A może masz i racjęWitek M. pisze:A tu sie nie zgodze. Wszystko zalezy od kowala. Co zostanie niebawem udowodnionemaciej_kolej pisze: [...] Syrenka to nie Mercedes i co bys nie robil Mercedesem nie bedzie. I tak samo jest z Y- kami.
Reakt-Y-wacja...
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3251
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
A tu sie nie zgodze. Wszystko zalezy od kowala. Co zostanie niebawem udowodnionemaciej_kolej pisze: [...] Syrenka to nie Mercedes i co bys nie robil Mercedesem nie bedzie. I tak samo jest z Y- kami.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3251
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Ja bym nie przerabiał - w końcu to Y BTTB i zawsze nim będzie. Jest bo tak został zbudowany i jak to mawiali Syrenka to nie Mercedes i co byś nie robił Mercedesem nie będzie. I tak samo jest z Y- kami.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2006, 17:53 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Cos mi tu brakuje 
Bufory są za wysoko no i tą wyrwe w karoserii po skretoszczęku trza zaszpachlować.
Bufory są za wysoko no i tą wyrwe w karoserii po skretoszczęku trza zaszpachlować.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2006, 23:03 przez Karol, łącznie zmieniany 2 razy.
- marjas
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
- Lokalizacja: Luboń City
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Nigdzie, to moja produkcja na wlasny uzytek. Ale moge ci odpalic gratis cztery sztuki, jak mi podeslesz adres na PW (wyginanie juz we wlasnym zakresie).marjas pisze:A gdzie je moge˛ dostac´??
- marjas
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
- Lokalizacja: Luboń City
- Kontakt:
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Popieram...marjas pisze: [...] Najlepiej chyba be˛dzie wytrawic´ nowe

- marjas
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
- Lokalizacja: Luboń City
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Stopnie niczego nie blokują... ale jest jeden problem. Przy odcinaniu ze stopni zostaje ich połowa
Najlepiej chyba będzie wytrawić nowe 
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3251
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Zgadza się - miałem wątpliwości patrząc na fotki ale WitekM. je rozwiał. Można i tak modernizować swoje Ygreki. Swoją drogą Tillig jeszcze musi mieć sporo półproduktów po BTTB skoro są wagony Y w ofercie w takim wykonaniu, jedyne co poprawili to czytelność napisów i zmienili zestawy kołowe.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
No to tak:
po pierwsze sprzeg nie jest nieruchomy, jak napisal wyzej marjas, tylko jednak wychylny, bo mocowany do wozka. To zmienia postac rzeczy dosc istotnie.
po drugie jest pewien "kant" na zdjeciach - na prostej wagony stoja scisniete dzieki czemu wygladaja realistycznie, ale na luku sa rozciagniete, tak, ze nawet jedno oczko jest rozpiete (sprzegniete tylko na jedna zapadke).
Wniosek. Wiadomo od dawna, ze konstrukcje Y pozwalaja na pewne przysuniecie wagonow do siebie (trik ze skroconym sprzegiem opisywany nawet jakis czas temu w prasie, chyba w SK). Zatem jedyna "rewolucja" w przedstwionej konstrukcji to umieszczenie zderzakow na ostoi a nie na wozku. Pozostaje dopracownie stopni wejsciowych, tak aby nie blokowaly ani wozka, ani sprzegu.
Ale oczywiscie, zeby nie bylo, ze krytykuje - pomysl mi sie generalnie podoba. Co prawda wagon dalej pozostaje mocno zdeformowany jezeli idzie o dlugosc pudla oraz liczbe i szerokosc przedzialow, ale chociaz ogolna konstrukcje zyskuje nieco bardziej przypominajaca oryginal. A przy tym sama przebudowa nie jest specjalnie skomplikowana.
po pierwsze sprzeg nie jest nieruchomy, jak napisal wyzej marjas, tylko jednak wychylny, bo mocowany do wozka. To zmienia postac rzeczy dosc istotnie.
po drugie jest pewien "kant" na zdjeciach - na prostej wagony stoja scisniete dzieki czemu wygladaja realistycznie, ale na luku sa rozciagniete, tak, ze nawet jedno oczko jest rozpiete (sprzegniete tylko na jedna zapadke).
Wniosek. Wiadomo od dawna, ze konstrukcje Y pozwalaja na pewne przysuniecie wagonow do siebie (trik ze skroconym sprzegiem opisywany nawet jakis czas temu w prasie, chyba w SK). Zatem jedyna "rewolucja" w przedstwionej konstrukcji to umieszczenie zderzakow na ostoi a nie na wozku. Pozostaje dopracownie stopni wejsciowych, tak aby nie blokowaly ani wozka, ani sprzegu.
Ale oczywiscie, zeby nie bylo, ze krytykuje - pomysl mi sie generalnie podoba. Co prawda wagon dalej pozostaje mocno zdeformowany jezeli idzie o dlugosc pudla oraz liczbe i szerokosc przedzialow, ale chociaz ogolna konstrukcje zyskuje nieco bardziej przypominajaca oryginal. A przy tym sama przebudowa nie jest specjalnie skomplikowana.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2006, 14:00 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
- marjas
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
- Lokalizacja: Luboń City
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
maciej_kolej pisze:Mówiłeś o jednym testowym wagonie, a na fotkach są dwa - pytanie czy ten czerwony też jest po przebudowie?
Daniel pisze:Marjas napisał przecież że zrobił drugi wagon
-
Daniel
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3251
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Reakt-Y-wacja...
Mówiłeś o jednym testowym wagonie, a na fotkach są dwa - pytanie czy ten czerwony też jest po przebudowie?
Ostatnio zmieniony 06 cze 2006, 13:24 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- marjas
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
- Lokalizacja: Luboń City
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości










