Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 mar 2009, 14:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Dzięki za wyjaśnienie.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 21:18 przez pebryl, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
nie, nie, nie...
zwrotnice i napęd się nie zmieniają. to zamiast toru kontaktowego (a w zasadzie tej blaszki pomiędzi szynami) wkłada się miniaturowy kontaktron (bardzo delikatny przy montażu, szczególnie na styku "nóżki-rurka"!) a magnes jest podklejony albo pod loko albo pod jakiś wagon. kontaktron ma służyć do zmiany kierunku jazdy, świateł, przełączania zapór itp. - tutaj dubluje klawiaturę sterującą.
natomiast sam kontaktron może być "normalnie otwarty -NO" lub "normalnie zamknięty -NZ". tutaj musi być NO.
myśmy pisali o niebezpieczeństwie zwarcia styku szynowego przez metalowe koła i przepaleniu cewki zwrotnicy a ja dodałem, że zamiast tego styku lepszy jest kontaktron.
kontaktron ma bardzo uniwersalne zastosowanie, jest do nabcia w sklepach z częściami elektronicznymi albo na serwisach aukcyjnych.
zwrotnice i napęd się nie zmieniają. to zamiast toru kontaktowego (a w zasadzie tej blaszki pomiędzi szynami) wkłada się miniaturowy kontaktron (bardzo delikatny przy montażu, szczególnie na styku "nóżki-rurka"!) a magnes jest podklejony albo pod loko albo pod jakiś wagon. kontaktron ma służyć do zmiany kierunku jazdy, świateł, przełączania zapór itp. - tutaj dubluje klawiaturę sterującą.
natomiast sam kontaktron może być "normalnie otwarty -NO" lub "normalnie zamknięty -NZ". tutaj musi być NO.
myśmy pisali o niebezpieczeństwie zwarcia styku szynowego przez metalowe koła i przepaleniu cewki zwrotnicy a ja dodałem, że zamiast tego styku lepszy jest kontaktron.
kontaktron ma bardzo uniwersalne zastosowanie, jest do nabcia w sklepach z częściami elektronicznymi albo na serwisach aukcyjnych.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 mar 2009, 14:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
A gdzie takie zwrotnice mozna kupic z magnesem i kontaktronem
Bardzo sie roznia od tych elektormagnesowych 
Torów juz nie chce zmieniac , tylko sam mechanizm zwrotnic.


Torów juz nie chce zmieniac , tylko sam mechanizm zwrotnic.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
masz rację, 16V
ale poza tym oczywistym moim błędem wszystko się zgadza.
takim impulsem, który może uszkodzić cewkę może też być (jak napisałeś) taki postój składu, gdzie jedno z metalowych kół "stoi" na styczniku kontaktu. dlatego też lepsze są magnesy i kontaktrony.

ale poza tym oczywistym moim błędem wszystko się zgadza.
takim impulsem, który może uszkodzić cewkę może też być (jak napisałeś) taki postój składu, gdzie jedno z metalowych kół "stoi" na styczniku kontaktu. dlatego też lepsze są magnesy i kontaktrony.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Jeśli już to 16V zmiennego, a po drugie - przy prawidłowym podłączeniu i sterowaniu przy pomocy krótkich impulsów (klawiaturka) prąd stały absolutnie nic im nie zrobi i będą także działać prawidłowo (mówię z własnego doświadczenia).krzysztof pisze:przede wszystkim napędy zwrotnic są na prąd zmienny 12V (jak już wyżej pisał jeden z Kolegów). i to jest podstawowa przyczyna palenia się cewek.
W 99% przyczyną palenia się cewek jest pozostawienie ich pod napięciem (nieuważne podniesienie klawisza klawiaturki lub położenie czegoś na nim, pozostawienie taboru na kontakcie szynowym, itp).
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 21:16 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 mar 2009, 14:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Dzięki za wyjaśnienie.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 07:49 przez pebryl, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
przede wszystkim napędy zwrotnic są na prąd zmienny 12V (jak już wyżej pisał jeden z Kolegów). i to jest podstawowa przyczyna palenia się cewek.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Rozjazd ma trzy połączenia (a R b) napędu to jest jedna wersja, drugi ma (a R b) i dodatkowo po przeciwnej stronie dwa które dają połączenie na przemian z "R" (niby styki przekaźnika). Nie wiem jak bardziej jaśniej wytłumaczyć.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 07:48 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Zerknij do katalogu BTTB - tam jest narysowany schemat podłączenia rozjazdów:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=p_02
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=gle2
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 9&kat=gle2
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=anfa
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 2&kat=p_63
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=hely
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=p_02
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=gle2
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 9&kat=gle2
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=anfa
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 2&kat=p_63
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=hely
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 mar 2009, 14:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
A jak poznać która jest z cewką, a która bez
Ew. czy można je zastąpić jakimiś innymi.
Do zwrotnicy jest podłączony sygnalizator. Raz się pali jak jest zwrotnica prosto, jak nie to zwrotnica jest przestawiona. Czyli cały czas płynie prąd i wtedy może sie palić
Jak w takim razie to rozwiązać
Inne podłączenie, czy inne zwrotnice
Co zrobić

Do zwrotnicy jest podłączony sygnalizator. Raz się pali jak jest zwrotnica prosto, jak nie to zwrotnica jest przestawiona. Czyli cały czas płynie prąd i wtedy może sie palić

Jak w takim razie to rozwiązać

Inne podłączenie, czy inne zwrotnice

Co zrobić

Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 07:47 przez pebryl, łącznie zmieniany 1 raz.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Elektromagnesy są na napięcie 14-16V zmienny i wystarczy impuls aby się przestawił, są dwa typy napędów BTTB z stykami pomocniczymi które zapewniają impulsowe zasilanie cewek i te co nie posiadają i na te trzeba zwracać szczególną uwagę żeby cewka nie była cały czas zasilana bo się spali, to tyle.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 07:45 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 mar 2009, 14:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Problem ze zwrotnicami TT ty Berlin TT Bahnen
Witam, zrobiłem sobie makietę wszystko działa pięknie, ale co jakiś czas palą mi się elektromagnesy w zwrotnicach. Zwrotnica przesuwa w jedna stronę , ale nie wraca potem.
Podłączona jest pod prąd stały 9V, na tym obwodzie mam wszystkie zwrotnice i oświetlenie domków oraz semafory i jeszcze sygnalizatory, które podłączone są pod zwrotnice. Zwrotnic na makiecie jest 6. Przełączanie jest przez klawiaturkę. Ponieważ tory mam jeszcze stare, wiec najlepiej mi pasują te zwrotnice, choć czytałem ostatnio o elektrycznych.
Co radzicie, jestem początkujący i tego tematu nie mogę pokonać.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedz
pebryl
Podłączona jest pod prąd stały 9V, na tym obwodzie mam wszystkie zwrotnice i oświetlenie domków oraz semafory i jeszcze sygnalizatory, które podłączone są pod zwrotnice. Zwrotnic na makiecie jest 6. Przełączanie jest przez klawiaturkę. Ponieważ tory mam jeszcze stare, wiec najlepiej mi pasują te zwrotnice, choć czytałem ostatnio o elektrycznych.
Co radzicie, jestem początkujący i tego tematu nie mogę pokonać.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedz
pebryl
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 21:19 przez pebryl, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości