Historia Kirowca – pierwsze ciągniki zjechały z taśm fabryki w Leningradzie w 1962 r. Ciągnik przeznaczony był głównie do prac polowych ale produkowana była także wersja militarna ( ciągnik artyleryjski ). Stosowano trzy wielkości ( średnice) kół a także parowano wszystkie cztery koła w tzw. bliźniaki. Kirowca eksportowano do większości państw bloku wschodniego. Występował w różnych wariantach, jako ciągnik maszyn i urządzeń rolniczych, naczep, jako wiertnica, podnośnik, spychacz, ładowarka, trał, pług przeciwśnieżny, itp. Stosowano go także przy wycince i transporcie drewna. Wiele z krajów, które importowały ten typ pojazdu, dokonywało modyfikacji i przystosowywało konstrukcyjnie do własnych potrzeb, dlatego też można zobaczyć Kirowca K 700 w różnych wariantach i odmianach. Kirowca produkowano aż do 2000 r. Realfotki pojazdów można zobaczyć na poniższej stronie: http://www.techstory.ru/trr_foto/trr_k700.htm







