[Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Dawno obiecane fotki, kilka patentów na wykonanie gięcia, oraz gotowe modele.
http://img63.imageshack.us/gal.php?g=dsc08713.jpg
Widać też miejsce lutowania poręczy, z którymi miał problem Tadek.
Miniaturek nie wstawię bo mi się coś robi na myśl o imageshack'u.
http://img63.imageshack.us/gal.php?g=dsc08713.jpg
Widać też miejsce lutowania poręczy, z którymi miał problem Tadek.
Miniaturek nie wstawię bo mi się coś robi na myśl o imageshack'u.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2010, 10:35 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Porada dnia.
Zderzaki.
Prawy półokrągły, lewy płaski.

Zderzaki.
Prawy półokrągły, lewy płaski.

- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Zdecydowanie nie, jak jutro wróce to zamieszczę fotki.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Chętnie zobaczę, jak Ci się to udało.Ranger pisze:Swoją drogą ja nie maiłem żadnych problemów z dostępem do otworów..


- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Ja natomiast postaram sie wrzucić fotki obu zlutowanych wagonów (1k, 14K) wraz z etapami produkcji i rozwiązaniami jak co giąć.
Swoją drogą ja nie maiłem żadnych problemów z dostępem do otworów. U Ciebie Tadek być może wystąpił ten problem bo zamocowałeś poręcze lekko za bardzo wystające, powinny odstawać od pudła ok. 0,3mm. Można było to uzyskać dzięki zrobieniu sobie dystansu z kawałka blaszki pozostałej po wagonie. W związku z tym nie widziałes w środku wystających wąsów poręczy.
Jeśli otwory na poręcze zostały zasłoniete przez boczną ścianą to muszę Cię zmartwić, źle spasowałeś ściany boczne i czołowe.
Swoją drogą ja nie maiłem żadnych problemów z dostępem do otworów. U Ciebie Tadek być może wystąpił ten problem bo zamocowałeś poręcze lekko za bardzo wystające, powinny odstawać od pudła ok. 0,3mm. Można było to uzyskać dzięki zrobieniu sobie dystansu z kawałka blaszki pozostałej po wagonie. W związku z tym nie widziałes w środku wystających wąsów poręczy.
Jeśli otwory na poręcze zostały zasłoniete przez boczną ścianą to muszę Cię zmartwić, źle spasowałeś ściany boczne i czołowe.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Dlatego, że sześć z ośmiu punktów mocowania poręczy i uchwytów wypada w miejscach, które nie są dostępne od środka wagonu po złożeniu i zlutowaniu nadwozia.Ranger pisze:Dlaczego nie lutowałeś poręczy od środka wagonu![]()

To akurat nie było problemem. Wagon lutowałem zgodnie z zaleceniami producentaMisiek pisze:Bo dach był już zalutowany![]()

Postaram się wrzucić jeszcze parę zdjęć rozmontowanego wagonu.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Fuj, szczotki mosiężnej do dremela nie masz na stanie??T_Domagalski pisze:...Na szczęście cyna jest miękka i jej nadmiar można zeskrobać ostrym nożem....
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Odnoszę wrażenie, że zarówno Tadeusz jak i ja, składamy model "niezgodnie z instrukcją" strony.
Ja np. pudło zalutowałem "na ramie" najszybciej jak sie dało
Co później mi się czkawką odbiło jak musiałem poprawiać krzywo przyspawaną ścianę przednią (lub tylnią, nie pamiętam już którą
)
Ja np. pudło zalutowałem "na ramie" najszybciej jak sie dało


-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Ale podwozie jest odejmowalne /dla ułatwienia malowania/ i jest dostęp do wnętrza pudła. Konrad mnie ubiegł z tym pytaniem.
A ogólnie: brawo, Tadeusz, za montaż bez instrukcji.
A ogólnie: brawo, Tadeusz, za montaż bez instrukcji.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Bo dach był już zalutowanyRanger pisze:A teraz pytanie za 100pkt. Dlaczego nie lutowałeś poręczy od środka wagonu

- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
A teraz pytanie za 100pkt. Dlaczego nie lutowałeś poręczy od środka wagonu 

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
No i praktycznie skończyłem składanie.
Ale do rzeczy...
Dach
Najtrudniejszą rzeczą okazało się właściwe wygięcie dachu w łuk. Nie pomagało walcowanie różnymi wałkami. W końcu wyobliłem dach przesuwając po nim kilkakrotnie od drugiej strony kantem twardej deseczki.
Samo lutowanie dachu do reszty nadwozia wykonałem w następujących etapach - najpierw punktowo podlutowałem dach do krawędzi ścian czołowych, aby ustalić jego położenie, potem przylutowałem narożniki, a dopiero na koniec przylutowałem go wzdłuż obu ścian bocznych mocno rozgrzaną lutownicą.

Detale
W ramach eksperymentu postanowiłem wszystkie detale, jak stopnie, poręcze i uchwyty latarni również przylutować. Na "pierwszy ogień" poszły stopnie pod drzwiami wagonu. Te elementy lutuje się w miarę prosto do podwozia. Dzięki wpustom i podtrawieniom poszczególne części "same" trafiają we właściwe miejsca. Nieco gorzej poszło mi z lutowaniem poręczy. Te elementy również mają swoje otworki montażowe w obudowie, jednak można je było przylutować jedynie od wierzchu, przez co w niektórych miejscach zostało mi trochę za dużo cyny. Na szczęście cyna jest miękka i jej nadmiar można zeskrobać ostrym nożem.

I na koniec parę zdjęć całkowicie zlutowanego modelu:


Dach
Najtrudniejszą rzeczą okazało się właściwe wygięcie dachu w łuk. Nie pomagało walcowanie różnymi wałkami. W końcu wyobliłem dach przesuwając po nim kilkakrotnie od drugiej strony kantem twardej deseczki.

Samo lutowanie dachu do reszty nadwozia wykonałem w następujących etapach - najpierw punktowo podlutowałem dach do krawędzi ścian czołowych, aby ustalić jego położenie, potem przylutowałem narożniki, a dopiero na koniec przylutowałem go wzdłuż obu ścian bocznych mocno rozgrzaną lutownicą.


Detale
W ramach eksperymentu postanowiłem wszystkie detale, jak stopnie, poręcze i uchwyty latarni również przylutować. Na "pierwszy ogień" poszły stopnie pod drzwiami wagonu. Te elementy lutuje się w miarę prosto do podwozia. Dzięki wpustom i podtrawieniom poszczególne części "same" trafiają we właściwe miejsca. Nieco gorzej poszło mi z lutowaniem poręczy. Te elementy również mają swoje otworki montażowe w obudowie, jednak można je było przylutować jedynie od wierzchu, przez co w niektórych miejscach zostało mi trochę za dużo cyny. Na szczęście cyna jest miękka i jej nadmiar można zeskrobać ostrym nożem.


I na koniec parę zdjęć całkowicie zlutowanego modelu:




-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Mea Culpa, odpowiadając na Tadzia pytanie akurat plany miałem pod ręką, a wg nich tak to wygląda. Do zdjęcia miałem dalej. 

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Wiem.Ranger pisze:Ale muszę Cie zmartwić Tadek, ten kątownik to przylutowałeś odwrotnie

Gemol napisał na PW, że ma być "podtrawienie od góry". Niestety, z jednej strony zdążyłem już przylutować, zanim coś mnie tknęło i spojrzałem na zdjęcia oryginału. Teraz trochę boję się to ruszyć, żeby nie spaprać reszty. Z drugiej strony jest OK.
W każdym razie - gratuluję spostrzegawczości.

-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: [Relacja] Wagon kryty 75W/1K PKP (Kit MOD-ART)
Cz. 21 to zamek (na ścianie bocznej w szczelinie po lewej stronie drzwi).
Rozumiem, że chodzi o podtrawienia w cz. 20. Zachodzą na słupki, a więc podtrawieniem w stronę ściany.
Instrukcja montażu dla 1K już prawie gotowa.
Rozumiem, że chodzi o podtrawienia w cz. 20. Zachodzą na słupki, a więc podtrawieniem w stronę ściany.
Przy blasze 0,3 mm zdarza się, że otwory o średnicy 0,3 mm nie są przetrawione na wylot. Wystarczy 2-3 obroty wiertłem i otwór gotowy.Otworki w obudowie, służące do przetkania "łapek" prowadnicy, okazały się w moim konkretnym egzemplarzu niedrożne.
Instrukcja montażu dla 1K już prawie gotowa.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, 10:41 przez gemol, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości