Przecież tajemnicą poliszynela jest, że teoretycznie bezstronny UTK to przechowalnia dla wierchuszki PKP i na odwrót. Trzeba będzie śledzić nadchodzące ruchy kadrowe, związane ze zmianą władzy...przecież prezesi PKP są do odstrzału...i pewnie wylądują w UTK.
Zjawisko to tłumaczy też absurdy, na które napotykają prywatni przewoźnicy, np. żeby Veolia miała tabor w kraju a nie tabor w ogóle, albo ochocze potwierdzanie Rosjanom, że jak w umowie z czasów RWPG jest napisane "kolej" to chodzi o przewoźnika państwowego a nie żadnego innego (casus CTL). Tłumaczenia, że w czasach podpisywania tej umowy nie było niepaństwowych przewoźników jest śmieszne, ale i straszne. Pokazuje z jaką determinacją państwowe latyfunduim, podparte potęgą związków zawodowych, będzie broniło swoich pozycji...
SKM z Trójmiasta pojawi się w Krakowie?
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: SKM z Trójmiasta pojawi się w Krakowie?
Ciekawie wyglada zachwalanie SKMu przez dyrektora z UTK, ktory w jakis sposob pownien byc bezstronny w tej sprawie.ernie_gdynia pisze:- Tutaj oczywiście będzie przetarg, ale zanim on nastąpi, to trzeba wiedzieć, czy istnieje choć jedna dobra oferta. To jest ta poważna oferta i trzeba trzymać kciuki, bo to jest ogromny kapitał. (...) – kończy dyrektor Kiepura.
Wypowiedz pana dyrektora jest tez o tyle ciekawa, ze w pewien sposob sugeruje jakie warunki moga zostac zapisane w SIWZ, oraz ewnetualny wynik przetargu.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 11 lis 2007, 00:05 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
SKM z Trójmiasta pojawi się w Krakowie?
Z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez „Rynek Kolejowy” wynika, że PKP SKM w Trójmieście prowadzi rozmowy w sprawie utworzenia swojego oddziału w Krakowie. Według wczesnych planów, miałby on tam stworzyć i obsługiwać system kolei miejskiej.
Trójmiejska SKM poszukuje sposobów uruchomienia szybkiej kolei aglomeracyjnej w Krakowie. W małopolskim Urzędzie Marszałkowskim odbyło się nieoficjalne spotkanie poświęcone tej sprawie. Obecnie prezes SKM, Andrzej Osipów przygotowuje ofertę dla stolicy Małopolski. Informacji tych nie potwierdza jednak rzecznik spółki, Paweł Wróblewski.
- Widać zainteresowanie dla tworzenia kolei aglomeracyjnych. W odróżnieniu od Warszawy, sięga się po doświadczenie firmy. Okazuje się, że już nie tabor, nie pieniądze, ale doświadczenie i umiejętność stosowania pewnych rozwiązań są najcenniejsze. Kraków, widząc, co zrobiła Warszawa, poszedł po rozum do głowy, po wypróbowanego przewoźnika aglomeracyjnego, jakim jest trójmiejska SKM – mówi Jarosław Kiepura, dyrektor biura prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
- Tutaj oczywiście będzie przetarg, ale zanim on nastąpi, to trzeba wiedzieć, czy istnieje choć jedna dobra oferta. To jest ta poważna oferta i trzeba trzymać kciuki, bo to jest ogromny kapitał. Ta kolej, która funkcjonowała na marginesie, dziś ma szansę podzielić się kapitałem wiedzy i doświadczenia z wieloma polskimi metropoliami, dla których transport szynowy może być jedynym ratunkiem przed kongestią – kończy dyrektor Kiepura.
Według nieoficjalnych źródeł, docelowo w Krakowie ma pojawić się 30 ezt należących do trójmiejskiej SKM. Jest to jednak perspektywa kilkuletnia, na początek będzie ich zapewne o wiele mniej.
(źródło: Rynek Kolejowy, 8 listopada 2007)
Trójmiejska SKM poszukuje sposobów uruchomienia szybkiej kolei aglomeracyjnej w Krakowie. W małopolskim Urzędzie Marszałkowskim odbyło się nieoficjalne spotkanie poświęcone tej sprawie. Obecnie prezes SKM, Andrzej Osipów przygotowuje ofertę dla stolicy Małopolski. Informacji tych nie potwierdza jednak rzecznik spółki, Paweł Wróblewski.
- Widać zainteresowanie dla tworzenia kolei aglomeracyjnych. W odróżnieniu od Warszawy, sięga się po doświadczenie firmy. Okazuje się, że już nie tabor, nie pieniądze, ale doświadczenie i umiejętność stosowania pewnych rozwiązań są najcenniejsze. Kraków, widząc, co zrobiła Warszawa, poszedł po rozum do głowy, po wypróbowanego przewoźnika aglomeracyjnego, jakim jest trójmiejska SKM – mówi Jarosław Kiepura, dyrektor biura prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
- Tutaj oczywiście będzie przetarg, ale zanim on nastąpi, to trzeba wiedzieć, czy istnieje choć jedna dobra oferta. To jest ta poważna oferta i trzeba trzymać kciuki, bo to jest ogromny kapitał. Ta kolej, która funkcjonowała na marginesie, dziś ma szansę podzielić się kapitałem wiedzy i doświadczenia z wieloma polskimi metropoliami, dla których transport szynowy może być jedynym ratunkiem przed kongestią – kończy dyrektor Kiepura.
Według nieoficjalnych źródeł, docelowo w Krakowie ma pojawić się 30 ezt należących do trójmiejskiej SKM. Jest to jednak perspektywa kilkuletnia, na początek będzie ich zapewne o wiele mniej.
(źródło: Rynek Kolejowy, 8 listopada 2007)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość