Hmmm.
Trudno tak od razu powiedzieć, tym bardziej, że silniczka na oczy nie widzieliśmy.
Możliwe, ze winę ponosi układ pobierania prądu z torów do silnika (zabrudzone lub niekontaktujące blaszki odbierające).
Awarie silników też się zdarzają, a silniki są raczej "jednorazowe" nienaprawialne (wg producenta).
Trzeba się DOKŁADNIE przyjrzeć problemowi.
Wymiana szczotek w otwartych silnikach Tilliga i Roco
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wymiana szczotek w otwartych silnikach Tilliga i Roco
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 10:40 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 lut 2012, 19:51
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Wymiana szczotek w otwartych silnikach Tilliga i Roco
Witam, mam od 5 lat BR109 Kuhna. Model jeździł raz w tygodniu ok 30-40 min. Teraz model poleżał 4 mce i po podaniu mu napięcia nie zawsze rusza i z silnika wydobywa się dymek.
W trakcie jazdy zdarza się, że loka to zwolni to znów przyspieszy. Generalnie model jeździ, ale te sporadyczne objawy nie ustępują. Czy to mogą być już wytarte szczotki?

Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 10:35 przez KrystianoV6, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wymiana szczotek w otwartych silnikach Tilliga i Roco
Szczotki wymieniamy gdy się zetrą.
Przyznam, że widziałem szczotki węglowe katowanych silniczków po roku/dwóch eksploatacji starte o jakiś milimetr. To były BTTB.
W międzyczasie zmieniono technologię szczotek z węglowej na twardszy materiał, w obu albo jedną węglową a drugą twardszą.
Nie zawracał bym sobie tym głowy na początku eksploatacji.
Przyznam, że widziałem szczotki węglowe katowanych silniczków po roku/dwóch eksploatacji starte o jakiś milimetr. To były BTTB.
W międzyczasie zmieniono technologię szczotek z węglowej na twardszy materiał, w obu albo jedną węglową a drugą twardszą.
Nie zawracał bym sobie tym głowy na początku eksploatacji.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Wymiana szczotek w otwartych silnikach Tilliga i Roco
Hej! Niedawno zakupiłem BR01 Tilliga i BR 44 Roco. Ponieważ nie zamierzam się z nimi rozstawać w najbliższym czasie, toteż mam pytanie: jak często wymienia się szcotki w tych silnikach; precyzyjniej: czy jest sens kupować dodatkowe szczotki, jesli się jeździ lokomotywą pół godziny na tydzień (albo i rzadziej...)?
A tak swoją drogą, to czy mozna gdzies kupić szczotki do Roco?
Pozdrawiam!
A tak swoją drogą, to czy mozna gdzies kupić szczotki do Roco?
Pozdrawiam!
Mariusz Kotyński
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość