BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Ale tylko jedną
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Przy żarówkach masz takie prostokątne blaszki jest to nic innego jak selenoid czyli dioda spróbuj jedną obrócić .
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Porównywałem zdjęcia u kolegi "siara"w prawym dolnym rogu zdjęcia jest lut, a na nim dużo kalafonii (co tam jest dolutowane?) bo u kolegi "et22" tego nie ma. Potrzebna jest odwrotna strona płytki jednego i drugiego loka do porównania.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:12 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:10 przez et22, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Ta blaszka jest przełącznikiem tory-trakcja. Szukam już ze dwie godziny i bez rezultatu. Co z tym "fantem" zrobić. Czego się dopatrzyłem ze zdjęcia to: świetlenie czołowe to żarówki + światłowód (dolne? chyba też). Z tego co widać to będzie potrzebne zdjęcie odwrotnej strony płytki drukowanej (tym sposobem może uda się zrobić schemat układu). W tej chwili nie widać połączeń do silnika, gdzie jest podłączone zasilanie (z odbieraków na kołach) i co pod spodem jest przylutowane? Bądźmy na dobrej drodze, może się uda to wszystko doprowadzić do ładu? 

Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 18:41 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sudovia
- Posty: 330
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Może to dziwne, ale spróbuj obrócić te blaszki co podają prąd na żarówki.
- siara
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 mar 2009, 21:58
- Lokalizacja: Włocławek- Stolica Kujaw
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 18:39 przez siara, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
To znaczy, na przykład, diody 1N4001.Samowarek pisze:... wcześniej zaopatrzył się w dwie diody prostownicze.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 15:21 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Nie wdając się w to co ktoś wcześniej "namodził" można zreperować to i bez zdjęcia i schematu. Rozlutował bym to wszystko, a wcześniej zaopatrzył się w dwie diody prostownicze. Metodą "prób" podłączył napięcie i szukał by diody zaświeciły zgodnie z kierunkiem jazdy (przód biała, tył czerwona). Jak to już mamy wlutował diodę by się dalej świeciły. Taką kombinację w drugą stronę powtórzył oczywiście po zmianie polaryzacji napięcia i wlutował diodę. Remont skończony lok na tory i jazda. 

Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 15:18 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Masz źle polutowane połączenia - może wklej foto swojej płytki.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 15:18 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
- siara
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 mar 2009, 21:58
- Lokalizacja: Włocławek- Stolica Kujaw
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Może któryś z kolegów mógłby mi przesłać w dobrej jakości zdjęcie po zdjęciu budy z BR 250, oczywiście komu świeci dobrze na forum PW allbo @. Z góry wielkie dzia
















-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Nie jest to normalna cecha, powinno działać prawidłowo. Moim zdaniem wygląda to tak, jakby z jednej strony coś było odwrotnie polutowane.
- siara
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 mar 2009, 21:58
- Lokalizacja: Włocławek- Stolica Kujaw
- Kontakt:
BTTB BR 250 i jej oświetlenie zmiennokierunkowe
Witam koledzy. Znów potrzebna mi jest wasza pomoc
.
Całkiem niedawno dokonałem zakupu modelu lokomotywy elektrycznej serii BR 250 produkcji BTTB. Niestety potwierdziło się to, co czytałem o niej na forum. Przy tak dużych rozmiarach lokomotywy zastosowany napęd jest niewystarczający, co niestety przekłada się również siłę uciągu lokomotywy
Ale do rzeczy. W katalogu BTTB z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych było napisane, że lokomotywa BR 250 posiada oświetlenie zmiennokierunkowe. Byłem przekonany, że funkcjonuje ono w sposób następujący: Kiedy lokomotywa porusza się do przodu, to na czole lokomotywy świecą białe światła, natomiast na jej końcu - czerwone. Ponadto byłem przekonany, że po zmianie kierunku jazdy, w miejscu gdzie świeciły się czerwone światła zapalają się białe, a miejscu białych zapalają się czerwone. Tymczasem w rzeczywistości jest - bynajmniej w przypadku posiadanego przeze mnie egzemplarzu lokomotywy BR 250 - jest zupełnie inaczej. A wygląda to tak: Kiedy lokomotywa porusza się do przodu, to białe światła palą się zarowno na przodzie jak i końcu lokomotywy, natomiast po zmianie kierunku jazdy czerwone światełka palą się na czole i końcu lokomotywy. Czy jest to norma w odniesieniu do tej lokomotywy, czy może jest to jakaś wada? Ponadto po przyłożeniu diody zaporowej czerwone diody przestały świecić. Co mogło być tego przyczyną? Z góry dziękuję za każdą pomoc i radę. Pozdrawiam



Całkiem niedawno dokonałem zakupu modelu lokomotywy elektrycznej serii BR 250 produkcji BTTB. Niestety potwierdziło się to, co czytałem o niej na forum. Przy tak dużych rozmiarach lokomotywy zastosowany napęd jest niewystarczający, co niestety przekłada się również siłę uciągu lokomotywy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości