Koła obustronnie izolowane powinny być stosowane w wagonach posiadających metalowe wózki. Przy jednostronnych było by zwarcie.
Można co prawda zamontować wszystkie koła izolowane po jednej stronie wagonu, ale pewniej jest na obustronnych.
Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- fred3rg
- Posty: 358
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
Dzięki za wyjaśnienie.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
ale równiez trzeba dodać, że Kuehn stosuje koła obustronnie izolowane podobnej zasady jak te z tendra BR23/35/56 BTTB i wczesny Tillig, czyli że tarcza koła ma połączenie galwaniczne z osią a izolacją jest plastikowa tulejka założona na przepołowioną oś, natomiast w wagonach Tilliga jedna tarcza koła jest izolowana od osi.
tutaj koła podobne koła jak u Kuehn`a:
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,2,
a tutaj te -jak określiłem- u Tilliga (chociaz obustronnie izolowanych nie spotkałem u tego producenta, stosuje je natomiast Haedl):
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,1,
tutaj koła podobne koła jak u Kuehn`a:
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,2,
a tutaj te -jak określiłem- u Tilliga (chociaz obustronnie izolowanych nie spotkałem u tego producenta, stosuje je natomiast Haedl):
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,1,
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 13:27 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
No niezupełnie. W piętrusach Kuehna są metalowe koła obustronnie izolowane i dzięki temu prąd (np. do oświetlenia wnętrza) może być zbierany z każdego koła oddzielnie. Daje to dla wagonu czteroosiowego osiem punktów zbierania zasilania (bo jest w sumie osiem kół). W przypadku kół jednostronnie izolowanych prąd jest zbierany z jednej tylko strony wózka (każdy wózek zbiera jeden biegun), czyli tylko cztery koła przekazują zasilanie z szyn (np. wagony czteroosiowe Tilliga).
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 09:43 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
- mały97
- Posty: 76
- Rejestracja: 15 paź 2010, 19:18
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Kontakt:
Re: Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
Jednostronnie izolowane montuje się zazwyczaj w wag. osobowych, ponieważ przewodzą prąd. Obustronnie izolowane są przeciwieństwem jednostronnie izolowanych czyli nie przewodzą prądu.
Chyba dobrze napisałem
Chyba dobrze napisałem

- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kółka jednostronnie i obustronnie izolowane
Ja mam takie lamerskie pytanie.
Czym się różnią i jakie ma zastosowanie każdy z typów?
Czym się różnią i jakie ma zastosowanie każdy z typów?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości