andsaw pisze:...czy są potrzebne i jak współpracują z napędami.
...jeszcze wracając do twojego pytania... w necie znalazłem jedynie coś takiego ale jest to H0 wytwórstwa WM-Model'a. Jak widać działa i jest ruchome... no ale jak mówię.... H0. Musiałbyś podpytać o możliwość wykonania w TT jako ruchomy (aaa... latarnia jest zamontowana nieprawidłowo na fotkach 1 i 2)... akurat taki na PKP - EPOKA III, IV ale i V
fotka: www.forum.martel.pl
Mimo wszystko mechanizm wydaje się nawet w H0 delikatny i za mocne pociągnięcie może raczej uszkodzić go. Więc nie ma co się przejmować tylko montować atrapy, zaś napęd pozostawić Conrad-owi
A co do tego czy potrzebne... to zależy, czy rozjazd ma być przestawiany ręcznie czy też nie. Na wąskotorówkach były przestawiane w zasadzie zawsze ręcznie, więc zwrotniki były. Na normalnych torach było różnie, na bocznicach i liniach podrzędnych przestawiało się rozjazd ręcznie i ryglowało też ręcznie ale bywały z zastosowaniem pędni mechanicznych - nawiasem mówiąc i dzisiaj się takie stosuje (mechaniczne) - PKP, EPOKA III, IV, V:
fotki: www.transportszynowy.pl
Na najnowszych liniach stosuje się obecnie nowsze napędy zautomatyzowane jak ten na tej fotce /SIEMENS/ - EPOKA V+:
fotka: www.transportszynowy.pl
Ostatnio zmieniony 05 mar 2009, 13:28 przez
tete, łącznie zmieniany 1 raz.