Węglarka Es w epoce V

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 299
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Węglarka Es w epoce V

Post autor: sTTaszek »

Żukow pisze:Nie udało mi się dotrzeć do tego rysunku w ŚK, więc gdyby ktoś mógł zeskanować, to byłbym wdzięczny.
Wysłałem mailem

Staszek
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 18:28 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Węglarka Es w epoce V

Post autor: Mikołaj »

Nie udało mi się dotrzeć do tego rysunku w ŚK, więc gdyby ktoś mógł zeskanować, to byłbym wdzięczny.
Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Węglarka Es w epoce V

Post autor: Mikołaj »

Dzięki, poszukam tego rysunku. Natomiast, co do różnic w wymiarach, to nie są jakieś astronomiczne, a mnie interesuje głównie to, żeby wagon z grubsza wyglądał, jak powinien. Nie jestem purystą wymiarowym.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Węglarka Es w epoce V

Post autor: oelka »

Żukow pisze:Czy ktoś próbował się zmierzyć z tym bardzo popularnym modelem, ale dla odmiany w wersji bardziej nam współczesnej? Pytam, bo zdjęć i konkretnych informacji o tych wagonach w epoce V jest naprawdę, jak na lekarstwo. Głównie interesuje mnie to, jak bardzo muszę zaingerować w model Tilliga?
Musisz zaingerować w dość dużym stopniu. Wyprodukowane w latach 90. węglarki typu 3W/L, różnią się od znormalizowanej węglarki UIC, w Polsce reprezentowanej przez wagon typu 9W i znanej nam również z modelu w TT. Po pierwsze inny jest rozstaw osi, a więc zmieniają się proporcje modelu. Zresztą wszystko jest w tabeli:
http://www.1435mm.cba.pl/katalog/katalo ... we_es.html

W Świecie Kolei 8/2003 był zamieszczony rysunek poglądowy wagonu 3W/L

Można jeszcze dodać, że wagony 3W/L powstały przez wykorzystanie odstawionych chłodni 202Lc. Pierwsze prototypy węglarek zbudowanych na bazie chłodni (1W/L, 2W/L) nie były najlepsze. Dopiero skrócenie ostoi wagonu i rozstawu osi do 6 metrów pozwoliło wyprodukować sprawny wagon.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 23:10 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Węglarka Es w epoce V

Post autor: Mikołaj »

Witam

Czy ktoś próbował się zmierzyć z tym bardzo popularnym modelem, ale dla odmiany w wersji bardziej nam współczesnej? Pytam, bo zdjęć i konkretnych informacji o tych wagonach w epoce V jest naprawdę, jak na lekarstwo. Głównie interesuje mnie to, jak bardzo muszę zaingerować w model Tilliga? Chodzi głównie o wygląd burt. Jak dotąd natrafiłem na dwie wersje:
Obrazek
tekstura z Maszyny
Obrazek
znalezione w internecie
W sumie oba warianty dość łatwe do wykonania, ale może są jeszcze jakieś łatwiejsze?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 2 gości