BR110 (V100) Tillig
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
A widzisz, opis na TTC jest już bardzo nieaktulany. Zmotywowałeś mnie aby wreszcie zaktualizować ten artykuł.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Korzystałem z opisu modernizacji, jaki zamieszczony był na stronie TTClubu. Tam żadnych trawionek HekTTora nie stwierdziłem. Zobaczymy na czym ostatecznie stanie - na razie zapytałem jedynie o wymiary co od razu wykluczyło jedno z rozwiązań.
W żadnym natomiast razie nie traktuję tego jako wyzwania w stosunku do kogokolwiek - zbuduję to zbuduję, nie zbuduję to moja sprawa...
W żadnym natomiast razie nie traktuję tego jako wyzwania w stosunku do kogokolwiek - zbuduję to zbuduję, nie zbuduję to moja sprawa...

- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Proszę nie pisz mi na czym będę bazował, bo ja sam tego jeszcze nie wiem... 
Głównie interesuje mnie waloryzacja z wykorzystaniem zestawów czeskich o których wspomniałem. Nie obejmują on napędu a i Ty z nich w opisanej przeróbce nie wykorzystywałeś. Kwestia napędu jest sprawą otwartą i wynika z tego, że model podrasowany optycznie wymagałby też i lepszego napędu. Przeróbka z wymianą silnika mnie nie satysfakcjonuje, a zapodany link to w zasadzie budowa od podstaw... Trzeba będzie znaleźć coś pośredniego...

Głównie interesuje mnie waloryzacja z wykorzystaniem zestawów czeskich o których wspomniałem. Nie obejmują on napędu a i Ty z nich w opisanej przeróbce nie wykorzystywałeś. Kwestia napędu jest sprawą otwartą i wynika z tego, że model podrasowany optycznie wymagałby też i lepszego napędu. Przeróbka z wymianą silnika mnie nie satysfakcjonuje, a zapodany link to w zasadzie budowa od podstaw... Trzeba będzie znaleźć coś pośredniego...
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Będziesz bazował na tych samych elementach, które jak wykorzystałem w przeróbce swojej BR107. Ja w swojej wykorzystałem silnik i przeniesienie napędu Tilliga zalecane do tego modelu . Ta przeróbka na stronie naszego Admina.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Dziękuję za interesującego linka (skądinąd znanego) aczkolwiek nie rozwiązuje on żadnych moich wątpliwości i obawiam się nie kończy snucia dalszych teorii moich nt temat. Planowałem zupełnie inny zakres wykorzystania V100 a i elementy które prawdopodobnie będę miał do dyspozycji znacznie odbiegają od tego co jest przedstawione we wspomnianym artykule. Ja będę prawdopodobnie bazował jedynie na elementach waloryzacyjnych HekTTor-a, które nie obejmują części pokazanych w artykule.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Jeśli masz wątpliwości to popatrz tutaj.
Zamiast snuć teorię czy da radę czy nie to wystraczy przeczytać i pooglądać forki w linku.
Ja moją drugą BR107 mam w planach przerobić właśnie tak jak tam.
Zamiast snuć teorię czy da radę czy nie to wystraczy przeczytać i pooglądać forki w linku.
Ja moją drugą BR107 mam w planach przerobić właśnie tak jak tam.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Dzięki za info. Wychodzi, że w takim razie trochę lipa z tą możliwością prostego zastosowania...
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: BR110 (V100) Tillig
Cały napęd rozpoczyna się od takiego jakby podwyższenia ma ono 14mm szerokości,a ok 16mm wysokości. Wokół tego znajduje się taki pasek bez faktury kratki (tam gdzie zachodzi buda) i to wszystko ma 16mm szerokości. Tam gdzie znajduje się buda sam napęd z płytką ma ok 19mm a z tym paskiem 20mm. Na długość jest to 103mm.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
BR110 (V100) Tillig
Mam pytanie do posiadaczy modelu lokomotywy BR110 (V100) produkcji Tilliga. Dotyczy ono wymiarów całego układu/ konstrukcji napędu lokomotywy umieszczonego pod budą lokomotywy. Pytam w aspekcie możliwości wykorzystania do BR107 (V75) produkcji BTTB, która oferuje następującą przestrzeń:
szerokość
13mm
długość
82mm
wysokość
17mm
Pytanie czy bebechy V100 ukryte pod pudłem zmieszczą się. Szczególne obawy wiążę z rejonem budki maszynisty w której zdaje się z boku (korzystając z większej szerokości w tym miejscu) umieszczone są jakieś płytki (w V75 jak wiadomo kabina jest umieszczona asymetrycznie i w tym miejscu jest znacznie mnie miejsca).
szerokość

długość

wysokość

Pytanie czy bebechy V100 ukryte pod pudłem zmieszczą się. Szczególne obawy wiążę z rejonem budki maszynisty w której zdaje się z boku (korzystając z większej szerokości w tym miejscu) umieszczone są jakieś płytki (w V75 jak wiadomo kabina jest umieszczona asymetrycznie i w tym miejscu jest znacznie mnie miejsca).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości