Ty5
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
Chciałbym podziękować kolegom za nieoczekiwanie duży odzew a w szczególności Robciowi i Brovarkowi, którzy udostępnili mi skany ze swoich zbiorów. Dzięki Waszej pomocy w ciągu kilku dni mam dokumentację która pozwoli zmierzyć się z kolejną konwersją. Bardzo dobrze nadaje się do tego Tillig 02297.
Będę drążył dalej. Wg p. Terczyńskiego nr 52 był jednym z dwóch rodem z Belgii. Nasuwa się podejrzenie że drugim była 51. poprosze o ewentualny komentarz. I jeszcze jedno: oryginalne UK miały usunięte jeszcze przez Niemców przegrzewacze w dymnicy i w to miejsce była wstawiona gustowna, nitowana łata. Czy te łaty przetrwały w naszych UK czy dymnice były wymieniane/przerabiane u nas na tyle gruntownie że łaty zniknęły?
Będę drążył dalej. Wg p. Terczyńskiego nr 52 był jednym z dwóch rodem z Belgii. Nasuwa się podejrzenie że drugim była 51. poprosze o ewentualny komentarz. I jeszcze jedno: oryginalne UK miały usunięte jeszcze przez Niemców przegrzewacze w dymnicy i w to miejsce była wstawiona gustowna, nitowana łata. Czy te łaty przetrwały w naszych UK czy dymnice były wymieniane/przerabiane u nas na tyle gruntownie że łaty zniknęły?
Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 22:57 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
Na zdjęciu wraka widać wyraźnie: Par. Gniezno, lecz nie wiem z jakiego okresu , z faktu że na zdjęciu jest wrak wnioskuję że Gniezno było ostatnie.
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/5390415302/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/5390415302/
Ostatnio zmieniony 04 cze 2011, 16:54 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
Interesują mnie jakiekolwiek zdjęcia lub rysunki dotyczące Ty5 UK. Cały materiał ikonograficzny jakim dysponuję to jedno zdjęcie wraku Ty5-51. Czy we wspomnianej przez Ciebie książce jest coś o Ty5 UK?
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
Ale 10-ka ma duże uszy! Szukam małych. Najlepiej na UK. Czy małe uszy były montowane tylko na UK? Nieistniejąca już (chyba) 51-ka to wersja UK.
Widzę że było ich całkiem sporo : 13,24,46,50,51,52,54.
Widzę że było ich całkiem sporo : 13,24,46,50,51,52,54.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2011, 23:01 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
Dzięki za masowy odzew
. Teraz będę trawił zdobyte informacje
.


-
- Posty: 139
- Rejestracja: 16 gru 2009, 11:34
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Kontakt:
Kolej w skali 1:1 Ty5
W Wolsztynie stoi Ty5 -10
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ty5
W Świecie Kolei 6/2000 są zdjęcia Ty5 z małymi wiatrownicami o numerach 13, 50 i 52.
W styczniu 1966 "13" stacjonowała w MD Poznań Towarowa, a pozostałe dwie w MD Gniezno.
W tym samym czasie, wymienione przez jacka61 loki stacjonowały: 24 i 54 w MD Gniezno, a 46 w MD Franowo.
W styczniu 1966 "13" stacjonowała w MD Poznań Towarowa, a pozostałe dwie w MD Gniezno.
W tym samym czasie, wymienione przez jacka61 loki stacjonowały: 24 i 54 w MD Gniezno, a 46 w MD Franowo.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
Dzięki bardzo, czy były to UK podobnie jak 51, czy byly też z Gniezna?
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Ty5
PS do poprzedniego postu: mam 1 zdjęcie Ty5-51, ale to wszystko.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Ty5
"Podczas eksploatacji parowozów Ty5 na PKP dokonywano szeregu drobnych przeróbek, celem dopasowania maszyn do standardów panujących na polskich kolejach. M. in. instalowano inżektory Metcalfe'a-Friedmanna, wymieniano reflektory i przerabiano na uproszczony system wentylacji budki maszynisty. Parowozy "wojenne" o uproszczonej budowie otrzymały małe wiatrownice typu Wittego, podobne do tych stosowanych np. na Ty2." Cytat za: Kraina żywych maszyn. Czy ktoś coś wie na temat Ty5 z małymi wiatrownicami?. Przebieg służby, nr, jakieś fotki
Czy jakieś egzemplarze Ty 5 jeździły z tendrem sztywnoramowym 


Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 13:19 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość