
Autobus liniowy IKARUS 55

2

RK-Modelle, Dystrybucja: Bahn+Hobby Günsel, Lipsk - Niemcy

Model gotowy

Odlewy żywiczne, oszklenie formowane próżniowo. Zestawy kołowe z tworzywa sztucznego, a pokrywa przedziału silnikowego wykonana jako element fototrawiony

Model krótkoseryjny

TT0116

III - IV

Brak

Model autobusu Ikraus 55 oferowany jest w jednej wersji, jako pojazd liniowy.

Model posiada odwzorowanie wnętrza. Jest ono znacznie uproszczone, jednak spełnia swoje zadanie.

Producent jako elementy ruchome wykonał zestawy kołowe.

ORYGINAŁ
Ikarus 55 produkowany był od około 1962 roku. Miał długość nieco ponad 11 metrów i napedzany był silnikiem 6-cio cylindrowym o mocy 125KM (dzis taką moc mają samochody osobowe). Ostatnie partie tych pojazdów trafiały do NRD jeszcze w pierwszej połowie lat 70-tych. Model przedstawia właśnie ta nieco poźniejsza wersje pozbawioną już m.in. przeszklonego dachu czy tez bagaznika dachowego.
MODEL
Nadwozie modelu wykonane zostało jako odlew zywiczny, podwozi i koła wykonano natomiast z tworzywa sztucznego. Model wyposażono równiez w (uproszczoną) imitacje wnetrza. Oszklenie wykonano w oparciu o ukształtowaną metodą próżniowa przezroczysta płytkę. Jest to metoda, z którą wiąże sie kilka niebezpieczeństw, zwłaszcza w powiazaniu z żywicznym pudlem. Nadwozie ma bowiem pewną swa grubość, co oczywiście może doprowadzić do nieładnych, duzych odstepów pomiędzy nadwoziem a oszkleniem. W modelu efekt ostateczny jest jednak pod tym wzgledem zadowalający.
Model wykonano w wersji jednobarwnej, typowej dla nieco pózniejszego okresu eksploatacji. Zastosowano tu kolor kremowy, dość powszechny w przeszłości. Poszczególne elementy podkreslono poprzez zastosowanie srebrnego lakieru, który własciwie oddaje wygląd elementów chromowanych. W tylnej cześci pojazdu zastosowano element fototrawiony, imitujący pokrywę komory silnika.
Analizując archiwalne materiały zdjęciowe, stwierdzić nalezy, ze bryła modelu, zarówno jej kształty jak i wymiary, wiernie odzwierciedlają oryginał.
Foto modelu znajdziesz tu:




