Parowoz na bocznice.

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: ArJu »

mencin pisze:...co powiecie o BR 86...
ArturSch pisze:...no ale przetokówka to nie jest.
Ale zdarzało się pełnić taką rolę. Zerknijcie na tę stronę i poszukajcie fotek z Tkt3.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2008, 08:50 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: BarTTek »

mencin pisze:Chyba zrezygnuje z parowozu i kupie na bocznice V100. Z tego co znalazlem na forach i www to powinna sprawowac sie przyzwoicie, prawda?
Prawda. Doskonały napęd, wygląd i pasuje do wielu rzeczy. ;) Słuszna decyzja.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2008, 21:22 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: mencin »

Chyba zrezygnuje z parowozu i kupie na bocznice V100. Z tego co znalazlem na forach i www to powinna sprawowac sie przyzwoicie, prawda?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: ArturSchŁ »

mencin pisze:...co powiecie o BR 86...
Nabyłem taką. Na TRAKO pojeździła trochę, koledzy mogli też ocenić. Krótko: wyglada badrzo ładnie, jeździ dobrze, cena "prawie" dwukrotna BR 80 Roco.
...no ale przetokówka to nie jest.
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: mencin »

A co powiecie o BR 86, na przyklad taka z zestawu 11417 Tilliga?
Awatar użytkownika
ostrak
Posty: 254
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja: 54*N 19,5*E
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: ostrak »

Ja kupiłem w Polsce cena niższa niż w czechach, a taka sama jak w Niemczech. Czas oczekiwania dość długi bo trafiłem zaraz po dostawie i musiało się nazbierać kilka zamówień. Kilku kolegów z forum mi poleciło model bo naprawde własności trakcyjne, wygląd, ilość i jakość detali i wiele innych cech przebija o głowę inne konstrukcje. Może nie jest do końca lokomotywa manewrowa, ale z wagonami robi co chce :mrgreen:
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: mencin »

Gutzold dostepny chyba tylko za granica, prawda?
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: DBv »

Rozpatrując to zasadnicze pytanie to spośród dostępnych aktualnie modeli parowozów TT dla przełomu epoki III/IV najbardziej pasowałaby chyba BR86(Tillig) czy BR64(Schirmer)...
Awatar użytkownika
ostrak
Posty: 254
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja: 54*N 19,5*E
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: ostrak »

BR65 Gutzold'a polecam z czystym sercem, cena wysoka ale dla mnie to numer 1 w TT
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: mencin »

Wolalbym raczej jakas nowsza konstrukcje z gniazdem dekodera, no i KKS. Pewnie bede musial poczekac jeszcze troche...
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: Kilkujadek »

O BR 89 PMT jest tu
Jazdę mojego egzemplarza mogę porównać z lokomotywami BR52, 62,65.
Niestety jej koszt jest bardzo wysoki ale moim zdaniem warto. BR80 jest dość kontrowersyjną lokomotywą. Wspaniały wygląd/raczej kiepska jazda.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: brovarek »

Spróbuj znaleźć parowóz Beckmanna -> archiv-> werklok. Naprawdę mogę Ci go polecić. Niestety troche kosztuje, ale nie pożałujesz. najłatwiej dopaść go na tergach w Lipsku :)
Parowozów bezogniowych budowanych przez zakłady naprawcze w Mainingen w latach osiemdziesiatych XX w było 202 szt. Pracowały głównie na bocznicach przemysłowych.

Z innych parowozów Beckmanna raczej nic sie nie nadaje, bo to głównie parowozy liniowe, ale ewentualnie tez sa godne polecenia min. właśnie ze wzgledu na kulture jazdy.

Co do ROCO i BR81/BR92 , spokojnie możesz je sobie kupić. Roco ma swoje wady , ale jest sypatycznym parowozem o który trzeba dbać - potwierdzam kłopoty z wiązarami , a stareńkie BR81/BR92 wymagaja pomimo ostatniej modernizacji wymiany silnika na znacznie lepszy i wtedy sa ok :) O wygladzie zewnetrznym nie piszę, zobacz sobie zdjęcia chocby na tym forum ...

O PMT pytaj Grześka W, wiem,ze ma . Ponoć spoko , ale co by tam mogło działac jako manewrówka w III i IV ep ? Zerknij w literaturę.
Pozdrowionka, M
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: Marcin »

No BR91 to juz tylko ebay, ostatnio była.
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: MarcinSz »

Trudno będzie znaleźć mały parowóz manewrowy odpowiadający Twoim wymaganiom 8)
W rozsądnej cenie nie masz dużego wyboru - albo BR80 ROCO albo BR91 Tilliga.
BR81 to nie ta epoka.
Marcin Szwanenfeld
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Parowoz na bocznice.

Post autor: mencin »

A BR 86?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość