BR110 - napęd wprost idealny

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Cobrix
Posty: 440
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: BR110 - napęd wprost idealny

Post autor: Cobrix »

Ja co prawda nie jestem az takim fachowcem zeby opisac tego loka jak koledzy ale potwierdzam ze naped jest wprost rzucajacy na kolana. Jak dla mnie najlepszy lok w kolekcji. Jezdzi wprost cudnie - manewrowanie 110 to czysta przyjemnosc.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: BR110 - napęd wprost idealny

Post autor: Karol »

Wszystko sie zgadza, napęd w tym modelu jest wręcz idealny. Co wiecej można chciec.
Stosując licznik mojej konstrukcji mam w miarę dokłady pomiar szybkosci. Dla wszystkich lokow minimalana szybkość wybiegu wynosi 5kmh, natomist stabilna szybkość ( lok sie nigdzie nie zatrzyma) jest 7kmh i na prawde to jest bardzo wolno.
Nie dawno robiłem szczegółowe pomiaru minimalnych prędkosci, i tak:

:arrow: br 01 katastrofa start od 6.5 kmh
:arrow: taurus :shock: 4.5kmh
:arrow: br 218 5kmh
:arrow: br 130 1.5kmh :mrgreen:
:arrow: br 120 1.5 kmh

:arrow: [shadow=red]br 56 ( bttb)[/shadow] 18kmh :lol:
:arrow: [shadow=red]br 81 (bttb)[/shadow] 23kmh :/
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

BR110 - napęd wprost idealny

Post autor: ModelarzeTT »

Modele lokomotywy BR110 (V100) jako jedne z nielicznych wyposażone są w silnik pięciopolowy z dwoma kołami zamachowymi. Parametry takiego układu napędowego pod względem płynności jazdy są wręcz rewelacyjne (o tym chyba wszyscy wiedzą). Zrobiłem jednak dzisiaj testy prędkości lokomotyw BR110 w celu oceny doboru przekładni. Lokomotywy już „na oko” poruszają w sposób „bardzo naturalny” ale wyniki pomiarów okazały się wręcz szokujące.
Pomiarów dokonałem na prostym poziomym odcinku toru długości 3.2 m (tor główny naszej stacji od pierwszego do ostatniego rozjazdu) co odpowiada odcinkowi 384 m w skali 1:1. Na pierwszy ogień poszła BR204 DB Cargo z roku 2005. Ze stosunkowo ciężkim składem 5-ciu Rilsów + 5 Hbbinsów (Hbbinsy dają trochę popalić) lokomotywa przy napięciu zasilania 12V, przejeżdżała w/w odcinek średnio (dokonałem w sumie kilkunastu pomiarów) w czasie 15.9 s co daje średnią prędkość 87 km/h. Luzem przy 12V przejeżdżała ten odcinek w czasie 14.3 s co daje średnią prędkość 97 km/h. Prędkość maksymalna oryginału wynosi 100 km/h.
Minimalną prędkość płynnej jazdy uzyskałem przy napięciu 2.8V. Czas przejazdu 3 min 53.4 s co daje średnią prędkość 5.9 km/h
Druga lokomotywa V100 z 2002 roku uzyskała następujące wyniki: ze w/w składem przy 12V czas 14.6 s co daje średnią prędkość 95 km/h, luzem czas 13.1 s co daje średnią prędkość 106 km/h (przypominam Vmax oryginału to 100 km/h)
Minimalna prędkość przy 2.8V to w przypadku tej lokomotywy 6.7 km/h (czas 3 min 26.4 s)
Nieznaczne różnice w prędkościach obu lokomotyw mogą wynikać z faktu, że BR204 ma przejechane dopiero nieco ponad 500 km (czyli można powiedzieć, że jest jeszcze „niedotarta”)
Wniosek może być tylko jeden: przekładnia dobrana idealnie, co w połączeniu z pięciopolowym silnikiem i dwoma masami kinematycznymi daje .... (coś niesamowitego :D )
Pozdrowienia. ModelarzeTT - Krzysiek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości