Co na haku w TEE?

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Maciej »

Odgrzewanie kotletów, przepraszam.
Jeszcze dwa lata temu wątpiliśmy wszyscy że TEE będzie w ofercie ;) a tu i Złoto Renu i TEE...
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=01478
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=01479
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=01614
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=01651
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 21:57 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Marcin »

TEE w Szwajcarii tez bywał:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 21:12 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: DBv »

w kwestii zestawianych składów - być może nieco pomoże to:
http://www.bundesbahnzeit.de/page.php?i ... _Jahre_TEE
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: aquirlan »

W ostatnim zdaniu chodzi o to, ze litera "ü" nie była używana w oznaczeniu wagonów po 1976. Pantografy "pełne" zniknęły pod koniec 1977 w BR103. Wysłałem jeszcze zapytanie odnośnie okresu, w którym zmieniono malowanie i usunięto ciemnoszary z malowania, czekam na odpowiedź.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Maciej »

Może być po Polsku ??

"Ponieważ model klasy 103,1 ma starsze pantografy
("Scherenstromabnehmer"), używane były do najnowszej serii z 1977, należy użyć
TEE / z wagonami IC z fartuchem ciemnym (?) Między wózkami.

Wiem, że nie wszystkie poniższe wagony dostępne są w skali TT.

Można podpiąć
AD (ü) mh 101 "Aussichtswagen" (Rheingold und Rheinpfeil)
Av (ü) mz 111,
Ap (ü) mz 121,
Ap (ü) mz 122,
(Ü) m 203 w kolorze niebieskim,
i być może pierwszy Avmz 207.

jako restauracyjne:
WR (ü) mh 131 "Buckelspeisewagen"
WR (ü) mh 132 (w kolorze czerwonym, czerwony / flintgrey lub oceanblue / beżowy też)
WR (ü) mz 135,
WRbu (U) 139 mz w oceanblue / beżowy
oraz
ARD (ü) mh 105,
ARD (ü) mz 106,
AR (ü) mz 211 i AR (ü) mh 217 (zarówno w zbyt czerwony / niebieski),
WRT (ü) m 134 w kolorze czerwonym
WR (ü) ge 152 w kolorze czerwonym, czerwony / flintgrey lub oceanblue / beżowy.

Od 1976 oznaczony symbolem "U" nie jest w eksploatacji. "
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Kilkujadek »

Można prosić o tłumaczenie, bo mnie znacznie lepiej idzie z niemieckiego :|
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: aquirlan »

Dostałem odpowiedź od Rolfa Koestnera, do którego autorytetu odwoływał się już kolega Marcin (któremu bardzo dziękuję za pomoc!). Najważniejsza część pod spodem. Przypominam, że mowa jest o BR103 118-6, czyli 500680.

"Because the model of the class 103.1 has the older panthographs
("Scherenstromabnehmer"), used till latest 1977, you must use the
TEE/IC-Cars with the darkgrey apron(?) between the bogies.

I know, that not all the following cars are available in TT-scale.

You could take
AD(ü)mh 101 "Aussichtswagen" (Rheingold und Rheinpfeil),
Av(ü)mz 111,
Ap(ü)mz 121,
Ap(ü)mz 122,
A(ü)m 203 in blue,
and perhaps the first Avmz 207.

as dining-cars:
WR(ü)mh 131 "Buckelspeisewagen",
WR(ü)mh 132 (in red, red/flintgrey or oceanblue/beige too)
WR(ü)mz 135,
WRbu(ü)mz 139 in oceanblue/beige
and also
ARD(ü)mh 105,
ARD(ü)mz 106,
AR(ü)mz 211 and AR(ü)mh 217 (both in red/blue too),
WRt(ü)m 134 in red and
WR(ü)ge 152 in red, red/flintgrey or oceanblue/beige.

Since 1976 the letter "ü" was not longer used."
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: rokkor »

Pokazana przez Ciebie, Arturze, V200 002 ma i to dużo wspólnego z TEE. Ale na wstępie nie mogę pominąć faktu, że ten egzemplarz miał 2 silniki samego .... Maybacha (egz. 001 miał Daimler-Benza).
Pierwsze 5 szt. V200 od połowy lat 50-tych (001 od maja 1953r.) ciągnęło takie TEE jak: "Hanseat" (Hamburg-Kolonia), "Merkur" (Hamburg-Frankfurt przez Kolonię), "Rheingold" (Kolonia-Bazylea), "Gambrinus" (Hamburg-Treuchtlingen), "Senator" (Hamburg-Frankfurt), "Domspatz" (Hamburg-Wurzburg), "Blauer Enzian" (Hamburg-Treuchtlingen).
Najatrakcyjniejszy do naszych celów wydaje się być "Merkur": V200 i tylko dwa wagony Av.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Mariusz »

Koncertu to napewno nie doczekam, a VT11.5 było u mnie w Pile, mam nawe gdzieś zdjęcia. Pozostaje czekać.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: ArturSchŁ »

Mam nadzieję, że po Vindobonie VT 18.16 od KRES'a, pojawi się także w TT VT 11.5:
http://www.youtube.com/watch?v=JKHfSwoALYE
Jest on dla mnie kwintesencją pojęcia "TEE" i pierwowzorem dla ICE.
:mrgreen:


BTW: Ma coś wspólnego zmoją ulubioną V200:
http://www.youtube.com/watch?v=rVV4j-PZC3A
:lol:
Ostatnio zmieniony 01 gru 2012, 08:47 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Mariusz »

Tymczasem pozostaje nam to i marzeń ciąg dalszy.
http://www.youtube.com/watch?v=TgwHRK4n-rY
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: Kilkujadek »

maciej_kolej pisze:Idea TEE zdaje się wykraczała po za jej oczekiwania. Tabor Europy Zachodniej miał być skonfigurowany do systemu/porozumienia w ramach TEE, dlatego nie dziwi że w Niemczech Zachodnich wagony i lokomotywy często dobierano przypadkowo, ba malowanie TEE "ciągneło" za sobą pociągi wyższej klasy nie będące w systemie TEE i odwrotnie - tabor mający klasę TEE który jeździł w planowym ruchu krajowym czasami kursował w pociągach renomowanych TEE. Lokomotywy dla TEE stały się pilnie potrzebne po kryzysie paliowym, kiedy zespolone składy TEE były nieekonomiczne i przede wszystkim niepraktyczne w systemie przeglądów i serwisowaniu.
No tak prawie... :roll:
Ideą TEE było zapewnienie wysokiej klasy połączeń międzynarodowych. Aby sprostać tym wymaganiom z powodu różnic zasilania sieci trakcyjnych postawiono na spalinowe jednostki trakcyjne takie jak VT11.5, RAe, RAm, które okazały się mało ekonomiczne oraz niewystarczające do przewozu dużych ilości pasażerów. W międzyczasie koleje DB zmodernizowały swoje linie kolejowe i otrzymały nowy tabor IC który praktycznie nie ustępował komfortem i szybkością połączeń pociągom TEE. Po wprowadzeniu wagonów Eurofima oraz połączeń IC w innych krajach EWG i Szwajcarii, idea TEE po prostu przestała mieć sens bytu.
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co na haku w TEE?

Post autor: aquirlan »

maciej_kolej pisze:A tu dla zainteresowanych TEE filmiki min o taborze który w TT chyba nigdy się nie pojawi
http://www.youtube.com/watch?v=61N7JJHQ7KQ
http://www.youtube.com/watch?v=A05q56ag ... sults_main
W TT niestety, w H0 Roco już wypuściło część... Drugi z filmów już widziałem i polecam, bo warto obejrzeć.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2012, 19:40 przez aquirlan, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], BarTTek i 2 gości