V100 / BR110, TILLIG

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: winner_xp »

Z tego co kiedyś widziałem aby zainstalować dźwięk trzeba był się pozbyć jednej szfungmasy, oraz całego przeniesienia napędu na jeden wózek. Wtedy jest dość miejsca na dekoder oraz głośnik. Loka wtedy ma napęd na jeden wózek. Widziałem to kiedyś, może teraz dało by się to zrobić inaczej ;)
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1366
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: golab »

był kiedyś taki wątek na TTboardzie ... Z tego co pamiętam 110 z dźwiękiem jest jak Yeti ... Ktoś gdzieś kiedyś znał kogoś kto słyszał, że ktoś montował ...

Z tego co pisali to większy problem byłby z głośnikiem. Elwisa zapytaj
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 18:00 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czy zmieści się w tych lokomotywach dekoder dźwięku?

Post autor: MichalH »

Czy ktoś może montował w tych lokomotywach dekoder dźwięku ??
A jeśli tak to mógłby podesłać zdjęcia albo opisać sposób przeróbki ??
Chodzi o to, że mam informację z Modelmania, że sama płytka dekodera
dźwięku ESU/Zimo nie mieści się ani w pionie, ani leżąc na górze na przewodach.
Ale może macie na to jakiś patent ??
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 333
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: Sudovia »

Obydwie do kupienia u Sudovii :mrgreen:
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1366
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: golab »

Jest tez czerwona BTTB z takim samym czołem
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 13:04 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
killler1
Posty: 16
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:31
Lokalizacja: Chorzów (śląskie)
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: killler1 »

Dziękuję za linka, faktycznie odmian i wersji bez liku ale tylko ta ma czoła z białym malowaniem. To chyba miało podnosić widzialność takiej lokomotywy? U nas pamiętam jak malowano pas reflektorów na żółto ale odeszli od tego po jakimś czasie...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 13:03 przez killler1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: krzysztof »

zobacz tu:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02546
może nie biały kruk ale jakaś rzadkość to jest...
killler1
Posty: 16
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:31
Lokalizacja: Chorzów (śląskie)
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: killler1 »

Chciałem zapytać bo mam model tej spalinówki BttB z oznaczeniem DB 211-167-2 w malowaniu niebieskim z białym pasem pod linią okien oraz białymi panelami świateł na frontach czy to jakiś rarytas czy raczej przeciętniak? Loka kupiona jeszcze w składnicy harcerskiej i tak sobie przeleżała w super stanie i teraz zaintrygowała. :mrgreen: Jako smarkacz kupowało się to co akurat rzucili do sklepu :).. Jak przeglądam allegro to rzadko ten model trafiam, a jak był to bez oświetlenia, a ja posiadam takowe jednak nie kierunkowe. Może pokuszę się na diody :) . Pytam bo nie znalazłem jej w wykazie :(
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 13:01 przez killler1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: krzysztof »

nadwozie ściąga się jak w Tilligu, czyli są 4 zatrzaski (będące jego elementami) które wchodzą w ramę. ściskamy za boki najpierw 1 nosek (powinieneś wtedy zobaczyć te zatrzaski) i lekko pociągamy w górę, później drugi - jak zobaczysz wszystkie 4 można wtedy unieść i zdjąć górę. w BTTB nie ma problemu kabiny jak w Tilligu.
uwaga! te zatrzaski lubią się połamać!!!
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 09:13 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pytanie o zdejmowanie nadwozia w BR 110 BTTB

Post autor: MichalH »

Hej,

Mam pytanie o zdejmowanie nadwozia w BR 110 BTTB.
Do dołu mogę się dostać, a jak ściąga się górę by nie połamać jakiś zaczepów?
Dotychczas grzebałem tylko w parowozach BTTB, gdzie jest gustowna śrubka od góry.

Pozdrawiam, M
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 00:17 przez MichalH, łącznie zmieniany 2 razy.
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: kolmod »

Odginać bok? Dziwnie to wymyślili... można połamać. Ale dzięki za informacje. Tak zrobię.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 12:40 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
biker
Posty: 411
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: biker »

Po odczepieniu zaczepów budy wystarczy lekko odginać bok w miejscu zaślepki i ciągnąć obudowę ku górze.
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: kolmod »

Może głupie pytanie, ale czy mógłby ktoś napisać jak zdjęć pudło po zdjęciu budki? Blokuje się na tej zaślepce dolutowanej z boku, a nie chcę ciągnąć na siłę.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10356
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: ArturSchŁ »

Poczytaj TU.
:)
rojber
Posty: 2
Rejestracja: 06 paź 2009, 08:40
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: V100 / BR110, TILLIG

Post autor: rojber »

Witam , posiadam v 100 w wersji startowej numer katalogowy 02598, poszukuje kogoś kto przerabiał loke na DCC i mógłby się podzielić doświadczeniami i udzielić ewentualnych wskazówek pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość