2-os wagon kryty - typ Bremen
Moderator: mod-Tabor
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: 2-os wagon kryty - typ Bremen
Drzwi są zamocowane w rynienkach i nie są klejone.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 18:53 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- daraśekp
- Posty: 979
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 2-os wagon kryty - typ Bremen
Zauważyłem, że w tych wagonach drzwi są jako element osobny, nie jako odlew całościowy. Nie wiem jak są mocowane do wagonu, czy klejone. Ta konstrukcja pozwala na ''otwarcie'' drzwi, jednak trzeba uważać na rygiel drzwi (czy jak tam fachowo nazywa się ich zamknięcie) żeby go nie ułamać. Można ustawić na bocznicy lub przed magazynem i odtworzyć scenkę np. rozładunku...



- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: 2-os wagon kryty - typ Bremen
Co do pomostu Hadler powiedział, że tak było w oryginale, pokazywał mi tez oryginalne fotki, rozmawiałem z nim osobiscie. Bardzo długo nad tym pomostem myśleli.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
2-os wagon kryty - typ Bremen
Bremen
Dokładna nazwa modelu
Zestaw dwóch wagonów krytych Gklm zarządu PKP
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
Haedl Manufaktur Inh.Ralf Hadler; Laage – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
113030-11
Zarząd kolejowy
PKP - Polskie Koleje Państwowe
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
Wagon z pomostem:
21 RIV MC
51 PKP
113 8 397-6
.Gklm (Kdth)
Wagon bez pomostu:
21 RIV MC
51 PKP
114 3 921-6
.Gklm (Kdt)
Stacjonowanie/data:
Elementy specyficzne
jeden z wagonów wyposażony w pomost hamulcowy
Wersje modelu
113011A - wagon kryty Bremen zarządu DRB, epoka II
113012A - wagon kryty Bremen zarządu DR (USSR Zone), epoka III
113013 - wagon kryty Glms zarządu DR do przewozu przesyłek ekspresowych "Expressgut", epoka IV
113014 - wagon kryty Gms zarządu DR, epoka III
113016 - wagon kryty Glmrs zarządu DR, epoka IV (wagon m.in. z odwzorowaniem dodatkowych wzmocnień ścian bocznych)
113020 - wagon kryty Glms zarządu DR do przewozu czteroetylku ołowiu "TEB"zakładów VEB Chemiefaserwerks Premnitz, epoka IV (dla MBS Sebnitz)
113021 - wagon kryty Gms zarządu DR do przewozu czteroetylku ołowiu "TEB", epoka III
113022 - wagon kryty Gms zarządu DR do przewozu czteroetylku ołowiu "TEB", epoka IV z pomostem hamulcowym
113030-02 - wagon kryty Gklm zarządu PKP, epoka IV (dla EKA Model)
wagon z opisem kolei DB (epoka IV) występuje również w zestawie 115001.
Sprzęg
Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM.
Uwagi:
Model reprezentuje dobry poziom wykonania. Na pozytywną opinię zasługuje zwłaszcza precyzyjny odlew pudła wagonu. O ile bolączką pierwszych modeli tego producenta była jakość nadruku, tu problem ten w zasadzie już nie występuje. Jakkolwiek zawsze może być lepiej, to tu jest już całkiem przyzwoicie. Co ciekawe - opis z oznaczeniem serii i numerem wagonu umieszczony jest bezpośrednio przy dolnej krawędzi, odmiennie niż miało to miejsce w modelu przegotowanym dla EKA-Model. Wagon porusza się sprawnie, wyposażony jest w nowy typ sprzęgów (zakładam, że produkcji f-my Kuehn). Bardzo ciekawie prezentuje się pomost hamulcowy, który podobnie jak w innych konstrukcjach tego okresu zamontowany jest jako "zawieszony" na zderzakach. Tu może niewielką uwagę można mieć do jego szerokość - sięga praktycznie tarczy zderzaka a winien kończyć się mniej więcej na wysokości końca trzonu zderzaka. O ile w oryginale stanowiłoby to problem, w modelu jest to w sumie detal. Szkoda, że tytułem urozmaicenia jeden z wagonów nie bazuje na zmienionej formie nadwozia (jak w modelu113016). Ale może to dobra okazja do kolejnej wersji tego modelu w malowaniu PKP?


Zestaw dwóch wagonów krytych Gklm zarządu PKP

2

Haedl Manufaktur Inh.Ralf Hadler; Laage – Niemcy

Model gotowy

Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

Model wielkoseryjny

113030-11

PKP - Polskie Koleje Państwowe

IV

Wagon z pomostem:
21 RIV MC
51 PKP
113 8 397-6
.Gklm (Kdth)
Wagon bez pomostu:
21 RIV MC
51 PKP
114 3 921-6
.Gklm (Kdt)


jeden z wagonów wyposażony w pomost hamulcowy

113011A - wagon kryty Bremen zarządu DRB, epoka II
113012A - wagon kryty Bremen zarządu DR (USSR Zone), epoka III
113013 - wagon kryty Glms zarządu DR do przewozu przesyłek ekspresowych "Expressgut", epoka IV
113014 - wagon kryty Gms zarządu DR, epoka III
113016 - wagon kryty Glmrs zarządu DR, epoka IV (wagon m.in. z odwzorowaniem dodatkowych wzmocnień ścian bocznych)
113020 - wagon kryty Glms zarządu DR do przewozu czteroetylku ołowiu "TEB"zakładów VEB Chemiefaserwerks Premnitz, epoka IV (dla MBS Sebnitz)
113021 - wagon kryty Gms zarządu DR do przewozu czteroetylku ołowiu "TEB", epoka III
113022 - wagon kryty Gms zarządu DR do przewozu czteroetylku ołowiu "TEB", epoka IV z pomostem hamulcowym
113030-02 - wagon kryty Gklm zarządu PKP, epoka IV (dla EKA Model)
wagon z opisem kolei DB (epoka IV) występuje również w zestawie 115001.

Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM.

Model reprezentuje dobry poziom wykonania. Na pozytywną opinię zasługuje zwłaszcza precyzyjny odlew pudła wagonu. O ile bolączką pierwszych modeli tego producenta była jakość nadruku, tu problem ten w zasadzie już nie występuje. Jakkolwiek zawsze może być lepiej, to tu jest już całkiem przyzwoicie. Co ciekawe - opis z oznaczeniem serii i numerem wagonu umieszczony jest bezpośrednio przy dolnej krawędzi, odmiennie niż miało to miejsce w modelu przegotowanym dla EKA-Model. Wagon porusza się sprawnie, wyposażony jest w nowy typ sprzęgów (zakładam, że produkcji f-my Kuehn). Bardzo ciekawie prezentuje się pomost hamulcowy, który podobnie jak w innych konstrukcjach tego okresu zamontowany jest jako "zawieszony" na zderzakach. Tu może niewielką uwagę można mieć do jego szerokość - sięga praktycznie tarczy zderzaka a winien kończyć się mniej więcej na wysokości końca trzonu zderzaka. O ile w oryginale stanowiłoby to problem, w modelu jest to w sumie detal. Szkoda, że tytułem urozmaicenia jeden z wagonów nie bazuje na zmienionej formie nadwozia (jak w modelu113016). Ale może to dobra okazja do kolejnej wersji tego modelu w malowaniu PKP?




Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 14:03 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość