Zakup: BR 01 vs BR 52
Moderator: mod-Tabor
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
No, ale z tyłu 01 też na gniazdo sprzęgu, które uniemożliwia zastosowanie sprzęgu modelowego. Gniazdo takie jak w 119 czy w 250 czy w ostatniej partii wagonów BTTB zarówno boczniaków, jak i 4 osiowych platform typu Rgs. Skrzynkę ze sprężynką w środku. Zatem na sprzęg modelowy tam nie ma miejsca, jedyne co, to można tam zastosować nowe sprzęgi, które lada dzień mają wyjść i pasować właśnie do takich modeli!
Ostatnio zmieniony 06 lis 2006, 15:27 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Hi,
Przecież nie napisałem, że był zamontowany, a dostarczony!
Przecież nie napisałem, że był zamontowany, a dostarczony!
- DBv
- Administrator
- Posty: 1944
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
BR 01 nie ma z przodu sprzegu w ogóle nie mam możliwości podlączenia wagonów! Jest tylko imitacja sprzęgu i to wszystko. Już na pewno sprzęgu krótkiego się tam nie wmontuje. Czy my piszemy o tym samym modelu?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2006, 14:29 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Jaki sprzęg modelowy? Tam na niego nie ma miejsca. Nie ma, nie było i być nie powinno!
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:46
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Jutro będę w pobliżu to podjadę zgłosić. DziękiArturSwider pisze: Tak, był dołączony.
Jesli nie ma go w pudełku to znak, że zestaw jest niekompletny. Należy zwrócić uwagę sprzedawcy, żeby zgłosił ten fakt do Tilliga.
Żeby cała partia nie była wybrakowana...
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Hi,
Tak, był dołączony.
Jeśli nie ma go w pudełku to znak, że zestaw jest niekompletny. Należy zwrócić uwagę sprzedawcy, żeby zgłosił ten fakt do Tilliga.
Żeby cała partia nie była wybrakowana...
Tak, był dołączony.
Jeśli nie ma go w pudełku to znak, że zestaw jest niekompletny. Należy zwrócić uwagę sprzedawcy, żeby zgłosił ten fakt do Tilliga.
Żeby cała partia nie była wybrakowana...
Ostatnio zmieniony 06 lis 2006, 14:43 przez ArturSwider, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:46
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
WitamArturSwider pisze:BR 01 (wersja zielona) nr 02125
Czy w Twoim zestawie był dołączony przedni sprzęg modelowy? Oglądałem ją dziś w AMC i ma tylko atrapę sprzęgu śrubowego w wyprasce.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10638
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Dzięki za wspólny TRUD włożony w testyCharakterek pisze:Wczoraj z Karolem testowaliśmy zarówno 52 jak i 01 oraz porównywaliśmy je do 56.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Wczoraj z Karolem testowaliśmy zarówno 52 jak i 01 oraz porównywaliśmy je do 56.
Uciąg - 01 - 40 wagonów (tyle mieliśmy)
52 - 40 wagonów
56 - tylko 18 wagonów i zaczęła się ślizgać już przy ruszaniu - o podjeździe na górkę nie było nawet mowy.
Zatem reasumując - napęd zarówno 01 ja i 52 zamontowany w tendrze przewyższa napęd na osie wiązane zastosowane w BTTB o kilka klas. Obaj byliśmy zaszokowani tym, co pokazały 01 i 52.
Jednak patrząc obiektywnie na w/wym lokomotywy obaj jesteśmy za kupnem 52 - jest wykonana o wiele pomysowiej. 52 posiada KKS pomiędzy tentrem a lokomotywą, z tyłu i z przodu, pięciopolowy silnik oraz kólka zamachowe.
Oto pamiątkowe zdjęcie ze składem 40 wagonów. Mamy też film, jednak jest on dość duży.
Uciąg - 01 - 40 wagonów (tyle mieliśmy)
52 - 40 wagonów
56 - tylko 18 wagonów i zaczęła się ślizgać już przy ruszaniu - o podjeździe na górkę nie było nawet mowy.
Zatem reasumując - napęd zarówno 01 ja i 52 zamontowany w tendrze przewyższa napęd na osie wiązane zastosowane w BTTB o kilka klas. Obaj byliśmy zaszokowani tym, co pokazały 01 i 52.
Jednak patrząc obiektywnie na w/wym lokomotywy obaj jesteśmy za kupnem 52 - jest wykonana o wiele pomysowiej. 52 posiada KKS pomiędzy tentrem a lokomotywą, z tyłu i z przodu, pięciopolowy silnik oraz kólka zamachowe.
Oto pamiątkowe zdjęcie ze składem 40 wagonów. Mamy też film, jednak jest on dość duży.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2006, 14:36 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10638
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Silnik na zdjęciu (autorem zdjęcia jest Brovarek) :brovarek pisze:BR 01 ma od początku taki sam silniczek Buhler-
Można też znaleźć w Necie (np.: TU - wyszperał Charakterek) zamienniki :
Ostatnio zmieniony 30 cze 2006, 13:22 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 873
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
BR 01 ma od początku taki sam silniczek Buhler- taki jak w T334( jeżeli chcesz skan przesle Ci na maila) "zamknięty" nie zmieściłby się do obudowy tendra. Jest troszkę przestarzały, za to tani i łatwo dostepny. Mam dwie zeszłorocznej budowy: 02120, 02125 , czyli DRG .
Z różnic pomiędzy modelami - o których pamietam występują:
Tendry - nitowane, gładkie ( oczywiście chodzi o fakturę tworzywa)(gładki DR, reszta nity)
Daszek budki - jest lub nie ma - nad okienkiem z przodu (DRG - ma)
Wiatrownice - Witte lub Wagner DB - Witte, reszta Wagner
Napisy- wiadomo o co chodzi
Pomomo moich zainteresowań DRG, polecam ci zacząć od BR 52 - młodsza, czyli raczej tak jak z kobietami...
Z różnic pomiędzy modelami - o których pamietam występują:
Tendry - nitowane, gładkie ( oczywiście chodzi o fakturę tworzywa)(gładki DR, reszta nity)
Daszek budki - jest lub nie ma - nad okienkiem z przodu (DRG - ma)
Wiatrownice - Witte lub Wagner DB - Witte, reszta Wagner
Napisy- wiadomo o co chodzi
Pomomo moich zainteresowań DRG, polecam ci zacząć od BR 52 - młodsza, czyli raczej tak jak z kobietami...
Ostatnio zmieniony 30 cze 2006, 11:26 przez brovarek, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10638
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Na tyle, na ile zrozumiałem, różnice ograniczają się do pierdółek: kolorki, malowanie, detale itp.Charakterek pisze:tu jest coś o różniczach
Pytanie do posiadaczy BR01: jakie są u Was silniki (stary, nowy), jakiej produkcji jest lok (BTTB, BTTB-Zeuke, Tillig) i ew. rok produkcji ?
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
tu jest coś o różniczach
http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?t=5006
ale na mój nos, to silnik zawsze był ten sam - w tej kwestji nic się nie zmieniło...
http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?t=5006
ale na mój nos, to silnik zawsze był ten sam - w tej kwestji nic się nie zmieniło...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10638
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Pewnie troszkę inne mocowanie silnika i zapewne inne właściwości jezdne, pewnie inna głośność.ArturSwider pisze:Jeśli można to nazwać "dwoma wersjami" to tak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość