Model LUBLINA ( GAZ 51) wyprodukowany na Ukrainie ( Pan Bogdanan Kirustyniec z Rachowa ). Produkcja krótkoseryjna, partie po +/-30 szt. Model wykonano jako odlew żywiczny. Oszklenie kabiny – przeźroczysty wytłaczany polietylen. Wnętrze kabiny wyposażono w siedzisko. Na modelu zaznaczono przednie i tylne światła oraz kierunkowskazy. Prawidłowo oddany przedni grill, drewniana skrzynia ładunkowa, linie obrysowe drzwi, przetłoczenia błotników, wlew paliwa. Model wyposażono w lusterka zewnętrzne. Pod skrzynią znajduje się koło zapasowe oraz skrzynka narzędziowa. Myślę, że powyższe modele Lublina mogą stanowić ciekawe uzupełnienie makiety i to począwszy od epoki III.
Historia samochodu LUBLIN ( GAZ 51).
Produkcję GAZ 51 rozpoczęto w 1945 roku ( Gorkowski Awto Zawod ). W 1946 roku pierwsze egzemplarze trafiły z ZSRR także do Polski. Ale dopiero w 1951 roku z naszych taśm produkcyjnych FSC w Lublinie zjechały pierwsze „licencyjne” Lubliny. Lubliny występowały w różnych wariantach, tzn. z niską skrzynią, z wysoką ażurową deskowaną skrzynią, z plandeką. Były też różne wersje: wywrotka ( GAZ -93 ), sanitarka, straż, cysterna, kino objazdowe, dłużyca do drewna, itp. Również Lubliny znalazły się na wyposażeniu LWP. Nie wszystkie oczywiście te modyfikacje były produkowane w FSC w Lublinie. Część tych modyfikacji trafiała sukcesywnie z byłego ZSRR do Polski. Przez wiele lat na naszych drogach można było spotkać różne warianty tych pojazdów.





