Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Post autor: fred3rg »

Koła obustronnie izolowane powinny być stosowane w wagonach posiadających metalowe wózki. Przy jednostronnych było by zwarcie.
Można co prawda zamontować wszystkie koła izolowane po jednej stronie wagonu, ale pewniej jest na obustronnych.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Post autor: PiotrT »

Dzięki za wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Post autor: krzysztof »

ale równiez trzeba dodać, że Kuehn stosuje koła obustronnie izolowane podobnej zasady jak te z tendra BR23/35/56 BTTB i wczesny Tillig, czyli że tarcza koła ma połączenie galwaniczne z osią a izolacją jest plastikowa tulejka założona na przepołowioną oś, natomiast w wagonach Tilliga jedna tarcza koła jest izolowana od osi.

tutaj koła podobne koła jak u Kuehn`a:
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,2,

a tutaj te -jak określiłem- u Tilliga (chociaz obustronnie izolowanych nie spotkałem u tego producenta, stosuje je natomiast Haedl):
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,1,
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 13:27 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Post autor: wlodar »

No niezupełnie. W piętrusach Kuehna są metalowe koła obustronnie izolowane i dzięki temu prąd (np. do oświetlenia wnętrza) może być zbierany z każdego koła oddzielnie. Daje to dla wagonu czteroosiowego osiem punktów zbierania zasilania (bo jest w sumie osiem kół). W przypadku kół jednostronnie izolowanych prąd jest zbierany z jednej tylko strony wózka (każdy wózek zbiera jeden biegun), czyli tylko cztery koła przekazują zasilanie z szyn (np. wagony czteroosiowe Tilliga).
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 09:43 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mały97
Posty: 76
Rejestracja: 15 paź 2010, 19:18
Lokalizacja: Wolsztyn
Kontakt:

Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Post autor: mały97 »

Jednostronnie izolowane montuje się zazwyczaj w wag. osobowych, ponieważ przewodzą prąd. Obustronnie izolowane są przeciwieństwem jednostronnie izolowanych czyli nie przewodzą prądu.

Chyba dobrze napisałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane

Post autor: PiotrT »

Ja mam takie lamerskie pytanie.

Czym się różnią i jakie ma zastosowanie każdy z typów?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/Ośki/Gumki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości