BR110 (V100) Tillig

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: Ranger »

A widzisz, opis na TTC jest już bardzo nieaktulany. Zmotywowałeś mnie aby wreszcie zaktualizować ten artykuł.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: DBv »

Korzystałem z opisu modernizacji, jaki zamieszczony był na stronie TTClubu. Tam żadnych trawionek HekTTora nie stwierdziłem. Zobaczymy na czym ostatecznie stanie - na razie zapytałem jedynie o wymiary co od razu wykluczyło jedno z rozwiązań.

W żadnym natomiast razie nie traktuję tego jako wyzwania w stosunku do kogokolwiek - zbuduję to zbuduję, nie zbuduję to moja sprawa... ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: Ranger »

To może napisze co wykorzystałem, tak będzie lepiej.
W swojej modernizacji wykorzystałem to i to.
Jeśli chodzi o napęd skorzystałem z tej propozycji: DCC.
Malowanie to
Cieszę się,że podejmujesz wyzwanie, wreszcie bedę mógł skonfrontować swoją pracę z kimś innym.
Pozdr-K
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: DBv »

Proszę nie pisz mi na czym będę bazował, bo ja sam tego jeszcze nie wiem... ;)

Głównie interesuje mnie waloryzacja z wykorzystaniem zestawów czeskich o których wspomniałem. Nie obejmują on napędu a i Ty z nich w opisanej przeróbce nie wykorzystywałeś. Kwestia napędu jest sprawą otwartą i wynika z tego, że model podrasowany optycznie wymagałby też i lepszego napędu. Przeróbka z wymianą silnika mnie nie satysfakcjonuje, a zapodany link to w zasadzie budowa od podstaw... Trzeba będzie znaleźć coś pośredniego...
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: Ranger »

Będziesz bazował na tych samych elementach, które jak wykorzystałem w przeróbce swojej BR107. Ja w swojej wykorzystałem silnik i przeniesienie napędu Tilliga zalecane do tego modelu . Ta przeróbka na stronie naszego Admina.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: DBv »

Dziękuję za interesującego linka (skądinąd znanego) aczkolwiek nie rozwiązuje on żadnych moich wątpliwości i obawiam się nie kończy snucia dalszych teorii moich nt temat. Planowałem zupełnie inny zakres wykorzystania V100 a i elementy które prawdopodobnie będę miał do dyspozycji znacznie odbiegają od tego co jest przedstawione we wspomnianym artykule. Ja będę prawdopodobnie bazował jedynie na elementach waloryzacyjnych HekTTor-a, które nie obejmują części pokazanych w artykule.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: Ranger »

Jeśli masz wątpliwości to popatrz tutaj.
Zamiast snuć teorię czy da radę czy nie to wystraczy przeczytać i pooglądać forki w linku.
Ja moją drugą BR107 mam w planach przerobić właśnie tak jak tam.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: DBv »

Dzięki za info. Wychodzi, że w takim razie trochę lipa z tą możliwością prostego zastosowania...
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR110 (V100) Tillig

Post autor: BarTTek »

Cały napęd rozpoczyna się od takiego jakby podwyższenia ma ono 14mm szerokości,a ok 16mm wysokości. Wokół tego znajduje się taki pasek bez faktury kratki (tam gdzie zachodzi buda) i to wszystko ma 16mm szerokości. Tam gdzie znajduje się buda sam napęd z płytką ma ok 19mm a z tym paskiem 20mm. Na długość jest to 103mm.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

BR110 (V100) Tillig

Post autor: DBv »

Mam pytanie do posiadaczy modelu lokomotywy BR110 (V100) produkcji Tilliga. Dotyczy ono wymiarów całego układu/ konstrukcji napędu lokomotywy umieszczonego pod budą lokomotywy. Pytam w aspekcie możliwości wykorzystania do BR107 (V75) produkcji BTTB, która oferuje następującą przestrzeń:

szerokość :arrow: 13mm
długość :arrow: 82mm
wysokość :arrow: 17mm

Pytanie czy bebechy V100 ukryte pod pudłem zmieszczą się. Szczególne obawy wiążę z rejonem budki maszynisty w której zdaje się z boku (korzystając z większej szerokości w tym miejscu) umieszczone są jakieś płytki (w V75 jak wiadomo kabina jest umieszczona asymetrycznie i w tym miejscu jest znacznie mnie miejsca).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości