BR110 - napęd wprost idealny
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: BR110 - napęd wprost idealny
Ja co prawda nie jestem az takim fachowcem zeby opisac tego loka jak koledzy ale potwierdzam ze naped jest wprost rzucajacy na kolana. Jak dla mnie najlepszy lok w kolekcji. Jezdzi wprost cudnie - manewrowanie 110 to czysta przyjemnosc.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: BR110 - napęd wprost idealny
Wszystko sie zgadza, napęd w tym modelu jest wręcz idealny. Co wiecej można chciec.
Stosując licznik mojej konstrukcji mam w miarę dokłady pomiar szybkosci. Dla wszystkich lokow minimalana szybkość wybiegu wynosi 5kmh, natomist stabilna szybkość ( lok sie nigdzie nie zatrzyma) jest 7kmh i na prawde to jest bardzo wolno.
Nie dawno robiłem szczegółowe pomiaru minimalnych prędkosci, i tak:
br 01 katastrofa start od 6.5 kmh
taurus
4.5kmh
br 218 5kmh
br 130 1.5kmh
br 120 1.5 kmh
[shadow=red]br 56 ( bttb)[/shadow] 18kmh
[shadow=red]br 81 (bttb)[/shadow] 23kmh 
Stosując licznik mojej konstrukcji mam w miarę dokłady pomiar szybkosci. Dla wszystkich lokow minimalana szybkość wybiegu wynosi 5kmh, natomist stabilna szybkość ( lok sie nigdzie nie zatrzyma) jest 7kmh i na prawde to jest bardzo wolno.
Nie dawno robiłem szczegółowe pomiaru minimalnych prędkosci, i tak:











-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
BR110 - napęd wprost idealny
Modele lokomotywy BR110 (V100) jako jedne z nielicznych wyposażone są w silnik pięciopolowy z dwoma kołami zamachowymi. Parametry takiego układu napędowego pod względem płynności jazdy są wręcz rewelacyjne (o tym chyba wszyscy wiedzą). Zrobiłem jednak dzisiaj testy prędkości lokomotyw BR110 w celu oceny doboru przekładni. Lokomotywy już „na oko” poruszają w sposób „bardzo naturalny” ale wyniki pomiarów okazały się wręcz szokujące.
Pomiarów dokonałem na prostym poziomym odcinku toru długości 3.2 m (tor główny naszej stacji od pierwszego do ostatniego rozjazdu) co odpowiada odcinkowi 384 m w skali 1:1. Na pierwszy ogień poszła BR204 DB Cargo z roku 2005. Ze stosunkowo ciężkim składem 5-ciu Rilsów + 5 Hbbinsów (Hbbinsy dają trochę popalić) lokomotywa przy napięciu zasilania 12V, przejeżdżała w/w odcinek średnio (dokonałem w sumie kilkunastu pomiarów) w czasie 15.9 s co daje średnią prędkość 87 km/h. Luzem przy 12V przejeżdżała ten odcinek w czasie 14.3 s co daje średnią prędkość 97 km/h. Prędkość maksymalna oryginału wynosi 100 km/h.
Minimalną prędkość płynnej jazdy uzyskałem przy napięciu 2.8V. Czas przejazdu 3 min 53.4 s co daje średnią prędkość 5.9 km/h
Druga lokomotywa V100 z 2002 roku uzyskała następujące wyniki: ze w/w składem przy 12V czas 14.6 s co daje średnią prędkość 95 km/h, luzem czas 13.1 s co daje średnią prędkość 106 km/h (przypominam Vmax oryginału to 100 km/h)
Minimalna prędkość przy 2.8V to w przypadku tej lokomotywy 6.7 km/h (czas 3 min 26.4 s)
Nieznaczne różnice w prędkościach obu lokomotyw mogą wynikać z faktu, że BR204 ma przejechane dopiero nieco ponad 500 km (czyli można powiedzieć, że jest jeszcze „niedotarta”)
Wniosek może być tylko jeden: przekładnia dobrana idealnie, co w połączeniu z pięciopolowym silnikiem i dwoma masami kinematycznymi daje .... (coś niesamowitego
)
Pozdrowienia. ModelarzeTT - Krzysiek
Pomiarów dokonałem na prostym poziomym odcinku toru długości 3.2 m (tor główny naszej stacji od pierwszego do ostatniego rozjazdu) co odpowiada odcinkowi 384 m w skali 1:1. Na pierwszy ogień poszła BR204 DB Cargo z roku 2005. Ze stosunkowo ciężkim składem 5-ciu Rilsów + 5 Hbbinsów (Hbbinsy dają trochę popalić) lokomotywa przy napięciu zasilania 12V, przejeżdżała w/w odcinek średnio (dokonałem w sumie kilkunastu pomiarów) w czasie 15.9 s co daje średnią prędkość 87 km/h. Luzem przy 12V przejeżdżała ten odcinek w czasie 14.3 s co daje średnią prędkość 97 km/h. Prędkość maksymalna oryginału wynosi 100 km/h.
Minimalną prędkość płynnej jazdy uzyskałem przy napięciu 2.8V. Czas przejazdu 3 min 53.4 s co daje średnią prędkość 5.9 km/h
Druga lokomotywa V100 z 2002 roku uzyskała następujące wyniki: ze w/w składem przy 12V czas 14.6 s co daje średnią prędkość 95 km/h, luzem czas 13.1 s co daje średnią prędkość 106 km/h (przypominam Vmax oryginału to 100 km/h)
Minimalna prędkość przy 2.8V to w przypadku tej lokomotywy 6.7 km/h (czas 3 min 26.4 s)
Nieznaczne różnice w prędkościach obu lokomotyw mogą wynikać z faktu, że BR204 ma przejechane dopiero nieco ponad 500 km (czyli można powiedzieć, że jest jeszcze „niedotarta”)
Wniosek może być tylko jeden: przekładnia dobrana idealnie, co w połączeniu z pięciopolowym silnikiem i dwoma masami kinematycznymi daje .... (coś niesamowitego

Pozdrowienia. ModelarzeTT - Krzysiek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości