Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: oelka »

Tak wyglada oryginalny Deutz
A tak wyglada ten wagon w ofercie jednego z producentow H0 - Liliputa:
http://www.liliput.de/artikelbilder/h0g ... 70_CAD.jpg
http://www.liliput.de/artikelbilder/h0g ... 235980.jpg

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: oelka »

Cysterna 20R istniala w trzech wersjach: 20R z budka hamulcowa, przeznaczona do transportu benzyny, 20R/1 bez budki, o tym samym przeznaczeniu, oraz 20R/2 do przewozu produktow ropy naftowej, wyposazona w przewody ogrzewcze, bez budki hamulcowej.

Dla zainteresowanych, jesli tacy sa, wymiary cysterny 20R zestawione z modelem wagonu produkowanego w TT.
Wymiary cysterny 1:1/1:120/cysterna BTTB:
dlugosc calkowita: 12025/100,208/104,42
dlugosc wagonu: 10875/89,875/94,16
szerokosc wagonu: 3000/25//21,4
rozstaw czopow skretu: 6450/53,75/51,84
rozstaw osi w wozku: 1800/15/16,6
Odleglosc miedzy czolownica a czopem skretu: 2230(2105)/18,58(17,54)/21,1(21.1)*
*Liczby przed nawiasem - wymiar od strony pomostu.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: BarTT »

BarTTek pisze:
maciej_kolej pisze:i tak loka nie ma
No tu się nie zgodzę mamy przecie ET22 i Gagary z garnkami i może będą bez.... i jeszcze EP09
Dokładnie... trzeba niestety trochę grosza wyłożyć, ale nie można powiedzieć absolutnie, że brak jest loków PKP w TT. Z wagonami też nie jest źle, a będzie lepiej! :)
Ostatnio zmieniony 11 lut 2007, 22:35 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: BarTTek »

maciej_kolej pisze:i tak loka nie ma
No tu się nie zgodzę mamy przecie ET22 i Gagary z garnkami i może będą bez.... i jeszcze EP09
Ostatnio zmieniony 11 lut 2007, 22:15 przez BarTTek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: Maciej »

Powiem krótko: TT w dziale PKP to klapa. Nawet jak wagony są to i tak loka nie ma :lol: "Udawanie " zarządu PKP jest czymś zupełnie innym od odzwierciedlenia, a większośc z Was stara się odzwierciedlić kolej ;)
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: Witek M. »

fred3rg pisze: [...] Fotkę dec mozna znaleźć przez google, a starszych niestety nie. [...]
Odświeżę wątek, bo akurat wpadła mi w łapy fotka wspomnianej przez Oelkę samonośnej cysterny typu 20R w malowaniu epoki IIIa. Trzeba przyznać, że podobieństwo do niemieckiego Deutz'a jest duże. Tym bardziej więc szkoda, że wymyślono takie malowanie.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lut 2007, 20:52 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: fred3rg »

Skoro wygłodniali Polacy kupią wszystko, co ma napis PKP, to sprzeda się także model zgodny z pierwowzorem, lub przynajmniej bardzo podobny. Szkoda, że nie zrobili go w starszej epoce.

Tak znów połowa z nas jest mocno rozczarowana:(
Fotkę dec mozna znaleźć przez google, a starszych niestety nie.

Jeśli chodzi o ocenę:
-pod względem kolekcjonerskim: ciekawy, ładnie zrobiony, przestarzały: brak KKS i toporne barierki, znajome logo na zbiorniku.

-pod względem modelarskim...właściwie mozna uznac, że w cale go nie ma:(
Ja nie znam sie na cysternach, ale od razu widzę, że nie jest tym co udaje. Jest po prostu zupełnie inny, znów zgadza sie tylko ilość osi.
Tak będzie widać o co chodzi. Sami oceńcie. Oto podwójny obrazek z cyklu znajdź X różnic...
Obrazek
Obrazek
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
Tomas Rejl
Posty: 1146
Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: Tomas Rejl »

Czeska firma CStrain jest wspólwlascicielem firmy Modellbahnmanufaktur Sebnitz, która jest wlascicielem tej formy berlinskiej cysterny. Ten wagon "DEC" nie widzialem no wiem, ze z tej cysterny tez byl produkowany k. roku 2000 w PKP szary "Kwas siarkowy". Sa to nowe wypraski ze starej formy, bez KKK. ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:Prosiłem o OCENĘ merytoryczną modelu, a nie o nagonkę na Tilliga !! Jak chcecie się go czepiać, to czepiajcie się NOWYCH konstrukcji po 2000 roku !!
Z tym, ze w przypadku tego dosc juz wiekowego wagonu CS-Train'a tez nie ma czego oceniac. Jesli chcesz wiedziec jak powinna wygladac cysterna budowy z grupy Deutz obejrzyj wewnetrzna strone tylnej okladki Swiata Kleju. Jest tam reklama moich prawie "sasiadow" z Wilczej. Mozesz zobaczyc jak model tej cysterny w H0 zaprojektowal K. Koj i tak powinien wygladac model tego wagonu. Zaden chyba Deutz nie doczekal powolania DEC i lat 90. XX wieku. Podejrzewam, ze tak samo DEC-u nie doczekaly cysterny typu 20R, bedace polska wersja wagonu Deutz, produkowane w latach 1955-57.
Umieszczenie tabeli obciazen, na zbiorniku wynika zapewne z kompromisu miedzy wielkoscia i czytelnoscia napisow a checia umieszczenia w miare mozliowsci wszystkiego co jest wymagane.
Numer cysterny choc poprawny pasuje do cystern z ostoja pod zbiornikiem, roznych typow m. in. 29R, 401R, 430Ra itd.
Charakterek pisze:Tak, Artur ma w 100% rację takich cystern nie było w ofercie Tilliga. Odeszły wraz z BTTB. Tillig ma swoją cysternę 4 osiową. Jest to zupełnie inna cysterna...
Ale tu sie okazuje, ze Tillig nie ma szczescia do cystern. Model, ktory z upodobaniem jest produkowany przez Tilliga jest przedstawicielem dosc nielicznego typu cysterny, ktorego ilosc wersji malowania w TT przewyzsza chyba ilosc egzemplarzy w rzeczywistosci. Bylo by duzo lepiej gdyby Tillig w V epoce produkowal to samo co powstalo w H0 jeszcze pod marka Sachsenmodele. Zreszta wowczas mieli bysmy tez i prawdziwy polski model.
ArturSch pisze:To nie jest Tillig tylko : CS-Train.
PS: spotkał się ktoś z Was z tym wytwórcą ??
To dosc popularna w Czechach firma, tyle ze produkujaca raczej w H0. http://www.cstrain.cz/.
Te wagony w TT byly raczej jakiegos rodzaju "wypadkiem" przy pracy w okresie lat 90. XX wieku.
Byla tez inna wersja tej cysterny z CS-Train'a w szarym malowaniu do transportu kwasu siarkowego.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 13 cze 2006, 21:34 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: DBv »

Wyrób zakwalifikowałbym do tej samej kategori co cysterna DEC Tilliga (oj coś nie ma ten DEC szczęścia do TT...). W miare przyzwoicie wykonany opis pod względem jakości druku (ta cysterna CSTrain ma juz parę latek...) przy kiepskiej zgodności treści jak i samego modelu z oryginałem. Czyli, jak słusznie zauwazył kolega Fred, coś dla kolekcjonera.
Takie cysterny widzialem jakiś czas temu w sklepie w centrum Czarna Róża (tak to sie chyba nazywa) w Pradze. Były jeszcze takie szare (w tym dwuosiowe) z napisem Kwas siarkowy. Nie były nawet takie drogie, bo czteroosiowa kosztowała zdaje sie coś około 330Koron.
A wykonanie częci opisu na zbiorniku może wynikać z dość prozaicznego powodu: brak miejsca na tablicy. Wydawać by sie mogło, ze powód mało wiarygodny, lae faktem jest, że tablice na współczesnych wagonach zbiornikowych sa większe, co w przypadku takich modeli jak ten, odzwierciedlajacych współczesne realia mogło nastręczać pewne problemy.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2006, 21:42 przez DBv, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: Charakterek »

Tak, Artur ma w 100% rację takich cystern nie było w ofercie Tilliga. Odeszły wraz z BTTB. Tillig ma swoją cysternę 4 osiową. Jest to zupełnie inna cysterna...
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: Witek M. »

ArturSch pisze: [...] Prosi?em o OCENE˛ merytoryczna˛ modelu, a nie o nagonke˛ na Tilliga !! [...]
Tu akurat nikt nie robi nagonki na Tilliga, bo to nie on tego potwora stworzyl. Moim zdaniem to kompletne scence-fiction, nie pasujace do niczego. Ani konstrukcja, ani oznaczenia nie odpowiadaja niczemu co mozna zaobserwowac w naturze (widzial ktos tabelke z obciazeniami na... beczce zamiast na tablicy?). Bardziej dociekliwych mozna odeslac na strone dec: www.dec.pl do zakladki cysterny.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: ArturSchŁ »

BarTTek pisze:Raczej mocne BTTB- wystarczy popatrzeć na mocowanie sprzęgu. Chyba że Tillig nie montuje we wszystkich wagonach kinematyk itp układów.
:arrow: Bazą tego modelu są formy BTTB.
:arrow: Tillig wogóle nie oferował tych 4-osiowych cystern !! Zobaczcie KATALOGI
:arrow: Co jest złego w tym, że ktoś chcąc wykorzystać BTTB formy i zapasy magazynowe, kombinuje jak uatrakcyjnić swój wyrób, by jeszcze ktoś go chciał kupić ??

Prosiłem o OCENĘ merytoryczną modelu, a nie o nagonkę na Tilliga !! Jak chcecie się go czepiać, to czepiajcie się NOWYCH konstrukcji po 2000 roku !!
:)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2006, 17:41 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: BarTTek »

Witek M. pisze: Mnie sie wydaje, ze to zwykly BTTB/Tillig.
Raczej mocne BTTB- wystarczy popatrzeć na mocowanie sprzęgu. Chyba że Tillig nie montuje we wszystkich wagonach kinematyk itp układów.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2006, 17:26 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna Deutz z CS-Train w malowaniu DEC

Post autor: Witek M. »

ArturSch pisze: [...] To nie jest Tillig tylko : CS-Train. [...]
Mnie sie wydaje, ze to zwykly BTTB/Tillig. Tu chyba jedyny wklad tego CS-Train'a to to dosc zalosne malowanie... Jakis pacjent poczytal, ze Polacy lykaja kazdy szajs, oby PKP bylo napisane, kupi z Sebnitz troche postBTTBowskiej surowki i biznes chce zrobic :evil:
Ostatnio zmieniony 13 cze 2006, 17:14 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości