Archiwalne zdjęcie.
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2008, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Witam,
wbrew pozorom, żadne nici!
Jest to typowa tabliczka polska opisująca tender, więc dla tendra 16D1, a tego zapewne fragment widać na zdjęciu, będzie napis:
woda
16,0 cm3
dziękuję za zamieszczenie kolejnego zdjęcia, w dodatku parowozu, który bardzo mi się podoba
Serdecznie pozdrawiam
Tadeusz
wbrew pozorom, żadne nici!
Jest to typowa tabliczka polska opisująca tender, więc dla tendra 16D1, a tego zapewne fragment widać na zdjęciu, będzie napis:
woda
16,0 cm3
dziękuję za zamieszczenie kolejnego zdjęcia, w dodatku parowozu, który bardzo mi się podoba
Serdecznie pozdrawiam
Tadeusz
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sty 2007, 02:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
W tym albumie znajomej, oprócz tej nowiutkiej TKt48, było też zdjęcie starutkiej Od2-92.
Dostępu do kliszy nie mam, tak że z odczytywania tabliczki na tendrze nici :-)

Pozdr,
Mc
Dostępu do kliszy nie mam, tak że z odczytywania tabliczki na tendrze nici :-)

Pozdr,
Mc
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 10:28 przez ciekma, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2008, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Witam Kolegów,
cóż za wspaniałe dociekania wynikły z tego jednego zdjęcia!
Czasami widzimy rzeczy dziwne, ale to dobrze, mamy czym się zajmować.
Rzeczywiście sugerowany duży numer 35 lub 53 jakby sie wyłaniał, ale w tym wypadku mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że nie byłaby to tabliczka firmowa O&K ale raczej już tabliczka właściciela tego parowozu. Oczywiście o ile tak wysoki numer wchodziłby w rachubę, w co mocno wątpię, chyba że jest to jakiś numer adresu, nazwy, kodu odbiorcy - nie wiem.
Serdecznie pozdrawiam
Tadeusz
cóż za wspaniałe dociekania wynikły z tego jednego zdjęcia!
Czasami widzimy rzeczy dziwne, ale to dobrze, mamy czym się zajmować.
Rzeczywiście sugerowany duży numer 35 lub 53 jakby sie wyłaniał, ale w tym wypadku mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że nie byłaby to tabliczka firmowa O&K ale raczej już tabliczka właściciela tego parowozu. Oczywiście o ile tak wysoki numer wchodziłby w rachubę, w co mocno wątpię, chyba że jest to jakiś numer adresu, nazwy, kodu odbiorcy - nie wiem.
Serdecznie pozdrawiam
Tadeusz
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 sie 2007, 23:59
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Będę oponował: nie 35 lecz 53. Oto obrazek kroju pisma, o jaki mi chodzi (nie jest to idealnie taki krój, ale niestety nic lepszego nie mam pod ręką):PiotrZ pisze:pod "35"

Kto za, kto przeciw, kto się wstrzymał?

Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 07:53 przez Kylogram, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Oto sąsloj pisze:Piotrze może zrobiłbyś jeszcze 2 skany w 1200dpi, PNG, jeden robiony normalnie a drugi w poprzek (zdjęcie obrócone o 90 stopni) ?


Wciagnęło mnie to śledztwo


ale można tylko się domyslać, że pod "35" są litery "ni" (lub "m") oraz "k"
Pozdros
PiotrZ
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 07:52 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 sie 2007, 23:59
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Moim zdaniem cyfry to definitywnie 53. Obie cyfry pisane są pismem szeryfowym; trójka jest węższa niż piątka. Za nimi jest być może jeszcze jedna cyfra; jeśli tak jest to stawiam na 7 lub 4.sloj pisze: Może ktoś się jeszcze czegoś dopatrzy
Natomiast przed tym numerem jest "dziwny" znak, ja tu widzę literę "D" w grażdance.
Nic nie piłem!!

Ostatnio zmieniony 14 maja 2008, 12:00 przez Kylogram, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2008, 11:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
A mnie wyszło coś takiego:Jacula pisze:Tyle mi się udało z tej tabliczki wyciągnąć wyciągnąć:
w drugim wierszu jest chyba numer, coś jakby 35, u góry wygląda na jakieś logo, lub skrót literowy. Może ktoś się jeszcze czegoś dopatrzy


trójka z 35 wygląda na bezsporną, przed nią coś jakby litera r
pod spodem jakiś napis lub numer (na długość pasowało by np. Glatz - ale to oczywiście fantazja)
Piotrze może zrobiłbyś jeszcze 2 skany w 1200dpi, PNG, jeden robiony normalnie a drugi w poprzek (zdjęcie obrócone o 90 stopni) ?
Pozdrawiam
Sloj
Ostatnio zmieniony 14 maja 2008, 12:00 przez sloj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Tyle mi się udało z tej tabliczki wyciągnąć wyciągnąć:

w drugim wierszu jest chyba numer, coś jakby 35, u góry wygląda na jakieś logo, lub skrót literowy. Może ktoś się jeszcze czegoś dopatrzy
Pozdrawiam - Jacek

w drugim wierszu jest chyba numer, coś jakby 35, u góry wygląda na jakieś logo, lub skrót literowy. Może ktoś się jeszcze czegoś dopatrzy

Pozdrawiam - Jacek
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Oj, możnaby się zdziwić i dyskutowaćsloj pisze:...ta fotografia ma prawie 100 lat i nie można się spodziewać, by óczesny sprzęt dawał super ostre zdjęcie drugiego planu...

Klisza miała rozmiar kartki A5, a filmy były tylko niskoczułe. Polecam do pooglądania album ze zdjęciami starego Krakowa (fotografie nawet sprzed 1900 roku) Ignacego Kriegera

Pozdrawiam - Jacek
PS: trochę OT, ale uczciwość kazała napisać

Ostatnio zmieniony 14 maja 2008, 08:25 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Mój Plustek OpticPro ST48 ma wg instrukcji rozdzielczość optyczną 2400x4800 dpi. Ale spróbowałem Twojej metody i niestety nic więcej nie wyłuskałem. Również zabawa filtrami, wyostrzaniem itp nic nie dała. W końcu ta fotografia ma prawie 100 lat i nie można się spodziewać, by óczesny sprzęt dawał super ostre zdjęcie drugiego planu.sloj pisze:Może skan w mniejszej rozdzielczości (...) da lepsze efekty. 4800 dpi to zapewne rozdzielczość interpolowana
Pozdrawiam
PiotrZ
Ostatnio zmieniony 14 maja 2008, 08:23 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2008, 11:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Witam wszystkich,
Pozdrawiam
Sloj
Może skan w mniejszej rozdzielczości np. 600dpi (a może nawet 300) i zapisanie zeskanowanego obrazka do pliku PNG (bezstratna kompresja) da lepsze efekty. 4800 dpi to zapewne rozdzielczość interpolowana czyli robiona przez oprogramowaniePiotrZ pisze:... dlatego zeskanowałem jeszcze raz tabliczkę na budce maszynisty, tym razem w maksymalnej rozdzielczości 4800dpi.
Pozdrawiam
Sloj
Ostatnio zmieniony 13 maja 2008, 10:47 przez sloj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2008, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zdjęcia parowozów od: PiotrZ
Witam,
to chyba jakieś łącze telepatyczne! właśnie zastanawiałem się, czy nie poprosić o skan samej tabliczki tego 3-osiowego parowozu, a tu skan się zjawił.
Dzięki PiotrZ !
Niestety nic pewnego na jego podstawie nie jestem w stanie dodać /napisy jak widać niestety są nie do odczytania/. Dodatkową trudnością jest fakt, że na tabliczkach firmowych do parowozów eksportowych napisy były często pisane w języku odbiorcy. Firma O&K miała liczne filie w różnych krajach i na przykład na parowozach eksportowanych do Polski w latach 20-tych pojawiły się napisy po polsku : "Polskie Towarzystwo Orenstein & Koppel Warszawa-Katowice" lub j.w. Warszawa-Gdańsk.
Serdecznie pozdrawiam
Tadeusz
to chyba jakieś łącze telepatyczne! właśnie zastanawiałem się, czy nie poprosić o skan samej tabliczki tego 3-osiowego parowozu, a tu skan się zjawił.
Dzięki PiotrZ !
Niestety nic pewnego na jego podstawie nie jestem w stanie dodać /napisy jak widać niestety są nie do odczytania/. Dodatkową trudnością jest fakt, że na tabliczkach firmowych do parowozów eksportowych napisy były często pisane w języku odbiorcy. Firma O&K miała liczne filie w różnych krajach i na przykład na parowozach eksportowanych do Polski w latach 20-tych pojawiły się napisy po polsku : "Polskie Towarzystwo Orenstein & Koppel Warszawa-Katowice" lub j.w. Warszawa-Gdańsk.
Serdecznie pozdrawiam
Tadeusz
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
Super, dziękuje za uzupełnienie 

Ostatnio zmieniony 12 maja 2008, 08:49 przez Furia, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcie.
90 090 zostal najprawdopobniej wyprodukowany przez warszawskie zaklady Lilpop, Rau & Loewenstein w 1936 roku. A 90 078 pochodzi z tej samej serii, rowniez z 1936 roku, tylko powstal w HCP, w Poznaniu.Furia pisze:ten wagon motorowy jest produkcji HCP, SBix, SBx albo SBCgix, wyprodukowany w 1934, albo troszkę później, ale na pewno nie wiele.
90 102 zostal zbudowany w ostatniej przedwojennej serii w HCP w 1939 roku. Miala byc to seria 15 wagonow jednak do wybuchu wojny powstaly tylko wagony SBx 90 099 - 103.
A na koniec prototyp. SBCgix 90 057 zostal wyprodukowany w 1934 roku w HCP. Otrzymal silnik wysokoprezny 150KM z firmy Saurer i przekladnie Mylius. Predkosc maksymalna wynosila 130km/h.
17 listopada 1934 roku wagon ten z predkoscia maksymalna predkoscia dopuszczalna - 130km/h przebyl trase Warszawa - Lodz w 88 minut.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 maja 2008, 08:49 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości