BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: tydzial »

Ale tylko jedną
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: tydzial »

Przy żarówkach masz takie prostokątne blaszki jest to nic innego jak selenoid czyli dioda spróbuj jedną obrócić .
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: Samowarek »

Porównywałem zdjęcia u kolegi "siara"w prawym dolnym rogu zdjęcia jest lut, a na nim dużo kalafonii (co tam jest dolutowane?) bo u kolegi "et22" tego nie ma. Potrzebna jest odwrotna strona płytki jednego i drugiego loka do porównania.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:12 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: et22 »

U mnie wygląda to tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:10 przez et22, łącznie zmieniany 2 razy.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: Samowarek »

Ta blaszka jest przełącznikiem tory-trakcja. Szukam już ze dwie godziny i bez rezultatu. Co z tym "fantem" zrobić. Czego się dopatrzyłem ze zdjęcia to: świetlenie czołowe to żarówki + światłowód (dolne? chyba też). Z tego co widać to będzie potrzebne zdjęcie odwrotnej strony płytki drukowanej (tym sposobem może uda się zrobić schemat układu). W tej chwili nie widać połączeń do silnika, gdzie jest podłączone zasilanie (z odbieraków na kołach) i co pod spodem jest przylutowane? Bądźmy na dobrej drodze, może się uda to wszystko doprowadzić do ładu? :lol:
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 18:41 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: Sudovia »

Może to dziwne, ale spróbuj obrócić te blaszki co podają prąd na żarówki.
Awatar użytkownika
siara
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:58
Lokalizacja: Włocławek- Stolica Kujaw
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: siara »

To jest zdjęcie mojej BR 250
Obrazek
i czekam co wy na to koledzy.
Ps. Gdzie ja mogę diody czerwone kupić ?? :D :D :D
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 18:39 przez siara, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10871
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: ArturSchŁ »

Samowarek pisze:... wcześniej zaopatrzył się w dwie diody prostownicze.
To znaczy, na przykład, diody 1N4001.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 15:21 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: Samowarek »

Nie wdając się w to co ktoś wcześniej "namodził" można zreperować to i bez zdjęcia i schematu. Rozlutował bym to wszystko, a wcześniej zaopatrzył się w dwie diody prostownicze. Metodą "prób" podłączył napięcie i szukał by diody zaświeciły zgodnie z kierunkiem jazdy (przód biała, tył czerwona). Jak to już mamy wlutował diodę by się dalej świeciły. Taką kombinację w drugą stronę powtórzył oczywiście po zmianie polaryzacji napięcia i wlutował diodę. Remont skończony lok na tory i jazda. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 15:18 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: golab »

Masz źle polutowane połączenia - może wklej foto swojej płytki.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 15:18 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
siara
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:58
Lokalizacja: Włocławek- Stolica Kujaw
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: siara »

Może któryś z kolegów mógłby mi przesłać w dobrej jakości zdjęcie po zdjęciu budy z BR 250, oczywiście komu świeci dobrze na forum PW allbo @. Z góry wielkie dzia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :)
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: et22 »

Nie jest to normalna cecha, powinno działać prawidłowo. Moim zdaniem wygląda to tak, jakby z jednej strony coś było odwrotnie polutowane.
Awatar użytkownika
siara
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:58
Lokalizacja: Włocławek- Stolica Kujaw
Kontakt:

BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe

Post autor: siara »

Witam koledzy. Znów potrzebna mi jest wasza pomoc :lol: :lol: :lol:.
Całkiem niedawno dokonałem zakupu modelu lokomotywy elektrycznej serii BR 250 produkcji BTTB. Niestety potwierdziło się to, co czytałem o niej na forum. Przy tak dużych rozmiarach lokomotywy zastosowany napęd jest niewystarczający, co niestety przekłada się również siłę uciągu lokomotywy :( Ale do rzeczy. W katalogu BTTB z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych było napisane, że lokomotywa BR 250 posiada oświetlenie zmiennokierunkowe. Byłem przekonany, że funkcjonuje ono w sposób następujący: Kiedy lokomotywa porusza się do przodu, to na czole lokomotywy świecą białe światła, natomiast na jej końcu - czerwone. Ponadto byłem przekonany, że po zmianie kierunku jazdy, w miejscu gdzie świeciły się czerwone światła zapalają się białe, a miejscu białych zapalają się czerwone. Tymczasem w rzeczywistości jest - bynajmniej w przypadku posiadanego przeze mnie egzemplarzu lokomotywy BR 250 - jest zupełnie inaczej. A wygląda to tak: Kiedy lokomotywa porusza się do przodu, to białe światła palą się zarowno na przodzie jak i końcu lokomotywy, natomiast po zmianie kierunku jazdy czerwone światełka palą się na czole i końcu lokomotywy. Czy jest to norma w odniesieniu do tej lokomotywy, czy może jest to jakaś wada? Ponadto po przyłożeniu diody zaporowej czerwone diody przestały świecić. Co mogło być tego przyczyną? Z góry dziękuję za każdą pomoc i radę. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości