Stacja Lipowa
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Spokojnie, czerwona linia też będzie
- Robcio1910
- Posty: 716
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Kilkujadek pisze:Każda stacja sTTandardowa powinna być wyposażona na imprezie w telefon. Zawsze może zadzwonić Ojciec Dyrektor ze Zbożęszczyna lub Ojciec Tadeusz albo jeszcze wyższa instancja...
Ta, a potem ogłoszą to jako "cud", jak się "dodzwoni" ...
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 17:18 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robcio1910
- Posty: 716
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Dokładnie, Grzesiu bo wg mnie to jest "pulpit" od "muzycznych organów, np. kościelnych"Kilkujadek pisze:Bo każdy ma swoją wizję pulpitu.
Nie każdy jest "kumaty, np. w elektronice" ...
Wersji z telefonem to jeszcze nie widziałem.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 14:17 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Bo każdy ma swoją wizję pulpitu.ArturSchŁ pisze:A czemu nie klawiaturki BTTB
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 14:17 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10355
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
A czemu nie klawiaturki BTTB Mają możliwość działać impulsowo - naciśnięcie klawisza, oraz stabilnie - podniesienie klawisza.aquirlan pisze:W założeniu pulpit ma być obsługiwany wyłącznie przełącznikami dźwigienkowymi,
Jednocześnie makieta przenosi nas w lata 60-te ubiegłego wieku.
Serwomechanizm steruje się w specyficzny sposób i w odróżnieniu od napędów elektromagnetycznych nie da się go prosto zasilać poprzez podanie napięcia z przełącznika/klawisza - wymagany jest sterownik. Natomiast sam sterownik, o którym tam mowa, można już sterować zwykłymi przyciskami. ...czyli TAK, choć nie bezpośrednio.aquirlan pisze:Pytanie - czy da się tak obsługiwać servo, ...
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 13:56 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Robcio1910
- Posty: 716
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Ból jest wielki, trzeba to "łopatologicznie" niektórym z Nas wyjaśnić ...
Robert, nie jesteś sam, ja też jak patrzę na schematy elektroniczne to czuję "straszny ból niemocy".
"Łopatologia" jest SUPER, np.: "zielony kabelek o średnicy 1mm, podpinamy (lutujemy) do tego wkręcika (tu zaznaczenie na schemacie lub rysunku poglądowym - zdjęciu) ... itd., czyli może by stworzyć kącik dla totalnych "niekumatych elektronicznie"?!
Kto będzie pierwszym nauczycielem?
Pozdrawiam
Robert, nie jesteś sam, ja też jak patrzę na schematy elektroniczne to czuję "straszny ból niemocy".
"Łopatologia" jest SUPER, np.: "zielony kabelek o średnicy 1mm, podpinamy (lutujemy) do tego wkręcika (tu zaznaczenie na schemacie lub rysunku poglądowym - zdjęciu) ... itd., czyli może by stworzyć kącik dla totalnych "niekumatych elektronicznie"?!
Kto będzie pierwszym nauczycielem?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 13:51 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 2 razy.
- womo
- Posty: 2403
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
No właśnie z tym jest ból, że jest konieczna, bo w jednym miejscu na tym metalowym dziobie masz plus i minus. Jak jedziesz prosto i wjeżdżasz na niego lewym kołem to masz minus, a jak skręcasz i nie zmienisz polaryzacji to dotykasz prawym kołem ale cały czas masz prąd dla lewego koła i wtedy bzzzzz zwarcie i w najlepszym wypadku error na centralce. Dlatego musisz zmienić polaryzacje w czasie skrętu i dla prawego koła podać plus. Oczywiście zamiennie w zależności w której szynie masz plus/minus.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Problemem jest mój niemal zupełny brak wiedzy w zakresie elektryki/elektroniki. W założeniu pulpit ma być obsługiwany wyłącznie przełącznikami dźwigienkowymi, gdzie przełożenie go w dół przekłada rozjazd w jedną pozycję, a przełożenie w drugą - w drugą. Tak samo chciałbym nimi włączać oświetlenie budynków na zasadzie on-off. Pytanie - czy da się tak obsługiwać servo, czy ogarnięcie tego jest bardzo skomplikowane i pracochłonne i czy polaryzacja iglicy jest konieczna?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Zastosuj SERVO napęd, jest niewiele droższy od standardowego Conrada, a na pewno tańszy niż Tilliga. Myślałem o nich nawet ale w moim przypadku nie ma sensu bo mam wszędzie albo EW1 albo DKW więc nie muszę stosować napędów "silnych".aquirlan pisze:Żeby nie marnować czasu i nieco "zagiąć czasoprzestrzeń" postanowiłem przerzucić maksimum prac do Wrocławia i zrobić w domu pulpit, żeby chociaż spróbować wywalczyć przejezdność na zlot w Sosnowcu. Co za tym idzie potrzebuję tanich napędów do rozjazdów, którymi można sterować z analogowego pulpitu, najlepiej z przełącznikami dźwigienkowymi. W ostateczności mogą być condrady, ale po bojach wielu Kolegów wolę ich unikać. Napędy Tilliga odpadają, bo nie mieszczą się w budżecie.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 09:35 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Jeśli naprawdę chcesz to zrobić po kosztach i w pełni analogowo i w oparciu o przełączniki dźwigienkowe to możesz wdrożyć rozwiązanie które niedawno prezentował Zvolack na sąsiednim forum. (6 post od góry). W samym wątku jest potem więcej zdjęć pokazujących jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 06:50 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Żeby nie marnować czasu i nieco "zagiąć czasoprzestrzeń" postanowiłem przerzucić maksimum prac do Wrocławia i zrobić w domu pulpit, żeby chociaż spróbować wywalczyć przejezdność na zlot w Sosnowcu. Co za tym idzie potrzebuję tanich napędów do rozjazdów, którymi można sterować z analogowego pulpitu, najlepiej z przełącznikami dźwigienkowymi. W ostateczności mogą być condrady, ale po bojach wielu Kolegów wolę ich unikać. Napędy Tilliga odpadają, bo nie mieszczą się w budżecie.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Dziękuję za sugestie, wracam do pracy
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 05:01
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2013, 15:25 przez wojtekkowalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Kupiłbym ten zestaw oczystki + żuraw. Zasiek to w sumie trzy ścianki z grubego kartonu, jakiś wózek do przenoszenia węgla (np. taki sam jak do szlaki) do przenoszenia którego można wykorzystać żurawik z kupionego zestawu (ustawić w takim miejscu, żeby mógł obsłużyć i węgiel i szlakę, żuraw wtedy jeszcze kawałeczek za węglem).
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Lipowa
Czyli zatem wystarczy taki zestaw:
http://makieciarz.pl.hostingasp.pl/auha ... -3996.html
+ mały zasiek węglowy, czy też powinienem zamontować coś większego, np:
http://makieciarz.pl.hostingasp.pl/auha ... -4380.html
+kanał oczystkowy z żurawiem?
http://makieciarz.pl.hostingasp.pl/auha ... -3996.html
+ mały zasiek węglowy, czy też powinienem zamontować coś większego, np:
http://makieciarz.pl.hostingasp.pl/auha ... -4380.html
+kanał oczystkowy z żurawiem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości