Tr6-39
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Rozwiązanie ze śrubką jest mechanicznie dobre- kocioł jest sztywny. trzeba tylko wymyślić jakiś sposób maskowania śruby - jest to do zrobienia, vide Br 86. Ja zrobię dekiel ze szpilą która będzie wchodziła w otwór wywiercony w łbie śruby. powinno jakoś wyglądać.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Witam, chętnie bym olał, bo w ogóle uważam to za idiotyczne rozwiązanie tylko problemem może być latający kocioł, tak wyczytałem tutaj , a ponieważ nie miałem i raczej nie będę miał dostępu do modelu, to nie mogę tego sprawdzić. Tymczasem w trakcie przebudowy nie wyobrażam sobie pozostawienia tabliczki, bo będzie to wyglądało jak przemalowanki rodem z Tilliga, czy Schirmera - pozdrawiam
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Ja mam konwersję mniej więcej za sobą. Ponieważ zacząłem od starej Br56 która ma w zbieralniku pary śrubkę mocującą kocioł do bebechów a kończyłem z kombinacją stary kocioł+nowe chassis (w pewnej chwili stare wiązary zaczęły budzić we mnie wstręt, a drugi raz kotła nie chciało mi się przerabiać) więc w nowym podwoziu w blasze stanowiącej mocowanie silnika wywierciłem i nagwintowałem otwór na śrubę mocującą. Tak więc zatrzask znikł lecz pojawiła się śruba w kołpaku zbieralnika pary. Muszę dorobić jeszcze pokrywę kołpaka maskującą tę śrubę. Stary kocioł nie do końca pasuje na nowe chassis - trzeba w okolicy paleniska trochę popracować od wewnątrz pilnikiem, z nowym kotlem oczywiście problemu nie będzie. Zatrzask z tabliczki raczej olej bo nie bardzo wyobrażam sobie czym tabliczkę w roli zatrzasku zastąpić. Polecam http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... +na+Tr6-10. Z braku zdjęć wzorowałem się na tej stronie ale teraz widzę że np generator powinien pozostac na starym miejscu - ja go przenioslem na pomost. Największy problem jest z kołem zamachowym - aż się prosi żeby je wywalić ale nie wiem jak się to skończy dla właściwości jezdnych. Chcę na próbę zabudować silnik bez koła i zobaczyć jak będzie w cyfrze ale nie mam na razie takiego silnika. Życzę powodzenia.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Witam, a ja zadam jedno pytanie pośrednio związane z tematem. Również mam w planach konwersję BR56 na Tr6 wykorzystując model Tilliga. Jak przejrzałem serwisówkę tej lokomotywy to się zorientowałem, że niemiecka tabliczka z numerem serii na drzwiach dymnicy jest jednocześnie jakimś zatrzaskiem mocującym obudowę. Moje pytanie, czy można usunąć tę tabliczkę bez obawy, że obudowa będzie luźna, bądź np. "niezdejmowalna"? - zaznaczam, że nie miałem modelu w rękach - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 paź 2011, 15:13 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Ten smoczek na pierwszym planie jakoś taki zamęt wprowadza...przemcol pisze:Tu jest zdjęcie z drugiej strony, ale nie wiele widać.

Ostatnio zmieniony 04 paź 2011, 07:17 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Puść mi e-mail, to wyślę ci kilka swoich zdjęć teerki /również lewej strony/. Zakładam, że masz zamiar wykonać model parowozu jeszcze z czasów eksploatacji, a eksponat w muzeum wygląda ciut odmiennie. Na pewno nie obcinaj komina - ja zrobiłem ten błąd w swojej przeróbce, a późniejsza analiza zdjęć z ekploatacji wykazała, że komin do końca był kompletny.
- przemcol
- Posty: 438
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Cieszę się, że pomogłem rozwiązać jedną zagadkę. 
Pozdrawiam Przemek

Pozdrawiam Przemek
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Bardzo dziękuję i proszę o jeszcze
- przemcol mimo wszystko coś widać na tym zdjęciu i jedna zagadka rozwiązana, wiec coś już wiem .
Zdjęcia będą wyłącznie używane tylko jako informacja techniczna przy konwersji BR56 na Tr6-39.
pozdrawiam Wacek

Zdjęcia będą wyłącznie używane tylko jako informacja techniczna przy konwersji BR56 na Tr6-39.
pozdrawiam Wacek
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Pewno nie wiele Ci pomogą, ale zawsze. Niestety także bez drugiej strony. Jest tam wąsko, trudno wykonać dobre zdjęcia:

P.S. Zdjęcia są mojego autorstwa można je dowolnie wykorzystywać, kopiować itd, do celów niekomercyjnych.






P.S. Zdjęcia są mojego autorstwa można je dowolnie wykorzystywać, kopiować itd, do celów niekomercyjnych.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 19:18 przez et22, łącznie zmieniany 3 razy.
- przemcol
- Posty: 438
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tr6-39
Tu jest zdjęcie z drugiej strony, ale nie wiele widać.
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tr6-39
Witam !
Poszukuję wszelakich zdjęć lokomotywy Tr6-39, tej, która stoi w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Niestety w necie jest tylko profil prawy i jedna fotka z tyłu od strony tendra ( ktoś rąbnął reflektory
)
Interesują mnie wszelakie zdjęcia - mogą być też artykuły. Przeglądałem swoje "Światy kolei" i nie znalazłem. Będę wdzięczny nawet za np określenie gdzie dane mogą się znajdować.
pozdrawiam Wacek
Poszukuję wszelakich zdjęć lokomotywy Tr6-39, tej, która stoi w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Niestety w necie jest tylko profil prawy i jedna fotka z tyłu od strony tendra ( ktoś rąbnął reflektory

Interesują mnie wszelakie zdjęcia - mogą być też artykuły. Przeglądałem swoje "Światy kolei" i nie znalazłem. Będę wdzięczny nawet za np określenie gdzie dane mogą się znajdować.
pozdrawiam Wacek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość