witam,
ja tylko potwierdzę to, co napisał Kolega ostrak - wszędzie mam sprzęgi krótkie i przy jazdach nawet na rurkach 286 nie było problemu.
pozdrawiam: krzysztof
Sprzęg krótki czy długi
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Sprzęg krótki czy długi
A dwuosiowe cysterny i węglarki dadzą radę z krótkimi na łukach 286, co nie? 

- ostrak
- Posty: 254
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
- Lokalizacja: 54*N 19,5*E
- Kontakt:
Re: Sprzęg krótki czy długi
Różnią się długością pałąka, który wchodzi do gniazda w wagonie. W zależności, który wybierzesz tym odległość między wagonami będzie większa lub mniejsza. Osobiście kiedyś w całym taborze BTTB mialem krótsze sprzęgi i nie było problemów, ale słyszałem teorie, że przy ciasnych łukach niektóre wagony miały problem i prowadziło to do zahaczania bufora o bufor, a to w konsekwencji do wykolejania się wagonów.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 paź 2009, 12:27
- Lokalizacja: dęblin
- Kontakt:
Sprzęg krótki czy długi
Witam w swojej kolekcji posiadam sporo taboru BTTB niestety w kilku wgonach mam inne sprzegi. Na stronie
http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=7_74_842
znalazłem oferte sprzęgów
Sprzęg długi Tillig 08824/1
oraz
Sprzęg krótki Tillig 08823/1
I tu nasówa sie pytanie jakie sprzęgi kupic (do modeli BTTB) czym sie one różnia
http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=7_74_842
znalazłem oferte sprzęgów
Sprzęg długi Tillig 08824/1
oraz
Sprzęg krótki Tillig 08823/1
I tu nasówa sie pytanie jakie sprzęgi kupic (do modeli BTTB) czym sie one różnia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości