firmy jak: EXBUD, Hydrobudowa, ZREMB, itp. nie miały na stanie MAZów ? Niestety nie mam też bliższych informacji w jakich jednostkach LWP występowały, może ktoś z kolegów ma więcej informacji i uzupełni ten post.





Ostatnio zmieniony 05 sie 2013, 07:54 przez
k3nski, łącznie zmieniany 2 razy.