SN61-183
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: SN61-183
Wagon posiada wszystkie części oryginalne łącznie z silnikiem.
A co do losu jaki czeka "Ganza" nie informują władza Cargo co zamierza , daj Boże że tak ma być że fundacja tym się zajmie?
A co do losu jaki czeka "Ganza" nie informują władza Cargo co zamierza , daj Boże że tak ma być że fundacja tym się zajmie?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 10:25 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: SN61-183
Fundacja Era Parowozów http://www.eraparowozow.pl/ :
W dniu 19.01.2010 świat miłośników kolei został zaalarmowany informacją o postawieniu do kasacji historycznego wagonu SN81-183 z Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Szczecinie.
Ja mam jeszcze jedno pytanie, przy okazji: Jaki silnik spalinowy posiada SN61-183? Czy oryginalny Ganz, czy licencyjny Henschla z Zakładów Nowotki?
Krzysztof
W dniu 19.01.2010 świat miłośników kolei został zaalarmowany informacją o postawieniu do kasacji historycznego wagonu SN81-183 z Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Szczecinie.
Kod: Zaznacz cały
Sprawdziliśmy tę informację i okazało się, że nie była ona prawdziwa. Wagon motorowy SN61-183 nie został zakwalifikowany do kasacji, ale uznano go jako zbędny do działalności podstawowej w Spółce PKP CARGO. Jako tabor zbędny, będzie mógł być przekazany zainteresowanym podmiotom, które będą potrafiły w pełni wykorzystać go do celów turystycznych. Przejęciem wagonu już zainteresowanych jest kilku chętnych.
Wszystko wskazuje na to, że zostanie on przekazany w formie darowizny do Fundacji, która stanie się jego prawnym właścicielem. Będzie to stanowiło gwarancję, że nie zostanie kiedykolwiek pocięty lub sprzedany za granicę. Fundacja natomiast przekaże go w długoletnie użytkowanie temu podmiotowi, który przygotuje najlepszy program jego wykorzystania i zagwarantuje środki finansowe na jego utrzymanie i eksploatację.
W ten sposób wagon będzie lepiej wykorzystany niż dotychczas i nadal będzie cieszył miłośników dawnej kolei.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 10:26 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: SN61-183
Pewnie w dalekich planach mają zamiar zrobić model, a tak serio to "Ganzem" trzeba zainteresować władze, bo my nie damy rady jako miłośnicy przebić zamiary władzy Cargo co z nim dalej.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, 17:42 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10852
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: SN61-183
Na Ganza jest kilku chętnych. Może by tak, by pozostał po nim ślad, koledzy np ze Szczecina, myślę o K&W, wykonali dla chętnych krótką serię właśnie tego egzemplarza (w TT
) 


- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: SN61-183
Oddać PRom w Chojnicach, mają doświadczenie i Ganz byłby u siebie.
Oni przecież drezynami już jeżdżą zamiast pociągami
Oni przecież drezynami już jeżdżą zamiast pociągami

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: SN61-183
W sumie to ktoś w rodzaju PSMK ze Skierniewic, lub Pyskowic mógł by go przejąć.tydzial pisze:...opiekun p.Roman też nie wie co dalej a to dzięki niemu ganz był na chodzie.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 08:54 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: SN61-183
Jasne, bo Wolsztyn jest dobry na wszystko...slawek pisze:... moim zdaniem powinien trafic do Wolsztyna,
We Wolsztynie brak jest jakiejkolwiek infrastruktury dla spalinówki...
Po drugie - ten "wspaniały" Wolsztyn wspaniale zajeżdża wszelki tabor który dostanie w swoje ręce - owszem trzeba jeździć, ale i trzeba doglądać, konserwować, naprawiać... co robi się z musu i "na odczep się". W przypadku maszyny której nikt tam na miejscu nie zna, i za którą "angole" nie zapłacą jej los byłby krótki i z góry znany.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 08:53 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: SN61-183
On jest wspaniały i moim zdaniem powinien trafic do Wolsztyna, mógl by tam prowadzic wagony do Poznania jako tzw "zaparowóz"
to jest jedyne rozsądne rozwiazanie
to jest jedyne rozsądne rozwiazanie
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: SN61-183
Był na stanie "Cargo" i to oni dysponują losami "Ganza", co dalej nie wiadomo,opiekun p.Roman też nie wie co dalej a to dzięki niemu ganz był na chodzie .
- Piotr Sekuła
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: SN61-183
O Jeez... no to petycja szczeciniaków jedynie uratuje tego stworka.
Głupole w tym PKP.
Głupole w tym PKP.
-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Re: SN61-183
A kogo właścicielem jest teraz ten pojazd i gdzie stacjonuje ?
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: SN61-183
No szkoda by było pociąć coś, co jest na chodzie. W Jaworzynie Śląskiej SN nie trzyma się kupy.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
SN61-183
Z dniem 31-12-2009r SM61-183 przestała figurować na stanie PKP Cargo Szczecin Port C. Tylko patrzeć jak z palnikami się do niego zabiorą , jedyny "Ganz" sprawny na chodzie z papierami idzie w odstawkę na razie stoi w szopie w porcie .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość