Tr6-39

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: tetryk1955 »

Rozwiązanie ze śrubką jest mechanicznie dobre- kocioł jest sztywny. trzeba tylko wymyślić jakiś sposób maskowania śruby - jest to do zrobienia, vide Br 86. Ja zrobię dekiel ze szpilą która będzie wchodziła w otwór wywiercony w łbie śruby. powinno jakoś wyglądać.
cichonęk
Posty: 505
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: cichonęk »

Witam, chętnie bym olał, bo w ogóle uważam to za idiotyczne rozwiązanie tylko problemem może być latający kocioł, tak wyczytałem tutaj , a ponieważ nie miałem i raczej nie będę miał dostępu do modelu, to nie mogę tego sprawdzić. Tymczasem w trakcie przebudowy nie wyobrażam sobie pozostawienia tabliczki, bo będzie to wyglądało jak przemalowanki rodem z Tilliga, czy Schirmera - pozdrawiam
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: tetryk1955 »

Ja mam konwersję mniej więcej za sobą. Ponieważ zacząłem od starej Br56 która ma w zbieralniku pary śrubkę mocującą kocioł do bebechów a kończyłem z kombinacją stary kocioł+nowe chassis (w pewnej chwili stare wiązary zaczęły budzić we mnie wstręt, a drugi raz kotła nie chciało mi się przerabiać) więc w nowym podwoziu w blasze stanowiącej mocowanie silnika wywierciłem i nagwintowałem otwór na śrubę mocującą. Tak więc zatrzask znikł lecz pojawiła się śruba w kołpaku zbieralnika pary. Muszę dorobić jeszcze pokrywę kołpaka maskującą tę śrubę. Stary kocioł nie do końca pasuje na nowe chassis - trzeba w okolicy paleniska trochę popracować od wewnątrz pilnikiem, z nowym kotlem oczywiście problemu nie będzie. Zatrzask z tabliczki raczej olej bo nie bardzo wyobrażam sobie czym tabliczkę w roli zatrzasku zastąpić. Polecam http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... +na+Tr6-10. Z braku zdjęć wzorowałem się na tej stronie ale teraz widzę że np generator powinien pozostac na starym miejscu - ja go przenioslem na pomost. Największy problem jest z kołem zamachowym - aż się prosi żeby je wywalić ale nie wiem jak się to skończy dla właściwości jezdnych. Chcę na próbę zabudować silnik bez koła i zobaczyć jak będzie w cyfrze ale nie mam na razie takiego silnika. Życzę powodzenia.
cichonęk
Posty: 505
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: cichonęk »

Witam, a ja zadam jedno pytanie pośrednio związane z tematem. Również mam w planach konwersję BR56 na Tr6 wykorzystując model Tilliga. Jak przejrzałem serwisówkę tej lokomotywy to się zorientowałem, że niemiecka tabliczka z numerem serii na drzwiach dymnicy jest jednocześnie jakimś zatrzaskiem mocującym obudowę. Moje pytanie, czy można usunąć tę tabliczkę bez obawy, że obudowa będzie luźna, bądź np. "niezdejmowalna"? - zaznaczam, że nie miałem modelu w rękach - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 paź 2011, 15:13 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: kolmod »

przemcol pisze:Tu jest zdjęcie z drugiej strony, ale nie wiele widać.
Ten smoczek na pierwszym planie jakoś taki zamęt wprowadza... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 04 paź 2011, 07:17 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: gemol »

Puść mi e-mail, to wyślę ci kilka swoich zdjęć teerki /również lewej strony/. Zakładam, że masz zamiar wykonać model parowozu jeszcze z czasów eksploatacji, a eksponat w muzeum wygląda ciut odmiennie. Na pewno nie obcinaj komina - ja zrobiłem ten błąd w swojej przeróbce, a późniejsza analiza zdjęć z ekploatacji wykazała, że komin do końca był kompletny.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 438
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: przemcol »

Cieszę się, że pomogłem rozwiązać jedną zagadkę. ;)
Pozdrawiam Przemek
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 247
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: wactt »

Bardzo dziękuję i proszę o jeszcze ;) - przemcol mimo wszystko coś widać na tym zdjęciu i jedna zagadka rozwiązana, wiec coś już wiem .
Zdjęcia będą wyłącznie używane tylko jako informacja techniczna przy konwersji BR56 na Tr6-39.
pozdrawiam Wacek
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: et22 »

Pewno nie wiele Ci pomogą, ale zawsze. Niestety także bez drugiej strony. Jest tam wąsko, trudno wykonać dobre zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
P.S. Zdjęcia są mojego autorstwa można je dowolnie wykorzystywać, kopiować itd, do celów niekomercyjnych.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 19:18 przez et22, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 438
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tr6-39

Post autor: przemcol »

Tu jest zdjęcie z drugiej strony, ale nie wiele widać.
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 247
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Tr6-39

Post autor: wactt »

Witam !
Poszukuję wszelakich zdjęć lokomotywy Tr6-39, tej, która stoi w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Niestety w necie jest tylko profil prawy i jedna fotka z tyłu od strony tendra ( ktoś rąbnął reflektory :D )
Interesują mnie wszelakie zdjęcia - mogą być też artykuły. Przeglądałem swoje "Światy kolei" i nie znalazłem. Będę wdzięczny nawet za np określenie gdzie dane mogą się znajdować.
pozdrawiam Wacek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość