Witaj Maciek_P na ForumTTMaciek_P pisze:... to mój pierwszy post na tym forum.


...parę dni mnie nie ma, a tu już tyle napisano.

Moderator: mod-Makieta
Witaj Maciek_P na ForumTTMaciek_P pisze:... to mój pierwszy post na tym forum.
Mea culpa, dałbym głowę, że S10 to dwie pomarańcze.Maciek_P pisze:Ale semafor K, według tego co narysowałeś, ma dwie komory pomarańczowe a zielonej nie. No chyba że ze względu na małą rozdzielczość obrazka źle zinterpretowałem.Oczywiście, że się da. Sygnał S10 od takich pokazówek jest.
No ale skoro można podać nim np. S5 a od wskaźnika W5 "automatycznie" dozwolona jest max. prędkość to nie ma problemu, choć szczerze mówiąc, nic takiego na temat tego wskaźnika w E1 nie znalazłem.
Przepisy, przepisy.Maciek_P pisze:Ale właściwie to po co maszyniście wiedza w którym kierunku jest pierwszy rozjazd, co to ma dla niego za znaczenie? Dostaje sygnał i jedzie lub nie. Raczej trudno oczekiwać żeby pamiętał takie szczegóły układu torowego stacji.Deja vu: takie układy są na stacjach, które wcześniej były użytkowane przez koleje pruskie - oni jeździli lewostronnie... PKP nie modernizowało ich, bo to tylko wyrzucanie takiej kasy w przestawianie rozjazdów w błoto to nie ma sensu. Oczywiście, lokalni maszyniści o tym wiedzą.
Ale właściwie to po co maszyniście wiedza w którym kierunku jest pierwszy rozjazd, co to ma dla niego za znaczenie? Dostaje sygnał i jedzie lub nie. Raczej trudno oczekiwać żeby pamiętał takie szczegóły układu torowego stacji.Deja vu: takie układy są na stacjach, które wcześniej były użytkowane przez koleje pruskie - oni jeździli lewostronnie... PKP nie modernizowało ich, bo to tylko wyrzucanie takiej kasy w przestawianie rozjazdów w błoto to nie ma sensu. Oczywiście, lokalni maszyniści o tym wiedzą.
Ale semafor K, według tego co narysowałeś, ma dwie komory pomarańczowe a zielonej nie. No chyba że ze względu na małą rozdzielczość obrazka źle zinterpretowałem.Oczywiście, że się da. Sygnał S10 od takich pokazówek jest.
Oczywiście, że się da. Sygnał S10 od takich pokazówek jest.Maciek_P pisze:Przede wszystkim dzięki że chciało Ci się spojrzeć na moją stację i poprawić jej projekt, ale czy po takich cięciach w sygnalizacji (jak widzę realne stacje miewają podobnie) da się wyświetlić wszystkie potrzebne obrazy sygnałowe? Przecież jeżeli wypuszczam pociąg na szlak spod semafora np. K to jedyne co mogę podać to wolna droga ze zmniejszoną prędkością (rozumiem że dlatego że jedziemy przez rozjazd w z kierunku zbocznego). Kiedy w takim razie maszynista ma prawo jechać z pełną dozw. prędkością? Od wskaźnika W5?
No wiesz, chcę taką stacyjkę na początek, żeby można było się pobawić w manewryAmbitnie - jak na początek
No racja, ale makieta modułowa to też makieta, więc myślałem że ten dział traktuje o makietach w ogólności, dlatego wysłałem tego posta tutaj.Ale skoto w sTTandardzie to może w dziale makieta modułowa, hę?
Przede wszystkim dzięki że chciało Ci się spojrzeć na moją stację i poprawić jej projekt, ale czy po takich cięciach w sygnalizacji (jak widzę realne stacje miewają podobnie) da się wyświetlić wszystkie potrzebne obrazy sygnałowe? Przecież jeżeli wypuszczam pociąg na szlak spod semafora np. K to jedyne co mogę podać to wolna droga ze zmniejszoną prędkością (rozumiem że dlatego że jedziemy przez rozjazd w z kierunku zbocznego). Kiedy w takim razie maszynista ma prawo jechać z pełną dozw. prędkością? Od wskaźnika W5?Piotr Sekuła pisze:Po krótce:
Obrazek
Usunąłem sygnalizatory E i J. One nie mają zastosowania, bo to już wykonuje wskaźnik W5 "Granica przetaczania", który umieszczamy 83cm (w TT) przed wjazdówką.
Francja, Szwajcaria, Włochy tak. Ale nie Niemcy i nie KPEV.Piotr Sekuła pisze:Deja vu: takie układy są na stacjach, które wcześniej były użytkowane przez koleje pruskie - oni jeździli lewostronnie...
Wiem.... otóż to.Piotr Sekuła pisze:Deja vu: takie układy są na stacjach, które wcześniej były użytkowane przez koleje pruskie - oni jeździli lewostronnie... PKP nie modernizowało ich, bo to tylko wyrzucanie takiej kasy w przestawianie rozjazdów w błoto to nie ma sensu.
I Bobowa to właśnie stacja w Galicji - między Tarnowem a Stróżami.brovarek pisze:Ps ruch lewostronny dotyczył raczej zaboru austriackiego!
Deja vu: takie układy są na stacjach, które wcześniej były użytkowane przez koleje pruskie - oni jeździli lewostronnie... PKP nie modernizowało ich, bo to tylko wyrzucanie takiej kasy w przestawianie rozjazdów w błoto to nie ma sensu. Oczywiście, lokalni maszyniści o tym wiedzą.tete pisze:...więc bzdury gadacie... stacji takich jak Bobowa jest wiele w Polsce i maja pierwszy rozjazd w lewo, choć owa zasada "pierwszy w prawo" ponoć jest. Co ty na to?
I tu cię mamPiotr Sekuła pisze:I tu Cię mam! Otóż taka zasada wynika z normalnego prowadzenia ruchu prawostronnego na kolejach Polski. Rozjazdy po lewej by były, gdyby to było n.p. w Irlandii czy Wielkej Brytanii. ....
I tu Cię mam! Otóż taka zasada wynika z normalnego prowadzenia ruchu prawostronnego na kolejach Polski. Rozjazdy po lewej by były, gdyby to było n.p. w Irlandii czy Wielkiej Brytanii. Polecam przejrzeć któryś z wątków na Martelu w dziale "Makieta Modułowa", tylko na razie forum szlag trafił...Tempest pisze:Gdyby od strony zachodniej pierwszy rozjazd był w lewo a od strony wschodniej też w lewo to długość toru 3 będzie taka sama jak gdyby były w prawo.
Ambitnie - jak na początekMaciek_P pisze:... na początek postanowiłem zbudować niedużą stację (oczywiście wszystko będzie dopasowane do sTTandardu modułowego).
Zaplanowałem sobie następujący układ torowy (rysunek na razie odręczny)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość