Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Znowu to "farmazonienie"... Uznania na ForumTT nie zdobywa się, o ile wiem, wygłaszając nieustannie swoje tyrady nie poparte faktami... :-/
Model Y opracowany przez Zeuke - tak jak wspomniał ArturSch ma już swoje lata i właśnie dlatego zastępowany jest bardziej adekwatnymi do dzisiejszych standardów modelami Tilliga i Kuehna (w H0 również - ten rok to u Tilliga nowe konstrukcje Y). Zastępowany jest nie tak zresztą bezpośrednio, bo był pewną mieszanką pewnych cech oryginalnych wagonów nie tylko typu Y. Tym bardziej - nie dzieje się to z powodu ilości okien, bo ta akurat w modelach Zeuke (i później BTTB) jest prawidłowa. Jeżeli zechciałbyś przeanalizować katalogi tych producentów to może zwróciłbyś uwagę, że oferowane modele wagonów pasażerskich typu "Y" oferowane były z oznakowaniem 1kl lub 1/2kl (niezależnie czy to DR, czy też MAV lub CSD). Nie ma więc mowy o jakimkolwiek "sprytnym zedytowaniu strony". Nadmienić należy za to, że wagony 1kl lub 1/2kl miały (OIDP) właśnie 9 przedziałów.
Nie bez przyczyny przez tak wiele lat nie było popularnych np "dwójek", bo Zeuke (i później BTTB) wbrew pozorom w pewnych kwestiach były bardzo pryncypialne. To dopiero czasy Tilliga i praw komercji przyniosły tu zmiany
Model Y opracowany przez Zeuke - tak jak wspomniał ArturSch ma już swoje lata i właśnie dlatego zastępowany jest bardziej adekwatnymi do dzisiejszych standardów modelami Tilliga i Kuehna (w H0 również - ten rok to u Tilliga nowe konstrukcje Y). Zastępowany jest nie tak zresztą bezpośrednio, bo był pewną mieszanką pewnych cech oryginalnych wagonów nie tylko typu Y. Tym bardziej - nie dzieje się to z powodu ilości okien, bo ta akurat w modelach Zeuke (i później BTTB) jest prawidłowa. Jeżeli zechciałbyś przeanalizować katalogi tych producentów to może zwróciłbyś uwagę, że oferowane modele wagonów pasażerskich typu "Y" oferowane były z oznakowaniem 1kl lub 1/2kl (niezależnie czy to DR, czy też MAV lub CSD). Nie ma więc mowy o jakimkolwiek "sprytnym zedytowaniu strony". Nadmienić należy za to, że wagony 1kl lub 1/2kl miały (OIDP) właśnie 9 przedziałów.
Nie bez przyczyny przez tak wiele lat nie było popularnych np "dwójek", bo Zeuke (i później BTTB) wbrew pozorom w pewnych kwestiach były bardzo pryncypialne. To dopiero czasy Tilliga i praw komercji przyniosły tu zmiany
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2010, 16:28 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Sprytnie zedytowali wtedy stronę cytowanego w linku katalogu - nie widać, że model ma 9 przedziałów zamiast 10 jak widoczny cały oryginał - bo zdjęcie modelu jest ucięteArturSch pisze:Pamiętajmy, że Y-ki w TT pochodzą z końca lat sześdziesiątych ubiegłego wieku.

-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Cena też będzie dostępna zapewne dla każdego po prawie 200 złslawek pisze:Miejmy tylko nadzieje, że nowa forma wagonów typu Y przyniesie nam poprawne ich malowanie .....
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 17:25 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Tillig robi za to poprawne wagony standardu X.tete pisze:Smutne jest to, że ten sam Tillig robi taki wagon w H0 - z 10 przedziałami. Szkoda, że w TT nie może...

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 15:03 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Miejmy tylko nadzieje, że nowa forma wagonów typu Y przyniesie nam poprawne ich malowanie a nie tak fantazyjne jak w HO. Szkoda, że nigdy PKP nie posiadało tych wagonów jako klasa 1 i 1/2 

Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 15:03 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10802
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Pamiętajmy, że Y-ki w TT pochodzą z końca lat sześdziesiątych ubiegłego wieku.tete pisze:Smutne jest to (...) że w TT nie może...
Tillig nie poprawił form pudła wagonu, bo skoro coś jest DOBRE przez kilkadziesiąt lat, to po co poprawiać ?

-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Roco wogóle przykłada się do modeli (ST44-002, czy platforma PPyk). Tillig paprze często modele malując 'po Polsku' niemieckie wagony zbliżone wyglądem (przykłady Bdn, czy Bh)... itd... no, są wyjątki.slawek pisze:wagony od Tilliga w HO też nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Jedynymi poprawnymi są wagony od roco, tj 2 klasy i wagon sypialny Wars
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 13:52 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Wagony od Tilliga w HO też nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Jedynymi poprawnymi są wagony od roco, tj 2 klasy i wagon sypialny Wars
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 13:52 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Smutne jest to, że ten sam Tillig robi taki wagon w H0 - z 10 przedziałami. Szkoda, że w TT nie może...oelka pisze:Trzeba jeszcze pamiętać, że wagon Tilliga jest krótszy niż to wynika z przeliczenia skali, stąd też ten brak jednego przedziału.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 13:52 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Trzeba jeszcze pamiętać, że wagon Tilliga jest krótszy niż to wynika z przeliczenia skali, stąd też ten brak jednego przedziału.tete pisze:No wiem - i wszystkie mają 10 przedziałów, a nie 9 jak 2 klasa Tilliga...
9 przedziałów mają wagony 1 klasy i w tym malowaniu to by się z grubsza zgadzało. Ale nie druga...
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 13:51 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
No wiem - i wszystkie mają 10 przedziałów, a nie 9 jak 2 klasa Tilliga...oelka pisze:Jeśli szukać czegoś co da się porównać z tym, co zrobił Tillig to trzeba się dobrać do wagonów importowanych np. z Bautzen:
http://www.wagony.net/index.php?url=YB
9 przedziałów mają wagony 1 klasy i w tym malowaniu to by się z grubsza zgadzało. Ale nie druga...

Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 13:51 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
To jest akurat zdeklasowana jedynka. A dziewięć przedziałów w wagonie nie musi i w tym przypadku nie oznacza, że produkt Tilliga ma cokolwiek wspólnego z wagonem z rodziny 112A na zdjęciu.tete pisze:Ma ktoś fotki oryginału takiego jak Tillig wyprodukował (2 klasa z 9 oknami na boku budy)???
Tak dla dowodu, że takie istniały.
Znalazłem 2 klasowa ale oznaczone Azdnu, a nie Bdn
Jeśli szukać czegoś co da się porównać z tym, co zrobił Tillig to trzeba się dobrać do wagonów importowanych np. z Bautzen:
http://www.wagony.net/index.php?url=YB
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 09:52 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
...a ja nie jestem pewien, czy wagony takie w malowaniu 2 klasy (zielone pasy) istniały wogóle. W necie szukałem potwierdzenia, ale wszystkie fotki jakie spotykam to wagon z 10 oknami (tymi dużymi) na boku budy. Ten od Tilliga ma 9 okien...krzysztof pisze:nie jestem pewien jak jest w oryginale, ale brakuje mi...
oznaczeń pod cyfrą oznaczającą klasę 2 piktogramami: "dla palących/ niepalących"
Ma ktoś fotki oryginału takiego jak Tillig wyprodukował (2 klasa z 9 oknami na boku budy)???
Tak dla dowodu, że takie istniały.
Znalazłem 2 klasowa ale oznaczone Azdnu, a nie Bdn:

http://www.wagony.net/
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 08:24 przez tete, łącznie zmieniany 9 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
Zgadza się. Wagony na zdjęciu to Bm235 i pokrewne, często w TT nazywane "m-wagenami". A wiec wagony standardu X, a nie Y.By1 pisze:Ale to nie są TAKIE wagony, a jedynie w TAKIM malowaniu.ernie_gdynia pisze: Tak ...w ramach IR "Mare Balticum" z Berlina Lichtenbergu.
Jak na razie to Rosjanie pozostają przy Калининградe. Tak wiec Königsberg [Królewiec] cały czas czci Михаилa Ивановичa Калининa [Michaiła Iwanowicza Kalinina]. Zresztą znaleźć tam ślady dawnego Królewca, to niestety nie jest prosta sprawa.krzysztof pisze:chyba Królewiec

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 06:16 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wagon typ Y w wersji PKP, Tillig
chyba Królewiecernie_gdynia pisze:Od czerwca pociąg ten wraca w relacji kaliningrad-Trójmiasto-Koszalin-Kołobrzeg-Szczecin-Berlin.

ale wiemy o jakie miejsce na świecie chodzi... miasto Immanuela Kanta

Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 15:44 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości